charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰


 

به دلیل گرانی و خاص بودن کیف چرم ، احتمالا بعضی فروشندگان وسوسه شوند که از نا آگاهی مشتریان خود در زمینه تشخیص چرم برای عرضه محصولات ارزان مصنوعی به قیمت بالاتر و گاهی، هم قیمت چرم طبیعی سوءاستفاده کنند.

شما همیشه هنگام خرید تولیدات گرانقیمت می بایست از زیر و بم محصول آگاه شوید و بتوانید عیوب احتمالی و اصل بودن محصول را تشخیص دهید. این یعنی خرید هوشمندانه. درصورتی که می خواهید هنگام خرید کیف ،کفش ،کاپشن و سایر کالاهای چرم طبیعی،  بخشی از این دست مشتریان باشید، یا به عبارت ساده تر نگذارید سرتان کلاه برود نکات زیر را هنگام خرید محصولات چرم در نظر بگیرید. با ما باشید.

 

به برچسب محصولات چرمی توجه کنید

اول این که محصولات چرم طبیعی غالبا دارای کارت یا مهر نشان دهنده طبیعی بودن چرم در تهیه ی محصول می‌باشند. اما خب، همان هنگام که چرم مصنوعی تولید شد، برچسب تقلبی نیز ایجاد شد!! ولی می توان با تقریب خوبی اطمینان یافت که تمام برندها از این ضابطه پیروی می کنند و اگر که محصول به طور کلی چرم طبیعی باشد از این نشانها  استفاده می کنند یا اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار مشتری قرار می دهند. با این وجود بایستی موارد بعدی را هم در نظر داشته باشید.

 

خرید از فروشگاههای معتبر

مهم است که برای خرید محصولات گران قیمت به فروشگاههای معتبر با فروشندگان پاسخگو مراجعه کنید. بر همین اساس نکته مهم این است که چرم طبیعی را از جایی خریداری کنید که شناسنامه ی چرم و گارانتی احتمالی را همراه محصول در اختیارتان قرار می دهند. با توجه به کیفیت و ماندگاری بالا ، غالبا محصولات چرم طبیعی دارای ضمانت های مناسب از نظر زمانی و کیفی هستند.

 

بوی چرم طبیعی

دوم راهنمای شما، بوی محصول است . چرم ارگانیک دارای بوی خاص خودش است. اگر خریدار و دوستدار چرم طبیعی باشید با این بو آشنا هستید. ولی این تست هم به تنهایی کافی نیست. چرا که ممکن است از مواد مصنوعی برای ایجاد بوی چرم طبیعی استفاده شده باشد. پس برویم سراغ گزینه بعدی...

 

مشخصات ظاهری چرم

 

پشت چرم: نگاه کردن به پشت پارچه هنگام خرید آن بسیار سهل و آسان است. ولی با کیف، کاپشن، دستکش و دیگر محصولات چرمی که دارای آستر می‌باشند چه کنیم؟ راه ساده این است که به درزهای دوخت توجه فرمایید، پشت چرم طبیعی پرز دار است. در حالی که پشت چرم های مصنوعی مثل یک شبکه با نخ دوخته شده‌است، این نشانه ی خوبی برای تشخیص فوری چرم طبیعی از مصنوعی است.

ضخامت چرم: نکته بعدی این است که بدانید قسمت ‌های متفاوت چرم طبیعی از نظر ضخامت یک پارچه نیست. یعنی برخی جاها نازک است و برخی جاها ضخیم‌. علت این است که قسمت ‌های گوناگون پوست دارای ضخامت های مختلفی ست . در حالی که چرم مصنوعی به دلیل ساخت ماشینی، به طور کامل یک دست است.

بازتاب نور: وقتی چرم طبیعی را زیر نور می گیرید، نور را یکپارچه منعکس نمی ‌کند و برخی جاهای آن مات و برخی جاها درخشان به نظر می ‌رسد.

بافت و طرح: چرم طبیعی طرحی غیر تکراری و انحصاری دارد .

 

نحوه سوختن چرم طبیعی

چرم طبیعی به آسانی آتش نمی گیرد , تغییر شکل نمی‌دهد و در صورتی‌که شعله را تا مرحله سوختن پوست ادامه دهید بوی بسیار تندی همانند بوی سوختن مو می دهد . اما چرم مصنوعی چون از مواد نفتی ساخته می شود , در معرض حرارت به سرعت جمع شده , تغییر شکل می‌دهد و می سوزد.البته اگر شما می خواهید اجناس چرمی خود را تست کنید حتما تست شعله را از پشت محصولات انجام دهید!

 

لمس  کردن کالای چرمی

یکی از مهم ترین نشانه‌ها برای تشخیص چرم مرغوب و طبیعی احساس لمس آن است . چرم طبیعی همانند یک پوست واقعی برخلاف چرم مصنوعی حسی گرم به دست منتقل مینماید، عملیات کمتری روی آن انجام شده است نرم تر از نمونه های پروسس شده است و کیفیت بالاتری دارد.

 

جمع بندی آنچه که در بالا گفتیم این است که برای تشخیص چرم طبیعی، باید از حواس خود کمک بگیرید. با این حال همانطور که در بالا ذکر شد بهترین و مطمئن ترین راه برای خرید چرم مرغوب، خرید از فروشگاه های و  برندهای معتبر است که به شما این اطمینان را می دهند که محصول شما صددرصد چرم طبیعی بوده و تمامی این محصولات دارای کارت ضمانت هستند.

 

  • ۹۶/۱۰/۱۹
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی