charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

پوست حیوان‌ها زنده برعلیه گندیدگی حفظ می‌شود ولی این حفاظت پس از کشتار حیوان متوقف می‌شود . باکتری های به پوست یورش کرده و خرابی تخت‌گاز شروع میشود .کیف چرم  در شایسته ترین حالت این فعالیت پس از پوست کندن حادثه می افتد . از آنجاییکه عمل باکتری ها به دما با اهمیت است , زیر شرایط مناسب جهت خنک کردن پوست آب سرد بر روی آن پاشیده می گردد . همینطور پوست میتواند با استفاده از تکنیکی به اسم نمک سود حفظ گردد که در آن تراز پوست با نمک پوشانده و بر روی نیز انباشته می گردند . نمک , آب پوست را جذب کرده و خروج آب نمک سبب کم آب شدن جزئی پوست میشود . این روش از کار باکتری ها جلوگیری کرده و پوست را در قبال آن‌ها مراقبت می‌کند . روش دیگر خوابانیدن پوست در محلول آب نمک اشباع است . این روش به دستگاه های مخصوصی نیاز دارااست که معمولاً در ایالات متحده از این روش استفاده می گردد . 

بعضا از پوست ها پس از کشتار شسته و نمک سود میگردند یا این که به وسیله فروشنده گردآوری شده , نمک زده و جایگاه بندی می گردد . تاخیر در انجام فعالیت نگهداری پوست , خطر جراحت بوسیله باکتری ها بخصوص در مرحله گران بها و دارای اهمیت فیس پوست را ارتقا میدهد . روش دیگری جهت نگهداری پوست که در کشورهای گرمسیری استفاده می گردد این است که در شرایطی که نمک دردسترس نباشد پوست ها را در کادر هایی قرار داده و در سایه کم آب می‌نمایند . این روش , کم آب کردن از روش هوا اسم دارااست . از آنجائیکه باکتری ها در محیط سوای آب نمی توانند کار نمایند , نگه داری این پوست های کم آب شده در بازه زمانی طولانی فارغ از خرابی قابلیت پذیر هست . 


در صورتیکه پوست در معرض بی واسطه فروغ خورشید با گاز کم آب شود تغییرات شیمیایی که در پروتئین پوست چهره می‌دهد موجب نازک و مشقت بار شدن چرم نهائی می گردد . درصورتی که کم آب کردن به آرامی صورت گیرد احتمالا خرابی صورت دهد و موجب ناصاف شدن و ضعیف شدن چرم آخرین گردد . کیفیت این روش به نیکی کیفیت نمک سود کردن نیست . 




روش محافظت کوتاه برهه زمانی پوست : 


به دلیل مشکلات محیط زیست با نمک , محافظت کوتاه مقطع هم مورد استفاده قرار میگیرد که با کاربرد بی واسطه یخ بر روی پوست نو انجام می گردد . تکنیک های ممکن دیگر مشتمل بر استفاده از ضد باکتری ها , هوای سرد و حمل و نقل سرد میباشد . 


برای مراقبت مطلوب مواد نپخته , روشهای مراقبت پوست به حالت باصرفه انبار در چرم سازی ها هم وابسته است . 


پژوهشگران سفارش کرده ان که چرم سازی و کشتارگاه ها جهت کاهش مخارج مراقبت , حمل و نقل و جلوگیری از خرابی پوست شعور مکان بزرگ با نیز قرار گیرند . 


در بعضا بخش ها , پوست مستقیماً از کشتارگاه به چرم سازی جهت تبدیل به وت بلو برده می گردد . زمان مراحل در فرایند گذشته از انجام فرایند دباغی میتواند با این روش تا یک ساعت کاهش یابد .

  • ۹۶/۰۸/۲۳
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی