charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

خرید کیف چرم


انواع مخملی چرم های پرزدار از قبیل جیر و نبوک بسیار زیبا هستند. اما زودتر از چرم‌های عادی در معرض آلودگی قرار می‌گیرند و به روش‌های خاصی تمیز می‌شوند. برای این که زیبایی و کیفیت کفش و کیف جیر و نبوک‌تان را حفظ کنید باید بتوانید از آن‌ها به خوبی نگه داری نموده و خوب تمیزشان کنید.




اگر کیف و کفش جیر یا نبوک شما کثیف شده است با طی مراحل زیر می‌توانید آن را تمیز نمائید:


ابتدا از برس مخصوص جیر یا نبوک استفاده کنید. این نوع برس، دارای دو بخش است که عبارتند از موهای زبر معمول که به برس زدن جیر کمک می‌کند و بخش لاستیکی که برای برگرداندن حالت مخملی جیر مناسب است. کت، کفش، یا کیف چرم جیر خود را ابتدا به کمک قسمت نرم و سپس با استفاده از بخش زبر برس بزنید.

– اگر وسیله‌ی جیر شما آلوده به گل و لای و مرطوب شده است باید اول صبر کنید تا خشک شود و بعد آن را تمیز کنید.


– توجه داشته باشید که جیر را در جهت درست و به آرامی برس بزنید تا از آسیب رساندن به آن جلوگیری نمائید.


– اگر برس مخصوص در دسترس‌تان نیست، می‌توانید از مسواک استفاده کنید.


سپس از اسپری مخصوص جیر استفاده نمائید. این اسپری را می‌توانید از فروشگاه‌های چرم و جیر تهیه نمائید. اسپری مخصوص جیر آن را در مقابل رطوبت و دیگر آلودگی‌ها مقاوم می‌کند.

– تمام سطح جیر را اسپری بزنید. دقت کنید که زیاد اسپری نکنید. سپس کمی صبر کنید تا خشک شود.


– برای این که جیر را در بهترین حالت خود نگه دارید باید حداقل سالی یک بار از این اسپری استفاده نمائید.


موقع پوشیدن مراقب باشید. در روزهای بارانی و برفی از کیف و کفش جیر و نبوک استفاده نکنید. آب و هوای گرم و مرطوب هم مناسب نیستند.

– دقت کنید که لباس یا لوازم جانبی جیرتان با عطر، ادوکلن، اسپری مو، یا دیگر اقلامی که حاوی مواد شیمیایی هستند تماس نداشته باشد.


– این پارچه‌ی زیبا را از مجاورت با عرق بدن و مواد چرب دور نگه دارید.


از کالای جیر خود در محل مناسبی نگه داری نمائید. دقت کنید که آن‌ها را در مجاورت نور خورشید قرار ندهید. یک کمد تاریک و خنک بهترین محل برای نگه داری کالای جیر شما است.

– اگر برای مدتی از کیف، کفش، یا لباس جیر خود استفاده نخواهید کرد، آن را با ورق‌های کاغذ سفید بپوشانید یا در کیسه‌ای پارچه‌ای قرار دهید و داخل آن را با کاغذ سفید پوشش دهید.


– دقت کنید که برای این کار از کاغذ روزنامه استفاده نکنید. زیرا جوهر روزنامه به چرم نفوذ کرده و آسیب می‌رساند.


لکه‌ها را سریعاً برطرف نمائید. یعنی به مجردی که لک شد، آن را تمیز کنید. آلودگی‌ها هر چه بیش‌تر بر روی جیر و نبوک باقی بمانند همان قدر شانس دائمی شدن آن‌ها افزایش می‌یابد و در چرم بیش‌تر نفوذ می‌کنند.

در هنگام تمیز کردن جیر و نبوک یا هر چرم پرزدار دیگری ابتدا باید سطح آن را با یک حوله‌ی تمیز آماده نمائید. این کار موجب می‌گردد که پرزها حالت بهتری به خود بگیرند و برای روند تمیز شدن آماده گردند.

لکه‌های خشک را با مداد پاک کن تمیز کنید. از پاک کن صورتی استفاده نکنید. چون ممکن است رنگ بدهد. بهتر است از یک مداد پاک کن سفید یا قهوه‌ای استفاده نمائید.

– اگر مداد پاک کن اثری نداشت از یک سوهان ناخن کاغذی استفاده کنید. دقت داشته باشید که این کار را باید به نرمی انجام دهید.


– از پاک کننده‌های شیمیایی اجتناب نمائید. این نوع پاک کننده‌ها به سطح جیر و نبوک شما صدمه می‌زنند.


رطوبت لکه‌های خیس را با دستمال تمیزی بگیرید. زیاد فشار ندهید. پس از گرفتن نم اضافی صبر کنید تا لکه خشک شود. در مورد نبوک می‌توانید این کار را با استفاده از سشوار هم انجام دهید.

– اگر لک رطوبت بر روی جیر باقی مانده بود، کمی آب را به آرامی روی بخش مورد نظر اسپری کرده و اجازه دهید تا خشک شود. این کار معمولاً کمک می‌کند تا لک به جا مانده با اطرافش هماهنگ شود.


– اگر کیف جیر یا نبوک شما کاملاً خیس شده باشد بهتر است اول آن را با تکه‌ای کاغذ سفید کاملاً خشک نمائید.


لکه‌ی قهوه، چای، و آب میوه را با استفاده از حوله‌ی کاغذی تمیز کنید. یک قطعه حوله‌ی کاغذی را درست بر روی محل لکه بگذارید و با دست کمی فشار دهید.

– یک حوله را به اندکی سرکه‌ی سفید آغشته نموده و روی لکه بکشید. دقت کنید که نباید سطح جیر را با سرکه کاملاً خیس کنید. فقط کمی سرکه کافی است.


لکه‌های چرب و روغنی را با استفاده از جوش شیرین پاک کنید. مقداری جوش شیرین را روی محل لکه ریخته و بگذارید مدتی باقی بماند. سپس با استفاده از برس آن را تمیز نمائید.

– اگر هیچ یک از این کارها مؤثر نبودند. باید پاک کننده‌ی مخصوص جیر و نبوک را تهیه کنید. تا جایی که ممکن است از پاک کننده‌های طبیعی استفاده نمائید. چون برخی از پاک کننده‌های چرم و جیر بیش‌تر از این که فایده داشته باشند به چرم، جیر و نیوک شما صدمه می‌زنند.


نهایتاً در صورت لزوم می‌توانید کالای جیر و نبوک خود را به مراکز خشک شویی ببرید که در کار تمیز کردن جیر متبحر هستند. با این که این کار مقرون به صرفه نیست، اما گاهی برای حفظ کالای زیبا و ارزشمند جیر و نبوک شما ضروری است.

  • ۹۶/۱۱/۰۸
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی