charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

سوخت چرم


سوخت چرم هنری است که در آن از چرم ­هایی با رنگ تیره استفاده شده و با بهره­ گیری از قالب­ های فلزی داغ، نقوشی را بر روی چرم منتقل می­ کنند.


سوخت چرم

سوخت چرم، هنری است که در قدیم برای تزئین جلد کتاب مورد استفاده قرار می گرفت. این هنر با استفاده از چرم ­هایی با رنگ تیره انجام می­ شود و در آن، با بهره­ گیری از قالب­ های فلزی داغ، نقوشی را بر روی چرم منتقل می­ کنند. در انجام این هنر از مجموعه ای از هنرهای نگارگری، تذهیب، خوشنویسی، منبت چرم، مشبک چرم و معرق چرم استفاده می شود.


 مواد اولیه

زیرساخت

در سوخت چرم از زیرساخت مقوایی به ضخامت حداقل ۱/۵ میلی متر استفاده می شود که از چسباندن چندین لایه کاغذ با سریشم به دست می­ آید. ابعاد مقوا بستگی به اندازه سفارش دارد.


رنگ

رنگ­ های مورد استفاده در سوخت چرم به صورت حیوانی، گیاهی و معدنی یافت می شود.


چسب

چسب­ های مورد استفاده در سوخت چرم عبارت است از سریش، سریشم، سفیده تخم مرغ، کتیرا، نشاسته و صمغ.


طلا

طلای مورد استفاده در سوخت چرم عبارت است از ورق طلا و زرحل (در عیار ۹۹۹ و ۹۹۵ و ابعاد ۱۰*۱۰ سانتی متر و ۱۵*۱۵ سانتی متر). امروزه به جای طلا بیشتر از آلیاژ طلایی رنگ استفاده می ­شود. زرحل ترکیبی است متشکل از طلای خالص و چندین قطره سریشم سائیده شده که به صورت محلول مورد استفاده قرار می­ گیرد.

  • ۹۶/۱۱/۰۳
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی