charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید انواع محصولات چرم طبیعی

از همان زمانی که بشر تصمیم گرفت که با به تن کردن پوششی از بدن خود محافظت نماید به استفاده از چرم روی آورد. امروزه محصولات چرم طبیعی به منظور متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیگر موضوع تنها انتخاب یک پوشش نیست. بلکه لباس و لوازم جانبی مصرفی شما بار معنایی خاصی را با خود دارند.

می دانیم که خرید پوشاک و کالاهای جانبی از قبیل کیف و کفش و کمربند و غیره، صرفاً به منظور رفع نیاز انجام نمی‌شود. هر یک از ما نام‌های تجاری محبوبی را می‌شناسیم که یا از آن‌ها خرید می‌کنیم و یا در نظر داریم که در اولین فرصت به سراغ‌شان برویم.

نوع پوشاک و لوازم جانبی ما نشان دهنده و معرف سبک زندگی، باورها، وضعیت مالی، طبقه‌ی اجتماعی و… است. به همین دلیل، اکنون همه‌ی ما با دقت و وسواس بیش‌تری پوشاک و وسایل خود را انتخاب می‌کنیم و با وجود بالا رفتن قیمت‌ها گاهی حاضریم برای تهیه‌ی این اقلام، بهای بالایی بپردازیم.

این موضوع مخصوصاً در دنیای کار و تجارت جلوه‌ی خاصی پیدا می‌کند. این روزها از روی جنس و میزان مرغوبیت کالای چرم، حتی می‌توان شغل افراد را نیز حدس زد.

برای مثال می توان گفت یک پزشک موفق، وکیل حاذق و یا مدیر عالی رتبه‌، کیف چرم و کفش ظریف، تمام چرم و با استایل خاص به همراه دارد. هر چه مقام و رتبه‌ی اجتماعی بالاتر باشد، کالاهای چرمی مصرفی هم مرغوب‌تر و با کیفیت‌تر هستند.

حال باید دید برای انتخاب و خرید این اقلام بسیار زیبا و چشمگیر بهتر است چه مواردی را در نظر داشته باشیم:

وقتی به بخش داخلی کالاهای چرمی نگاه می‌کنید، معمولاً با نشان “چرم اصل”، “چرم پرداخت نشده”، و یا “چرم پرداخت شده” مواجه می‌شوید. اما موضوع این است که معنای این ادعاها چیست؟

زمانی که قصد خرید یک کت یا بارانی چرمی و یا یک کیف چرم زیبا یا کفش تمام چرم را دارید بهتر است دقیقاً بدانید که از آن‌ها و نوع چرم‌شان چه انتظاری باید داشته باشید.

تنها دارا بودن نشان “چرم اصل” به این معنا نیست که آن کالا از چرم مرغوب ساخته شده باشد. بی‌کیفیت‌ترین اقلام چرمی هم از چرم واقعی ساخته شده‌اند. با این تفاوت که ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی آن‌ها چرم نامرغوب است.

گاهی کالاهایی که نشان “چرم اصل” دارند را با استفاده از چند لایه چرم بی‌کیفیت و چسباندن آن‌ها به یکدیگر درست می‌کنند. این چرم‌ها معمولاً باقی‌مانده و ضایعات اقلام چرمی مرغوب‌تر هستند که با چسب به هم چسبانده و رنگ‌شان می‌کنند تا خوب به نظر برسند. البته اگر این اقلام را با قیمت مناسبی تهیه کنید هیچ اشکالی ندارد. اما موضوع این است که معمولاً این‌ها را به عنوان چرم مرغوب به شما ارائه می‌دهند. در این صورت باید هوشیار باشید. چون این کالاها ارزش بهایی که باید برای‌شان بپردازید را ندارند.

از طرف دیگر گاهی با نشان “چرم پرداخت شده” رو به رو می‌شوید. این نشان را بیش‌تر روی کالاهای نسبتاً مرغوب خواهید دید و به این معنا است که چرم مصرفی، راه مرغوبیت را تا نیمه طی نموده است. طیف وسیعی از اقلام ریز و کیف چرم زنانه و مردانه که توسط بهترین نام‌های تجاری به فروش می‌رسند از این نوع چرم ساخته شده‌اند.

این نوع چرم متشکل از ضایعات چرم پرداخت نشده است. این تکه‌ها را پرداخت می‌کنند تا نقائص و عیوب‌شان را تا حدودی بر طرف نمایند و سپس آن‌ها را رنگ می‌کنند تا ظاهری یک پارچه و زیبا پیدا کند. محصول نهایی حالت پلاستیک مانندی دارد و نسبت به چرم پرداخت شده و بسیار مرغوب از دوام کم‌تری برخوردار است و با گذشت زمان، کهنه و فرسوده به نظر خواهد رسید. البته به شرطی که دوام بالا و ثبات طولانی مدت رنگ و مقاومت در برابر لک برای‌تان زیاد اهمیت نداشته باشد، این نوع چرم نیز بسیار زیبا و قابل قبول است.

چرم پرداخت نشده دارای ظاهری زمخت‌تر است و گاهی اوقات نقائص و استحکام ذاتی این ماده را به نمایش می‌گذارد. این نوع چرم معمولاً در ساخت اقلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد که وظایف سنگین‌تری به عهده دارند. از قبیل، جلد چرمی سلاح‌ها و همین طور کمربندهایی که ابزار کارگاهی را در آن‌ها قرار می‌دهیم. البته این نوع چرم در ساخت کمربندهای معمولی، کیف پول یا کیف اسناد، کفش‌های کارگاهی یا برخی کفش‌های معمولی، و بسیاری کالاهای چرمی دیگر هم به کار می‌رود. این نوع چرم به طور طبیعی دارای نقائصی مانند اثر زخم یا خراشیدگی حیوان است.

این ماده، بسیار سخت و بادوام بوده و معمولاً دارای سایه روشن‌هایی است که آن را قدیمی‌تر نشان می‌دهد. صاحب نظران معتقدند که کالای تولید شده با این چرم بسیار با کیفیت و بادوام است. اگر اهل خرید با صرفه هستید باید بدانید که با خرید این نوع چرم و مراقبت از آن احتمالاً آن را برای تمام باقی عمر با خود خواهید داشت.

با توجه به موارد ذکر شده بهتر است در خرید کالاهای چرمی دقت کافی را مبذول داشته و کالای خود را از محل یا برندی خریداری نمائید که به آن اعتماد دارید. به خاطر داشته باشید که نوع لباس پوشیدن و اکسسوری شما معرف شخصیت و برای کسانی که دقیق ترند، نشان دهنده‌ی میزان آگاهی شما است. فراموش نکنید که پوشاک ما امروز تنها وظیفه‌ی پوشاندن بدن ما را بر عهده ندارند، بلکه بخشی از استایل شماست. با انتخاب پوشش و لوازم جانبی مناسب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در یک چشم بر هم زدن، بخشی مهمی از آن چه هستید را به افراد معرفی نمائید.

  • ۹۶/۱۲/۲۳
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی