charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

کیف چرم

چرم شترمرغ امروزه تحت عنوان گران بها ترین محصول این حیوان مورد اعتنا می باشد . از پوست شترمرغ , چرمی کیفیت بالا کیفیت عالی و قابل قیاس با چرم تمساح و فیل بدست میاید . چرم شتر مرغ قابل انعطاف بوده و وجه تشخیص آن وجود نقاط مرتبط با فولیکول های ساقه مالامال می باشند . این چرم تداوم مضاعف متعددی داشته و نسبت به چرم تمساح از مقاومت بیشتری مقابل آب برخوردار هست . 

شترمرغ نر پرهای سیاهی دارااست و انتهای پرها و بال‌های آن سپید است اما پرهای شترمرغ ماده قهوه‌ای رنگ است . رمز و گردن شترمرغ سوای لبریز و طاس است . این پرنده اکثر وقت ها بصورت گروهی دربین گله‌های پستانداران علفخوار همچون گورخر و گاومیش و کل یال‌ دار به رمز میبرد . 

از ویژگیهای اختصاصی پوست تن این پرنده فولیکول های لبریز جانور در پشت و سینه آن است . موقعیت پیرایش فولیکول ها بر روی پوست بها آن را معین می کند . هر قدر این فولیکول ها واضح خیس و فشرده خیس باشد پوست از قیمت بیشتری برخوردار‌است . 

از آنجایی که تعداد فولیکولهای پوست شترمرغ اثبات هست بدین ترتیب بها پوست بزرگتر الزاما بیشتر از پوست کوچکتر نخواهد بود . 

چرم قابل انعطاف و لطیف شتر مرغ یکی‌از مرسوم ترین مواد مورد استفاده در ساخت پوتین , دستکش , کیف و هم گریبان کت است . 

مدل دیگر چرم ساخت شده از شترمرغ چرم پوست ساق پا است این چرم از صفحه ها فلسی شکلی که همانند پوست مارمولک است و از اجداد شترمرغ به آن ها ارث رسیده درست شده شده‌است . در آمریکا ایالات متحده از این چرم برای ساختن پوتین های گاوچرانها استفاده میگردد و هوا داران متعددی دارااست . 

چرم ساق پای شترمرغ 

قابل ذکر است که 60 درصد از درآمد تولید ها شترمرغ , مرتبط با چرم شترمرغ است . 



چرم شترمرغ یکی‌از شایسته ترین چرم های عالم با مقاومت مضاعف بالا و خصوصیت های مخصوص است . این چرم خوشگل , طرح دار , ضد آب , کشسان و نرم بوده و همین مشخصات آن را به محصولی پربازدید در بازار چرم , کیف , کفش و… تبدیل نموده است . چرم شترمرغ , چرم نفیس , گران و منحصری است . استدلال تمایز این چرم , جای ساقه های لبریز بر روی چرم است . این چرم نرم و با تداوم بوده که زیاد دلخواه صنعت های چرم سازی و تولیدها چرمی گران‌قیمت است . در50 سال اخیر از زیباترین و لاکچری ترین چرم های جهان شناخته شده‌است . با نگاهی ظاهرا چرم شترمرغ , متوجه میشوید که چرمی با صورت مضاعف خوشگل و بی‌نظیر را مورد بررسی قرار داده‌اید . بر روی پوست این مو جود , اثر رستنگاه پرها , به‌صورت مشخص و معلوم چشم میشود و بقایای این اثر ها , سبب ساز میگردد صورت چرم حاصله مضاعف خوشگل جلوه‌ گر شود . 

چرم شترمرغ 

معمولا بعد از کشتار پرنده بعد از برش و پوست کنی , عملیات شستشو , آهک دهی و آنگاه آهک زدایی پوست انجام و مهیا ورود به تراز دباغی میگردد . برای کسب داده ها بیشتر در رابطه دباغی چرم , به مقاله “ دباغی چرم ” رجوع‌نمایید . 

بعداز ورود پوست به تراز دباغی همچون بقیه پوست ها به وسیله مواد معدنی و در مواقعی مواد گیاهی دباغی و ریتانینگ شده و بعد از عبور از پروسه متعدد , محصول در غایت به چرمی با ارزش تبدیل می گردد . چرم حاصله معمولا در زمان ایجاد و در درام ویا به راه‌های همگانی دیگر رنگرزی میگردد . چرم بعداز رنگرزی به طوری کامل شدن و پولیش میشود که الگوی خوشگل و ارگانیک صورت چرم نگهداری شده و ظاهری جالب قابل انعطاف , براق و در عین درحال حاضر مقاوم داشته باشد .

  • ۹۶/۰۸/۱۶
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی