charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

به ‌گفته یک جایگاه مسئول، حدود ۵٠‌درصد بازار کفش ایران در قبضه چینی‌هاست، زیرا در موردها اکثری کفش‌های چینی به اسم کفش اهل ایران علامت‌گذاری و مارک‌‌زده می گردد . براساس اعلام اتحادیه کفاشان تبریز، در‌ سال گذشته کفش‌های چینی ٧٠‌درصد از ٢‌هزار واحد تولیدی کفش دست‌دوز تبریز را به تعطیلی کشاند . 


مدیر اتحادیه تولیدکنندگان کفش ماشینی در موضوع مشکل ها تولیدکنندگان ایرانی می‌گوید: «البته اوضاع کفش تولید داخل در سال‌های اخیر رو به بهبود بوده، ولی بهبود کلی موقعیت تنها وابسته به خود تولید‌کننده نمیباشد . پیروزی ساخت کفش در کشور ایران مستضعف تنوع خوب در مواد اولیه، نیروی انسانی حرفه ای و آموزش‌دیده، رفع ضوابط و قانون ها دست‌وپاگیر می باشد . متاسفانه ما امروز از تولیدکنندگان مالیات بر بها افزوده دریافت میکنیم . 


درحالی‌ که این نوع مالیات برای مصرف‌کنندگان هست . وقتی تولیدکننده مواد اولیه‌ای به مرزو بوم وارد می نماید و در مرز ورودی گمرک از وی ٩‌درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود، درحقیقت ما با دست خودمان قیمت تمام‌شده یک جنس را بالا می‌بریم .» 


راز 

برد چینی‌ها چیست؟ کفش فقط کالایی نمی باشد که چینی‌ها در ایجاد انبوه و صادرات آن چیره می باشند . برنامه‌ریزی درست، شناخت ظریف از مزیت‌ها و به کار گیری درست از داشته‌هایی زیرا فراوانی نیروی عمل موجب پرورش فزاینده اقتصاد این میهن شده می‌باشد . 




در این میان ولی سر برد چینی‌ها قرارگرفتن در زنجیره ارزش تولید مال در بازارهای جهانی بود . حقیقت این هست ساخت هر محصول در دنیا وابسته به یک زنجیره بها می باشد . در این زنجیره ارزش، کشورها، شرکت‌ها و جامعه ها بسته به تراز تکنولوژی، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان در روند ساخت حاضر گردیده و سهم خود از درآمد ناشی از فروش را اخذ می‌نمایند . 

  • ۹۷/۰۷/۲۳
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی