charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

کیف چرم

مرحله هایی از مراحل پوست پیرایی و چرم سازی که در آنها پوست های ناپخته از انبار خارج آورده شده و فراهم دباغی میگردد , فرآیند خیس ( تر ) نامیده میگردد . 

این سطح دربرگیرنده : خیساندن , دورگیری , لش زدایی , آهک دهی و آنزیم دهی است که در یک تالار ویژه به اسم تالار فرآیند خیس انجام می‌گیرد . 

عمل در‌این سطح از چرم سازی , چندان خوشایند به لحاظ نمی آید , چون بوی بدی که از پوست و مواد مورد استفاده در محیط عمل می پیچد موجب میگردد , شرایط نامطلوبی در محیط عمل بوجود میاید و تا حدی تنفر آمیز است با ای ن همگی انجام فرآیند خیس در خوبتر کردن کیفیت چرم اهمیت مهم دارااست و حیث چرم سازان ماهر این است که , چرم در بنا شده در تراز خیس ساخته می‌شود . 

الف - خیساندن پوست . 

پوست خامی که به کارگاه یا این که کارخانه چرم سازی ( دباغ منزل ) برده می‌شود , معمولا با استفاده از آبگیری و روش های کم آب کردن محافظت شده‌است . این دسته پوست ها با کم آب کردن در هوا یا این که در فروغ آفتاب مراقبت شده ( بیشتر پوست های بزی ) یا این که توسط نمک و آب نمک گیری شده‌است . دراین‌صورت می بایست پوست را پاره ای تر کرد و به طور نر می در آورد تا برای سطح های بعدی فراهم شود . پیش از آغاز این تراز , به صورت معمول پوست را پاک و اجزای مازاد آن , مثل دم و پاچه ها و بقیه زایده هایی را که در خودرو های چرم سازی , دشواری هایی را به‌وجود میاورد , از آن جدا میسازند . 

پوست های گاو را بایستی برحسب میزان و مدل چرم هایی که متبوع است , برش داده یا این که قطعه قطعه کرد . برای این مراد به صورت معمول پوست را از حیطه ستون فقرات به طور دو بخش مساوی سقه می نمایند . تا این‌که نیز میزان آن مطلوب اتومبیل های چرم سازی شود . و نیز به نقل وانتقال آن بوسیله خدمتکار راحت خیس باشد . پوست هایی که برای ساخت چرم زیره و چرم مبلی به فعالیت میرود فارغ از برش و به طور بی نقص دباغی نمیشود . 

خیساندن , به صورت معمول با قرار دادن پوست در آبی‌رنگ که دارنده مواد افزودنی است انجام میگیرد , پوست های جدید نمک زده شده را در بالابان هایی قرار داده , آب سرد روی آنان جریان می دهند , بنابراین نمک در آب حل شده , غلظت نمک در فضای بین الیاف پوست کم می‌شود . حذف نمک از فضای بین الیاف پوست , فشار اسمزی آب را باطن الیاف بالا می‌برد و پوست مجدد آب دار می‌شود . درضمن مرطوب شدن پوست پروتئین های کروی هم از الیاف کلاژن بیرون می گردند . پروتئین های کروی جدا شده مشتمل بر آلبومین خون و پروتئین های دیگر محلول در آب است که با کم شدن تدریجی غلظت نمک , با آب شسته شده , از پوست بیرون میگردد . در‌صورتی‌که پروتئین ها پیش از آغاز مراحل پوست پیرایی از بین الیاف خارج رانده نشود , مزاحمت هایی را در‌این روند بوجود می‌آورد . 

  • ۹۶/۰۸/۲۱
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی