charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰


به گزارش خبر نگار صنعت , تجارت و کشاورزی تیم اقتصادی باشگاه خبرنگاران برنا , بدون شک صنعت کفش یکی صنعت های کهن سرزمین به حساب می‌آید که از رده والایی برخوردار بوده است . تبریز مهم ترین قطب ایجاد کفش در جمهوری اسلامی ایران , این روز‌ها جای خویش را با برند‌های چینی و ترکی ردوبدل کرده , همینطور استان اصفهان هم یکی دیگر از استانهای برتر در ساخت کفش میهن , یکسری سالی می شود با معضلاتی اعم از نبود نقدینگی , گرانی مواد نخستین و مالیات غیر هم خوانی با درآمد دست و پنجه قابل انعطاف می‌نماید . 

کیف چرم


مالیات بر بها افزوده وسیع ترین اختلال این حوزه به شمار می رود , چراکه مالیات پرداختی فعالان این حوزه دوچندان بیشتر از درآمد آنها بوده لذا این قضیه , تولیدکنندگان را وادار به پرداخت مالیات می‌نماید . 


چند روز قبل پیامبر شجری مدیریت اتحادیه کفش دست دوز تهران بابیان این که مالیات بر بها افزوده یک جفای بزرگ بر این صنعت است , اظهار داشت : ما بیشتر به‌دنبال تصحیح این ضابطه هستیم , چراکه استمرار آن سبب ساز به تولید تبعیض و تنش در میان صنوف و مردمان شده‌است . 


با عنایت به‌این اینکه کشور‌هایی مثل ترکیه , برزیل , چین و مکزیک صنعت کفش را تحت عنوان پیشران برای تکان بقیه صنعت های موازی خویش استفاده می‌نمایند , لذا توقع میرود تا با تولید رونق در‌این صنعت شاهد ترقی آن پابه پای صنعت های بالادستی اعم از پتروشیمی باشیم . 


رفع مشکلاتی , زیرا نبود مواد نخستین , سختی ها کمرگی و همینطور ارتقا بها چرم و فقدان تنوع در محصول ها داخلی قادر است نوید روز‌های خوشی برای فعالان این میدان باشد . 


اشتغالزایی اصلی ترین بحران صنعت کفش مرزو بوم 


احمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی تهران در مذاکره با خبر نگار صنعت , تجارت و کشاورزی بابیان این که صنعت کفش تأثیر چندانی بر حالت اشتغال نداشته , اظهار کرد : واردات نیمی از اقلام دارای اهمیت این صنعت , موجب شده تا ارتقا صادرات نیز کمکی به اشتغالزایی نکند . 


او عدم بهره‌برداری را یک کدام از مشکلات دارای اهمیت این صنعت برشمرد و افزود : کمبود توازن در بین کارگران و تولیدها منجر شده تا هزینه تمام شده قطعات حیاتی کفش ارتقا یابد به همین جهت شاهد واردات این وسایل که در زمره کالا‌های واسطه‌ای قرار می گیرند , می‌شویم . 


کیمیایی اسدی ضمن توضیح بیشتر مقاله فوق تیتر کرد : در کشور‌هایی نظیر کره جنوبی با استفاده از کارگران دو کشیک , این شرایط غیرمناسب را بهبود بخشیده اند به همین جهت تعدیل نیرو یکی‌از راهکار‌های شفافیت اقتصادی به شمار میرود . 


عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه اعطا کرد : با دقت به حالت نا مناسب اشتغال در میهن واردات توجیهی ندارد , چراکه اجرا شدن این قضیه موجی از اعتراض ها و واکنش‌ها را درپی خواهد داشت به همین دلیل , دولت تمام کارایی خویش را در منش ساخت توازن دربین نیروی عمل و کاهش هزینه تمام شده کالا به عمل بسته است . 


او در پایان اعلام‌کرد : دولت بایستی مراحل فعلی را به گونه‌ای رئیس کند تا با کاهش هزینه تمام شده این قطعات , واردات کالا‌های واسطه‌ای در‌این حوزه تقلیل یابد , زیرا در غیر اینصورت شرایط اشتغال سرزمین به مخاطره میفتد و پیامد دیگری جز متضرر شدن خالق در ادامه نخواهد داشت . 


تیغ تیز واردات زیر گلوی تولیدکنندگان 


در همین راستا علی لشگری مدیر هیات مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش هم معتقد است : ارتقاء حجم قاچاق کفش از سال ۸۰ تاکنون , ایجاد داخلی را با مشکلات دور از شوخی همراه ساخته , این در حالی است که حدود ۵۰۰ واحد فعال و ۱۵ هزار واحد تولیدی خُرد در مرزوبوم , در‌این رشته سرگرم کار می باشند . 


او تمدن غیرمناسب مردمان جهت استفاده از کالا‌های فرنگی را یکی‌از مشکل‌ها مهم این حوزه برشمرد و افزود : فرهنگ و تمدن استفاده از کالای اهل ایران می بایست مورد دقت همگان قرار گیرد تا به این طرز موقعیت برای اشتغال استوار برای مردمان فراهم گردد . 


لشگری با اشاره به حجم واردات مواد اول این حوزه تیتر کرد : معادل ۵۰ درصد شیوه و زیرۀ آمادۀ کفش وارد میهن میشود که‌این مورد تحت عنوان تهدید دورازشوخی برای مشغولان به کار این صنعت محسوب میشود .

  • ۹۶/۰۸/۰۱
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی