charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰


کیف چرم

مدل کیف چرم در هنگام خرید همان چیزی است که اکثر ما، طبق سلیقه آن را انتخاب می‌کنیم و شاید بیشتر دغدغه این را داشته باشیم که آیا واقعا کیفی که برای آن پول زیادی می‌پردازیم چرم طبیعی است یا نه و وقتی نوبت انتخاب مدل می‌رسد، با خودمان می‌گوییم این یک کیف چرم شیک است، پس آن را باید بخرم! اشتباه ما درست همین جا است!


خرید کیف چرم همیشه یک سوال بزرگ را در ذهن شما ایجاد می‌کند، آیا کیفی که می‌خرید واقعا چرم است و آیا چرم به کار رفته در آن کیفیت خوبی دارد یا نه؟ بازار پر است از کیف‌های چرم تقلبی با کیفیت بسیار پایین و گاه قیمت ارزان. اما شما می‌توانید با به یاد داشتن چند نکته ساده در این بازار شلوغ گم نشوید.


شاید افراد کمی بدانند تفاوت یک کیف چرم با کیفیت با یک کیف معمولی چرم یا چرم مصنوعی چیست جز اینکه قیمت آن می‌تواند بسیار بالاتر است؟ اما به جز قیمت تفاوت‌های زیادی بین کیف‌های چرمی و کیف‌های مردانه یا زنانه دیگر وجود دارد و البته یکی از مهمترین این تفاوت‌ها این است که اگر کیف چرم خود را با دقت انتخاب کنید، می‌توانید آن را تا سال‌ها داشته باشید. در بین مدل‌های مختلف کیف چرم هم تفاوت‌هایی وجود دارد که در ارزش آن موثر است.


چرا باید به مدل کیف چرم توجه کنیم؟

چرا باید به مدل کیف چرم توجه کنیم؟

چرم مصنوعی در مقابل چرم اصل

اگر به کیفیت کیف چرم شک دارید توصیه ما این است که آن را هرگز نخرید، یک کیف چرم اصل چنان کیفیت بالایی دارد که بلافاصله قابل تشخیص است. چرم طبیعی بافتی کاملا نرم دارد که در آن هیچ چیز مصنوعی به کار نرفته است. برای اینکه یک مدل کیف چرم با کیفیت انتخاب کنید، بهتر است سراغ چرم فول گرین بروید، چرمی که رویه آن تغییر داده نشده و در واقع بافت کاملا طبیعی پوست را با تمام خط و خش‌های آن دارد.


معمولا چرمی که در یک کیف چرم به کار می‌رود از بخش پشت پوست است و سطح آن رنگ شده است که البته این مدل چرم دوام یک کیف چرم فول گرین را ندارد


کدام مدل کیف چرم ، کیف با کیفیتی است؟

دو فاکتور مهم کیفیت و همچنین قیمت یک کیف چرم را تعیین می‌کند، خراش‌های سطح کیف و پروسه رنگ‌رزی آن.


میزان خراش‌های سطح یک کیف چرم در واقع همان خراش‌های طبیعی روی پوستی است که در تولید کیف به کار رفته است. چرم معمولا طبق میزان تمییزی سطح و سلامت آن در بخش روی کیف و پشت آن قیمت و ارزش‌گذاری می‌شود.


پروسه رنگ‌رزی چرم به کار رفته در کیف هم می‌تواند عمر چرم را افزایش دهد و هم حساسیت آن را نسبت به روند طبیعی فرسایش کاهش دهد. پروسه رنگ‌رزی یک کیف چرم می‌توان با استفاده از مواد گیاهی یا معدنی انجام شود.


به طور کلی یک کیف چرم با کیفیت باید سطحی نرم و لطیف با زیردست طبیعی داشته باشد و در آن از هیچ‌گونه الیاف مصنوعی استفاده نشود. از هر کیف چرمی که حالت پلاستیکی دارد پرهیز کنید، این مدل کیف چرم عمر کمتری دارد.


زیپ و سخت افزار را هنگام خرید کیف چرم بررسی کنید

زیپ و سخت افزار را هنگام خرید کیف چرم بررسی کنید

زیپ و سخت افزار را هنگام خرید کیف چرم بررسی کنید

زیپ‌ها از این نظر در یک ساختار یک کیف مردانه یا زنانه اهمیت دارند که در صورت خراب شدن باعث می‌شود یک کیف کاملا بی مصرف شود.


معمولا زیپ‌هایی با جنس برنج با آبکاری نیکل و مس بهترین انتخاب در زیپ کیف است. یک زیپ خوب معمولا دندانه‌های تیز ندارد.


از سوی دیگر در صورتیکه پارچه اطراف زیپ خورده و فرسوده شود معمولا خود زیپ هم از بین می‌رود یا ممکن است بشکند، پس سراغ کیف چرمی بروید که پارچه اطراف زیپ آن هم دوخت خوب و محکمی داشته باشد و یا دوردوزی شده باشد.


به غیر از زیپ سخت‌افزارهای دیگر مثل دکمه و قلاب و غیره در یک کیف هم بهتر است برنجی باشد و البته دوخت آن نیز در عین محکم بودن تمیز باشد.


هنگام انتخاب مدل کیف به دسته‌های آن هم توجه کنید، دسته‌ها باید محکم و در عین حال به راحتی در دست یا روی شانه قرار بگیرند. دسته‌های کیف چرم دستی نباید آنقدر بلند باشند که کیف روی زمین کشیده شود.


کدام مدل کیف چرم با ارزش‌تر است؟

یک کیف پول چرم دست دوز می‌خرید یا یک کیف چرم از برند معتبری مانند آریاچرم ؟ شاید هر کدام از آن‌ها زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته باشد که نظر شما را جلب کرده است، اما پیشنهاد متخصصان چرم به شما این است که اگر می‌خواهید از یک کیف پول چرم یا کیف چرم برای مدت‌های طولانی استفاده کنید پیش از توجه به مد و زیبایی کیف به دوخت‌های آن توجه کنید.


شاید پیش از این هم شنیده باشید که چرم یک تکه ارزش بیشتری از تکه‌های کوچک‌تر چرم دوخته شده در رویه یک کیف دارد، اما چرا؟


هر قدر دوخت‌های روی یک کیف چرم بیشتر باشد، نشان می‌دهد که چرم استفاده شده در ساخت کیف خرد و تکه تکه بوده است و هر قدر این دوخت‌ها کمتر باشد می‌توانید متوجه شوید که کیف چرم شما از یک پارچه چرم یک تکه و یک دست ساخته شده است.


از طرف دیگر


هر دوختی که روی مدل کیف چرم خود می‌بینید به معنای صدها سوراخ روی لایه بیرونی چرم است


، اتفاقی که نفوذپذیری و در عین حال دوام کیف چرم را کاهش می‌دهد.


پیشنهاد متخصصان به شما این است که در حالیکه شناخت چرم با کیفیت و اصل کار دشواری است و به تخصص زیادی نیاز دارد، برای خرید کیف چرم سراغ برندهای معروفی بروید که به اصالت کالای تولیدی آن می‌توانید اطمینان کنید.


  • ۹۶/۱۱/۰۷
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی