charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

ترکمان در ادامه به تاثیر جهش دلار بر بازار پتروشیمی اشاره کرد و گفت: عدم ثبات و دو نرخی و یکسری نرخی بودن بها ارز برای هر کنشگر مسائل اقتصادی محیط را غیر قابل فهم مینماید البته ما به‌عنوان کارآفرین وظیفه دیگری هم داریم که همگی تهدید‌ها را برای خودمان به مجال تبدیل کنیم . بی تردید این مساله که دلار تغییرات ارزش داشته وضعیت خیلی بدی میباشد اما باید یادمان باشد در عین اوضاع و احوال موجود، یک رخداد دوچندان بهتر نیز می‌تواند چهره دهد و آن رونق صادرات در این حالت میباشد به شرطی که شرایط برای همه بخش‌های صنعت اعم از بالادست و پایین دست فراهم باشد . وی افزود: بازار غیر‌شفاف ما را اذیت می کند اما بایستی پذیرش کنیم که ما پتانسیل‌های دیگر را در این حوزه ندیده‌ایم یا این که احتمالا نیز سرزمین زیر‌ساخت‌های واجب را نداشته میباشد و ما هم به‌عنوان تولید‌کننده تلاش نکرده‌ایم که شرکت‌های مدیر صادرات را تقویت کنیم که در این شرایط به جای این که دلال‌ها مواد اولیه ما را خریده و صادر کنند، مال را از ما خریداری کرده و صادر کنند که فیض بیشتری نیز به دنبال دارااست . 

کیف زنانه

کیف زنانه چرم

کیف چرم زنانه

ترکمان گفت: قیمت عرضه پتروشیمی‌ها در بورس فرآورده با بازار اختلاف دارااست و عامل آن صرفا مداخلات عرضه‌کننده و تولیدکننده نماهایی می باشد که به تولید رانت دامن می‌زنند؛ باید توجه داشت که بورس محصول به خودی خویش تنها یک تسهیلگر است که وظیفه ساخت شفافیت را به عهده دارااست و منافعی برای آن وجود ندارد که بهانه و علاقه‌ای برای مداخله آن تولید نماید . در واقع این عرضه‌کننده پتروشیمی هست که سیاست عرضه دارااست و بازار را می‌شناسد، اطلاعات بازار را در اختیار دارااست و می تواند سفارش‌های خود را به موقع انجام دهد، امتیازاتش را از بازار بگیرد یا این که عرضه‌اش را قطره‌چکانی چهره بدهد . 


به گفته این فعال اقتصادی، بورس متاع یک بستر و عذر است، به دلیل آن که همان رسمی که پافشاری دارد کالا در بورس کالا ارائه شود، در ماده ۳۷ از رفع موانع ساخت حرف کرده است؛ ما بایستی مطالبه عمومی‌مان این باشد که با اعتنا به این‌که عرضه زیاد کمتر از تقاضا است، ضابطه روی این متاع عوارض صادراتی بگذارد و جلوی صادرات آن را بگیرد؛ در صورتیکه به‌عنوان واحدهای تولید‌کننده بتوانیم این مطالبه را از مجاری تصمیم‌گیرنده دنبال کنیم، به جرات می‌توانیم در این وضعیت بر مشکل‌ها غلبه کنیم . 

  • ۹۷/۰۷/۰۴
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی