charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

کیف چرم

پوست بز : پوست بز به دلیل مجعد بودن و کوتاهی الیاف و زیرا اکثراً دارنده موهای چغل و سوای خز حقیقی وواقعی است اینک از بازار مناسبتری برخوردار‌است . در تمام بخش ها آسیا بویژه هند و کشور ایران , پاکستان , چین و کشورهای آفریقای غربی بز مضاعف یافت می گردد . 


نژادهای چین و آفریقای غربی و هند از حیث کیفیت آوازه بیشتری دارا هستند . 

« پوست قَره گل » معروفترین پوست جمهوری اسلامی ایران است . رنگ آن خاکستری و دارنده شفافیت خاصی است این پوست بنام« کبودشیراز» دارای شهرت است . 


در حوزه‌ شمال غرب خراسان در قبلی مهم‌ترین راس تهیه و تنظیم چرم و پوست جمهوری اسلامی ایران به شمار می آمد اکنون تیم کمتری از ترکمنان و بقیه مردمان ساکن به رویش گوسفند سرگرم می‌باشند . 

« مهم ترین نژاد گوسفند » قره گل - مشکی کبود یا این که خاکستری که در سطر شایسته ترین پوستهای بره عالم قرار گرفته است رویش این بره مضاعف مرسوم است . 

پوست گوسفند 

از قبلی های بدور رویش گوسفند و بز اشاعه داشته و صرف حیث از گوسفندان نژاد « قره گل » گوسفندان نژاد «بلوچ آذربایجان» و بقیه نژادها در جمهوری اسلامی ایران محافظت می‌شد , که بخش حاصله از پوست آن ها برای تهیه و تنظیم گونه های پوستها بکار میرفت و بخش دیگر به طور « سالامبوریا» ( ایجاد کردن پوست برای دباغی ) ساخته و جذب بازارهای فرنگی می‌شد . 

پوست گاو : در کشور ایران نژادهای گوناگون گاو محافظت میشود رنگ و مدل پوست آن ها نسبت به نژاد و محل زیست متغیر است و پوست آن بیشتر به مصرف دکور - تزئینات و تخته پوست تزیینی میرسد . در بخشهایی از قوچان - درگز - شاندیز , ایجاد نوعی پوستین از مدل پوست گاو و گاومیش سازه به پیشنهاد مشتریان ترویج دارااست . 

پوست شتر : با دقت به عدم مصرف گوشت شتر در کشور‌ایران و به خاطر رشد و حفظ این حیوان در بخش ها کم آب بیشتر از این حیوان به خواسته حمل و نقل استفاده می نمایند به همین جهت ایجاد پوست شتر در کشور ایران چندان چشمگیر نیست . [20]

  • ۹۶/۰۸/۲۷
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی