charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

از مجموعه فاکتورهای انتخاب خرید یک کالای چرم طبیعی، مثل کیف چرم، اکسسوری چرم یا پوشیدنی های دیگر، شاید کیفیت و ماندگاری مهمترین عامل باشد.اما در هنگام خرید موارد مهم دیگری نیز هستند که توجه به آنها در انتخاب درست مهم است، سعی می کنیم در چند بند مهم، به بررسی موارد دیگری بپردازیم که در انتخاب چرم تاثیر گذار هستند.

مبلغی که می خواهید برای خرید کالای چرم طبیعی بپردازید

پیش از این در مقالات محصولات چرمی، هدایایی ماندگار و نفیس و کیف‌ چرم طبیعی ، پدیده همیشگی مد و استایل به شما گفتیم که قیمت بالای محصولات چرم طبیعی نه تنها ولخرجی نیست، بلکه در دراز مدت نوعی صرفه جویی حساب می شود.

خب، در مرحله‎ ی اول انتخاب چرم طبیعی، با توجه به قیمت ظاهری نسبتا بالای محصولات چرمی باید به بودجه خود توجه کنید. همانطور که می دانید روند پر هزینه و دشواری طی می شود تا پوست به چرم تبدیل شود. ماه‎ها زمان لازم است تا صنعت‎گران بتوانند قطعه‎ای چرم با کیفیت و اصیل را تولید کنند و از آن یک کیف دوشی، کیف اداری، یا کیف پول زیبا بدوزند.اما…

اما خوشبختانه خرید یک کالای چرم با کیفیت با وجود قیمت بالای آن، بسیار مقرون به صرفه است! چرا که کالای چرمی شما در صورت رسیدگی کافی و نگه داری مناسب می‎تواند برای مدتی طولانی و گاهی برای یک عمر همراه شما باشد. چرم طبیعی اصل و با کیفیت، با گذشت زمان زیبایی خود را از دست نداده و اغلب، زیباتر و شیک‎ تر و شخصی سازی شده تر جلوه خواهد کرد.

اما درمقابل گزینه ‎ی دوم این است که بهای اندکی بپردازید و کالای چرم مصنوعی و ارزان‎تری بخرید. در این صورت، بهتر است که سطح انتظار خود را خیلی خیلی پائین بیاورید. قطع و برش چرم مصنوعی بزرگ‎تر از چرم طبیعی است. چرا که چرم طبیعی از پوست بدن حیوانات مرده ساخته می‎شود و این پوست‎ها از نظر ابعاد دارای محدودیت‎هایی هستند. از طرف دیگر، با وجود تمام تلاش‎های صنعت‎گرانی که به تولید چرم مصنوعی مشغول هستند، این نوع چرم، هوا را از خود عبور نداده و به اصطلاح نفس نمی‎کشد. ساختار مصنوعی و استفاده‎ی بسیار زیاد از مشتقات نفتی از ویژگی‎های دیگر چرم مصنوعی هستند. توجه داشته باشید که چرم مصنوعی غالباً به صورت عمده و در خطوط تولید عریض و طویلی ساخته می شوند. همین موضوع، موجب می‎ شود که کالای ساخته شده از چرم مصنوعی به هیچ عنوان منحصر به فرد نباشد و در تیراژی بالا تولید شود. در صورتی که هر قطعه چرم طبیعی از یک طاقه پوست منحصر به فرد به دست آمده و در طرح و رنگ، ویژگی‎های خاص و تکرار نشدنی خود را دارد. با این وجود، بهتر است بدانید که رسیدگی و نگه داری از چرم مصنوعی به مراتب ساده‎تر از چرم طبیعی است و به سادگی تمیز می‎شود.

کالای چرم طبیعی و نکاتی که در انتخاب آن باید بدانیم

محصولات چرم طبیعی، یک عمر با شما می مانند، اما مراقبت ویژه می خواهند!

پس از اینکه با خودتان دو دوتا چهارتای مالی کردید، لازم است با خودتان کنار بیایید و ببینید آیا می توانید به موقع و با جدیت از کالای چرمی خود به صورت مداوم مراقبت کنید؟ چرا که کالای چرم طبیعی نیاز به رسیدگی دوره ای دارد. خریدن یک کالای چرمی درست مثل خریدن یک حیوان خانگی است. در واقع برای این که چرم شما ظاهر و کیفیت خود را حفظ کند، لازم است به طور مستمر به آن رسیدگی شود. این رسیدگی، شامل تمیز کردن به موقع، واکس زدن و نگه داری در مکانی مناسب است. اگر درباره‎ی نوع چرم و نوع واکس مناسب آن اطلاعات کافی ندارید با تولید کننده یا فروشنده‎ی چرم مشورت کنید و یا به وبلاگ‎ها و وب سایت‎هایی که در این زمینه اطلاع رسانی می کنند مراجعه نمائید. خلاصه این که مراقبت صحیح و به موقع موجب می‎شود کالای چرمی شما زیبایی و اصالت خود را حفظ کند و دارای عمری طولانی و مفید باشد.

مهم است کالای چرم را در چه شرایطی به کار می برید

بهتر است قبل از خرید یک کالای چرم تصمیم بگیرید که کاربرد آن برای شما چیست و در چه مواقعی از آن استفاده خواهید کرد؟ آیا بیش‎تر اوقات در منزل یا مکان‎های سرپوشیده قرار خواهد داشت یا ار آن در طبیعت و به هنگام کوهنوردی استفاده می کنید؟ آیا کالای چرمی خود را در هنگام بارش برف و باران به همراه خواهید داشت؟ آیا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار خواهد گرفت؟

تمامی این‌ها پرسش‎های مهمی هستند. چرا که شرایط و موقعیت‎های یاد شده تاثیر مستقیمی بر پایداری و دوام و کیفیت چرم دارند، مراقبت های خاص خود را می طلبند و رابطه‎ی مستقیمی با حس رضایتمندی شما از محصول دارند. برای مثال، کیف چرم گران قیمت دوخته شده از چرم شتر ، علیرغم مقاومت بالا و الیاف متراکم‌ تری که دارد، ممکن است در مقابل عوامل طبیعی آسیب ببیند و فریبندگی ظاهری خود را از دست بدهد. از طرف دیگر، با وجود آسیب پذیری چرم در مقابل جذب رطوبت، برخی از انواع چرم فول گرین را با مواد رنگی پرداخت می‎کنند. این چرم‎ها در برابر رطوبت و بارندگی مقاوم بوده و در شرایط آب و هوایی سخت و طوفانی هم کیفیت و شکل نخستین خود را حفظ خواهند کرد. پس کاربرد و محل استفاده و نوع نگه داری از المانهای مهم در انتخاب کالای چرم هستند.

لازم است بدانید، هر چه مقاومت چرمی افزایش یابد و به شکل قوی‎تری پرداخت شود، همان قدر هم از زیبایی آن کاسته می ‎گردد. البته، واضح است که نوع چرم مصرفی خود را باید با توجه به موارد استفاده از آن تعیین و انتخاب نمائید. برای مثال، اگر در نظر دارید که از کالای چرمی خود برای کوهنوردی و گشت و گذار در طبیعت استفاده کنید، فاکتور زیبایی در مرحله‎ی دوم اهمیت قرار می‎گیرد. در این صورت استفاده از چرم نبوک اشتباه است و بهتر است چرمی را انتخاب کنید که کاملاً با مواد رنگی پرداخت شده یا با روغن های خاص پوشش داده شده است.

نکته آخر در این قسمت اینکه پس از خرید هر نوع چرمی لازم است با استفاده از مواد محافظ مخصوص چرم، یا با استفاده از روشهای خانگی، آنگونه که در مقاله مراقبت خانگی و ساده از کالای چرم طبیعی گفتیم، سطح آن را مقاوم‎تر کنید و دائما از آن مراقبت کنید.

اگر می خواهید در مورد نگهداری از انواع چرم اطلاعات بیشتری کسب کنید، خواندن مقاله های چگونه از چرم‌های پرزدار مراقبت کنیم و به خواسته‌های کیف چرم خود اهمیت دهیم را از دست ندهید.

در اینجا، به شما خواندن مقاله استایل چرمی خود را بشناسید را توصیه می کنیم تا قدم آخر تصمیم گیری را ساده تر بردارید.

با یک خرید هوشمندانه، خالق استایل خاص خود باشید!

خرید چرم کار آسانی نیست و در انتخاب آن نمی‎توان تنها به زیبایی ظاهری و مشخصات فیزیکی آن اکتفا کرد. همان طور که می‎دانید، هرگز نباید از روی ظاهر قضاوت کرد. لازم است پیش از خرید یک کالای چرمی جزئیات ذکر شده در شناسنامه‎ی چرم را مطالعه کنید. بهتر است کاملاً حساب شده رفتار کنید و با در نظر گرفتن عوامل گوناگونی همچون قیمت، کیفیت، دوام، استایل خود و طرح و رنگ، در مورد خرید کالای چرم طبیعی تصمیم بگیرید. همانطور که بارها گفته ایم در نگاه اول، یک چرم با کیفیت بسیار گران‎تر از چرم مصنوعی است. اما در دراز مدت، بسیار مقرون به صرفه‎تر است. بهتر است به جای خریداری کردن تعداد زیادی اقلام ارزان قیمت، کالای اصیل و با کیفیت بخرید. یک کالای چرمی با کیفیت ارزش صرف اندکی هزینه‎ی بیش‎تر را دارد. کیف چرم، کفش، مبل، اکسسوری چرم یا یک کت چرمی طبیعی به مرور شخصی سازی شده و با زیبایی و کیفیت طبیعی و ذاتی خود، رضایت شما را جلب می کند.

  • ۹۷/۰۴/۳۰
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی