charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

حسن میرزایی در گفت‌وگو با خبر نگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس در ورامین در‌‌خصوص واحدهای فعال و نیمه‌فعال در شهرک‌های صنعتی این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان دو شهرک صنعتی مصوب دارد، شهرک صنعتی چرمشهر که یک شهرک صنعتی تخصصی در مرحله مرزوبوم هست و نزدیک به ۱۵۰ واحد در آن مستقر هستند و یک عدد از سه شهرک صنعتی تخصصی در حوزه چرم در کشور ایران به‌شمار می‌آید، اکثر واحدهای فعال در این شهرک در حوزه چرم و سالامبور می باشد . 


وی افزود: یک عدد دیگر از شهرک‌های صنعتی تصویب شده دولت در ورامین، شهرک صنعتی سالاریه است که در حوزه‌های گوناگون صنعت فعال است، پیش از اینکه امتیاز پایانی به این شهرک واگذار شود، صرفاً واحدهایی می‌توانستند در این شهرک ساکن شوند و سرمایه‌گذاری نمایند که داخل شعاع ۱۲۰ باشند، اما با امتیازی که دولت به این شهرک داد، یک‌صد هکتار از اراضی این شهرک از شعاع ۱۲۰ خارج شد، این دستور موجب شد که واحدهای اکثری شوق واشتیاق سرمایه‌گذاری در آن را پیدا کنند و هم‌اکنون حدود ۵۰ واحد در این شهرک صنعتی ساکن می باشند . 


مدیریت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ پروانه در شهرک صنعتی سالاریه صادر گردیده می‌باشد و ۶۲ واحد از این صنعت های با ظرفیت‌های گوناگون در‌حال فعالیت و ایجاد میباشند . 


او خاطرنشان کرد: وضعیت شهرک صنعتی سالاریه با دقت به امتیازی که داده شد، رونق گرفته است، علی‌الخصوص که راه ارتباطی بقعه تا مقبره در کنار این شهرک می باشد و هنوز هم آن ۱۰۰ هکتار از زمین‌های این شهرک باقی‌مانده است، ولی تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت بر این می باشد که مابقی زمین‌های این شهرک از شعاع ۱۲۰ بیرون شود . 


میرزایی بیان کرد: دولت برای به وقوع پیوستن حمایت از تولید و اشتغال این زمینه را مدنظر قرار داده که شرایط شهرک سالاریه دگرگون‌تر از پیشین شود و در آینده‌ی نزدیک حالت بهتری داشته باشد، واحدهای اکثری در این شهرک وجود دارا هستند که به سطح پیشرفت بالای ۶۰ درصد رسیده‌اند و سال جاری اکثری از این واحدها جهت ساخت و اشتغال به بهره‌برداری خواهند رسید . 


وی اظهار کرد: در کنار این دو شهرک صنعتی مصوب، ناحیه مجاز صنعتی خیرآباد نیز وجود داراست که در آخرها سال ۹۶ بوسیله دولت به‌عنوان شهرک صنعتی بخش سری تصویب شده شد که در فرایند اجرایی و اقدامات ابتدایی کار می‌باشد و در آینده نزدیک، این مصوبه دولت به سطح اجرا خواهد رسید . 


مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین گفت: در کنار این سه مجموعه، ناحیه‌ صنعتی شهید ملا آقایی این شهرستان هست که تا سال‌های قبلی زیرمجموعه جهاد کشاورزی بود، ۹۰ درصد از واحدهای بومی در این منطقه هم از جهاد کشاورزی مجوز دارند، ولی دعوا انتقال سندها مالکیت این حیطه صنعتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت درحال پیگیری هست و اقدامات خیر و خوبی هم فیس گرفته است، امید است این کار این سال محقق شود و این حوزه‌ صنعتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شود . 


او با ابلاغ اینکه شهرستان ورامین در حوزه صنعت حالت نیکی دارد، افزود: نزدیک به ۳۶۵ واحد صنعتی در مرحله این شهرستان در‌حال کار می باشند و در شهرک‌های صنعتی و نیز خارج از شهرک‌های صنعتی مثل کارخانه لبنیات وارنا، کارخانه روغن ورامین و کارخانه قند مستقر می باشند . 


میرزایی خاطرنشان کرد: در تراز شهرستان ورامین واحدهای اندکی وجود دارا هستند که فعالیتشان متوقف‌ شده باشد، البته برخی از واحدها به‌دلیل سوء رئیس تعطیل و برخی دیگر طی سال ها قبل به‌دلایل گوناگون تعطیل‌ شده‌اند، اما واحدهایی که به‌خاطر مسائل اقتصادی تعطیل‌ شده‌ باشند در حوزه این شهرستان بسیار قلیل است . 


وی 

در پایان متذکر شد: حدود دو سال هست که طرح رونق ایجاد در صنعت های از سوی دولت برنامه‌ریزی‌ شده است، از سال ۹۵ تعداد متعددی از واحدهای تولیدی به بانک‌ها برای اخذ وام ها معرفی‌ شده‌اند، در سال ۹۶ نیز این فعالیت ادامه پیدا خواهد کرد و با توجه به برنامه‌ریزی که دولت داشته است، این سال این عمل با جدیت بیشتری انجام می‌گردد

  • ۹۷/۰۷/۱۷
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی