charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

کیف چرم

1 - کندن پوست و جداکردن پوست از جنازه حیوان 


2 - ضدعفونی کردن : جلوگیری از خرابی پوست هنگام حمل و نقل و احتکار کردن 

3 - شستشو و خیساندن : بازگرداندن پوستهای کم آب به شرایط معمولی 

4 - موزدائی : جدا کردن موی از تراز چرم 

گیسو گیری پوست های بز و گوسفند با مالیدن محلولی از آهک و سولفید سدیم به نصیب لش پوست انجام می‌گیرد و پوستها پساز مالیدن محلول بطوریکه سمت لش به طرف باطن باشد به تعداد ۴۰ تا ۵۰ مینمایند در این جهت پوستهای شده باید به دوران یک شب به به عبارتی وضعیت باقی بمانند بعد از طی این برهه زمانی موی به راحتی از پوست به وسیله دستگاه یا این که مستخدم جدا می شود . برای این‌که مو‌گیری در طول کمتری صورت پذیرد می توان از سولفور سدیمبه تنهایی استفاده کرد . با آمیختن مطلوب در متیل آمین , آهک , کربنات سدیم وسولفیدات سدیم هم می توان راجع به پوستهای جدید و نمک سود شده که فیض نیکی داراست استفاده کرد . 

برای موی گیری پوستهای سنگین وزن ( گاو , گوساله و گاومیش و… ) روش موی زدایی همراه با تجزیه ساختار گیسو به فعالیت گرفته میگردد که درین روش پوستها را دست‌کم بالابان ( درام ) قرار می دهند وسولفید سدیم وسولفیدات سدیم به میزان مطلوب به آب درون بالا بان طولانی تر می نمایند و بدین شیوه موزدایی انجام می گردد . 

5 - آهک دادن : قابل انعطاف کردن ریشه موی , چربی و گوشت های زائد جهت منبسط کردن بافتهای پوست برای فرآیند بعدی 

کار آهک دهی برای سست کردن ریشه موی , بالا بردن PH ) pH یک کمیت لگاریتمی که میزان اسیدی یا این که بازی بودن مواد را معین می نماید ) و از بین بردن یا این که امداد به از بین بردن در فرایند بعدی پروتئین های زاید و چربیهای جان دار در پوست است . آهک آبدیده ( O2CaOH ) هرچند که انحلال پذیری پاره ای در آب دارااست قادر است PH محلول را تا ۵/۱۲ ارتقا دهد . آهک آبدیده سبب ساز آبکافت ( Fibrous Structure ) پروتئین ها و تجزیه تدریجی ساختار آن ها میشود . تاثیر آهک آبدیده بر روی سه دسته پروتئین اصل مو جود در پوست متعدد است . انحلال پذیری پروتئین های کروی بسیار است . کلاژن هم صرفا در جوار اسیدها و بازهای کارکشته و در دوران نسبتا متعددی حل می گردد . این محیط فارغ از این که به کلاژن پوست و در فیض به کیفیت چرم آسیبی وارد نماید موجب شکسته شدن مولکولهای کراتینی گیسو و حل شدن آن‌ها میشود و ریشه موی را به حد مطلوبی سست می نماید . این محیط با تاثیر برروی مولکولهای پروتئین های آلاستین آنرا مهیا حذف بی نقص در سطح آنزیم دهی مینماید و پروتئین های کروی را به طور کامل از بین می‌برد . 

6 - لش زدائی : جدا کردن چربی و گوشت های زائد از پوست 

لش گیری برای حذف همگی بافت های غیرضروری پوست که در مرحله درونی و فارغ از مو پوست موجود هست بعداز تراز آهک دهی انجام می‌گیرد . بعد از این‌که پوست تماما بعد از جذب آب قابل انعطاف شد زایده های چسبیده به نصیب گوشتی که به هنگام جدا کردن پوست از جنازه رویان باقی می‌ماند به همراه بافت های زاید دیگر بوسیله دستگاهی بنام لش براز پوست جدا می‌شود . این کار منجر می گردد که مواد شیمیایی که در تراز بعدی به پوست داده می توان به طور یکنواخت و به نیکی درون پوست نفوذ نماید و موجب بالا بردن کیفیت محصول شود . 


7 - آهک زدائی : خنثی کردن مواد قلیایی که در تراز 5 به‌وجود آمده است . 

به خواسته حذف آهک مازاد و تهیه و تنظیم PH برای سطح آنزیم دهی می بایست هیدروکسید کلسیم Ca ( OH ) 2 جذب شده در پوست را از آن بیرون کرد وPH پوست را ذیل آورد . برای زیر آوردن PH میزان اسید لازم است مانند اسید هیدروکلریک بایستی اعتنا داشت که بین مقدارمواد مصرفی تعادل برقرار باشد تا آهک بصورت محلول درآورده و به سادگی ازپوست بیرون شود . آهک و مواد دیگر همراه پوست را می شود به روش شستشو با آبی رنگ اسید و سولفات آمونیم به طور کامل از مرحله پوست بیرون نمود : 

H2O + CaCl2 = HCl2 + Ca ( OH ) 2 

۲H2O + NH3 + CaSO4 = ( NH4 ) 2SO4 + Ca ( OH ) 2 

هیدروکسید کلسیم در سولفات آمونیم به نیکی حل می گردد و زیرا PH در چنین محیطی بین ۷تا ۸ خواهد بود لذا درین PH هیدروکسید کلسیم انحلال پذیری متعددی دارااست و در‌این وضعیت آهک

  • ۹۶/۰۸/۱۴
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی