به گزارش مجموعه رسانههای خبرگزاری تسنیم، مالیات بر ارزش افزوده، خلل واردات مواد اولیه، ارتقا هزینههای تولید، تامین نقدینگی، کاهش اقتدار خرید مردمان و در نهایت فقدان استراتژیهای منطقی در زمینه بازارهای صادراتی کلیه و کلیه دست به دست نیز داده میباشد تا پا افزار از صنعت کشور ایران بدر آید .
این درحالی است که کارشناسان براین باورند صنعت کفش جمهوری اسلامی ایران دومین صنعتی هست که میتواند در سال حمایت از کالای ایرانی ارزش افزوده بالایی به اقتصاد مرز و بوم هدیه داده و در موضوع اشتغالزایی بخش قابل توجهی از درخواست کنندگان شغل را به فعالیت گیرد؛ در شرای سیاستهای کلان دولت و مسئولان در راستای حمایت حقیقی و واقعی از صنعت کفش کشورمان تغییر و تحول مسیر داده و از شعارهای دائمی مسافت بگیریم .
دستکم
پای یک میلیون شغل در فی مابین است
علی لشگری، دبیر کل جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به فعالیت حدود ۹ هزار واحد صنفی و صنعتی در این مسئله به استکان جم آنلاین گفت: در کنار این تعداد واحدهای صنفی و صنعتی ۴۲ هزار کانال توزیع در کفش کار میکنند که مجموعا نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر اشتغالزایی دارااست و در شرای بتوانیم رونق حقیقی را به این صنعت بازگردانیم ارقام بالاتری از اشتغال چه بسا تا دو برابر شغل ها فعلی به اقتصاد کشورمان کادو داده خواهد شد .
لشگری میزان ساخت گونه های کفش در کشور ایران را حدود ۲۱۰ میلیون عدد اعلام کرد و در ادامه افزود: بیتوجهی به امتیاز ایجاد کفش در کشور ایران نه فقط منجر شده سرانه مصرف کفش درون بازارهای کشورمان از ۲٫۸ به ۲ جفت نزول داشته باشد؛ بلکه کوچک شدن بازار این صنعت، درجه جهانی کشورمان نسبت به سال ۲۰۱۲ را نیز نزولی کرده میباشد . به صورتی که منزلت دهمی ایران؛ امروز براساس آمارها متاسفانه در جایگاه دوازدهم صنعت کفش دنیا قرار گرفته میباشد .
- ۹۷/۰۷/۰۳