charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کیف دوشی یکی از لوازم جانبی کاربردی و مفیدی است که تقریباً در کمد لباس هر شخصی پیدا می شود. در میان انواع کیفها، کیف دوشی به خاطر نحوه  استفاده بسیار کاربردی و کارراه انداز است. خانمی که ناچار است علاوه بر به همراه داشتن لوازم ضروری خود، مراقب کودکان خویش هم باشد یا شخصی که پس از ساعات کاری برای منزل خود خرید کرده و آن‌ها را حمل می‌کند، نیاز به یک کیف دوشی دارند تا بتوانند از دست‌های خود راحتی استفاده نمایند.

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

احکام 

فقاهتی چرم طبیعی 

فقهای 

اسلامی با نسبت دادن به آیه ها قرآن و منابع فقاهتی احکام زیادی را در مسئله به کار گیری از پوست حیوان‌ها مطرح کرده اند از جمله آیاتی که در این باره مطرح می باشد آیه ی سوم و چهارم سوره ی مائده میباشد که ترجمه آن به این صورت است: 

ــ بر شما حرام گردیده میباشد مردار خون و گوشت خوک و آنچه به نام غیر معبود کشته باشند و حیوان حلال گوشتی که خفه شده و با ضربه چوب مرده و یا این که از بلندی افتاده و به ضرب شاخ مرده باشد و یا این که آنچه درنده از آن خورده باشد . . . 


ــ از تو می پرسند چه چیزی برای آن ها حلال گردیده میباشد . بگو چیزهای پاکیزه برای شما حلال شده و نیز صید حیوان ها شکارگر که شما به تیتر مربیان سگهای شکاری آنچه آنان برای شما گرفته و نگه داشته اند بخورید و اسم پروردگار را بر آن ببرید . . . 


احکام 

مربوط به چرم در منابع دینی معمولا در چیره احکام صید و ذباحه و عصمت و صلاة مطرح گردیده می باشد که به بعضا از آنها اشاره می شود: 

ــ‌ نماز تلاوت بر روی پوست تمام حیوان‌ها حلال گوشت در صورت تزکیه (پاک کردن اجزای حیوان و حلال کردن و تناول کردن گوشت آن) درست می باشد . 


ــ تلاوت نماز با جامه چرم فرآوری گردیده که به روش اسلامی ذبح گردیده باشد صحیح می‌باشد . 


ــ به کار گیری از پوست حیوان ها حرام گوشت و نجس چه بسا درصورتی که تزکیه گردیده باشد جایز نمی‌باشد . 


ــ استفاده از پوست حیوان ها غیر نجس حرام گوشت مانند روباه و شیر در رخ پاک کردن و به شرط دباغی شدن در همگی ی کارها به غیر از نماز جایز میباشد . 


ــ 

استعمال از پوست مردار حلال گوشت چه بسا در چهره دباغی شدن نیز نجس می‌باشد (این مبحث شامل تولید ها چرمی وارد شده از کشورهای غیر مسلمان می شود که به کار گیری ازآنها از لحاظ دینی جایز نیست) 

کیف اداری راه های مطمئن شدن از تزکیه حیوان عبارتنداز: در بازار مسلمان ها بودن و در دست مسلمان بودن 

ــ از دیدگاه بیشتر فقه ها در صورتی که راجع به پاک کردن حیوانی تردید وجود داشت، اصل را بر عدم پاک کردن بایستی قرار داد . 




در موزه ی طوپقاپی سرای ترکیه چندین کفش معمولی چرمی وجود داراست که منسوب به نبی اسلام است، و در برخی منابع ذکر گردیده که سجاده و بالش پیامبر(ص) از چرم و پوست بوده می‌باشد . 


پیامهای میان پیامبر و قبایل بر پوست نوشته می شده میباشد . 


  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

طرز 

کوتاه کردن کمربند 



رویه 

کوتاه کردن کمربند 

در‌حالتی که 

کمربندی که خریده اید بلندتر از سایز شماست میتوانید به وسیله سمبه ای که همراه با کمربند تحویل شده میباشد طبق فرمان العمل ذیل آن را کوتاه و با میزان کمر خودتان تهیه و تنظیم نمایید 


مقدمه پیچ پشت کمربند را باز نمائید . 



بعد از آن سگک را به طور بدون نقص از کمربند انقطاع نمایید . 



مقدار کمربند را با بدور کمر خودتان اندازه گرفته و طولانی تر آن را ببرید . 


خرید کمربند چرم

قسمت بریده گردیده را بر روی کمربند قرار داده و محل مطلوب برای شکاف کردن را معین نمائید . 




محل معین گردیده را با سمبه رخنه‌ نمایید( اعتنا داشته باشید که در ذیل کمربند مطلقا تخته چوبی و یا لاستیک برش قرار دهید) 



در انتها سگگ را در جای خود ببندید 


  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

برای خیلی از آدمها به دلیل نوع شغل و فعالیت ، جابجا کردن روزانه چیزهایی که مربوط به فعالیت آنهاست، ضروری و اجتناب ناپذیر است. از طرفی، بنا به موقیت شغلی و اجتماعی هر شخص، انتخاب از میان انواع کیف اداری از نظر جنس، دیزاین و دوخت متفاوت خواهد بود.

امروزه، خیلی‌ها حداقل یک دستگاه تلفن همراه، یک کیف پول، شاید یک دستگاه تبلت، چند برگ اسناد و مدارک، و انواع و اقسام وسایل ریز و درشت را با خود به همراه دارد. بنابراین، همراه داشتن یک کیف جادار و مطمئن که مناسب محل کار هم باشد از ملزومات یک فرد حرفه‌ای است.

از طرف دیگر با این همه دقت و توجهی که در زندگی کنونی به نوع لباس پوشیدن و شیوه‌ی ظاهر شدن در اجتماع می شود، انتخاب نوع کیف هم مستلزم صرف وقت و آگاهی کافی است. این موضوع به خصوص در مورد کیف اداری از چرم طبیعی که تنوع زیادی دارد و می‌توان آن را با طیفهای مختلف استایل هماهنگکرد اهمیت بیشتری دارد.

لازم است که صرف نظر از بودجه‌ای که برای خرید یک کیف اداری زنانه یا کیف اداری مردانه کاربردی در نظر می‌گیرید با انواع آن نیز آشنایی داشته و نهایتاً گزینه‌ای را انتخاب کنید که کارایی بیش‌تری برای شما داشته باشد. در عین حال، لازم است که یک کیف اداری به اندازه‌ی کافی جادار بوده و بتواند وسایل و لوازم شخصی شما را در خود جا دهد.

با توجه به این که گاهی اوقات، افراد لپ تاپ و تبلت خود را نیز دائماً از محل کار به خانه و بالعکس به همراه دارند، بهتر است که در کیف شما محل مخصوصی برای حمل این قبیل اشیاء در نظر گرفته شده باشد. این نوع جیب‌ها غالباً مجهز به ضربه گیر هستند و می‌توانند تا حدودی از لپ تاپ و تبلت شما در مقابل ضربه و فشار محافظت نمایند.

از طرف دیگر، احتمالاً تعداد زیادی مداد و خودکار و لوازم التحریر نیز به همراه دارید. در نتیجه، لازم است که کیف شما دارای محل مخصوص نگه داری از مداد و خودکار هم باشد.

 

[caption id="attachment_3031" align="alignnone" width="800"]کیف اداری خرید کیف اداری[/caption]

می توانید مجموعه کیف اداری فروشگاه اینترنتی نوزده را اینجا ببینید

برخی کیف‌های اداری دارای چندین جیب مختلف هستند که می‌توانید اوراق و مدارک کاغذی خود را هم در آن‌ها جای دهید. بهتر است برخی از این جیب‌ها خارجی بوده و بعضی دیگر در داخل کیف تعبیه شده باشند تا بتوانید در صورت لزوم پرونده‌ها و اوراقی را که بیش‌تر نیاز دارید در جیب خارجی جای دهید.

لازم است که برخی قسمت‌های کیف دارای قفل و بست محکم‌تری باشند تا اسناد مهم‌تر خود را در آن بگذارید. یک فرد حرفه‌ای همیشه با تعداد زیادی کارت‌های ویزیت سر و کار دارد. لازم است او بتواند کارت‌های ویزیت شخصی خود و کارت‌هایی که از طرف دیگر دریافت می‌کند را در جای بخصوصی قرار دهد. بنابراین، وجود جای کارت هم از ضروریات یک کیف اداری خوب است. وجود بخش‌های مخفی‌تر برای قرار دادن اشیاء مختلفی از جمله ارزهای مسافرتی و غیره الزامی است.

یک کیف اداری کاربردی باید بتواند خیال مصرف کننده را از هر جهت راحت کرده و به او کمک کند تا لوازم خود را با آسودگی جا به جا نماید.

برخی از کیف‌های اداری ظاهر مدرن‌تر و امروزی‌تری داشته و مناسب لباس‌های اسپرت هستند. در مقابل، برخی دیگر رسمی‌تر بوده و با لباس‌های رسمی مطابقت بیش‌تری دارند.

[caption id="attachment_3032" align="alignnone" width="800"]خرید کیف اداری کیف اداری[/caption]

واضح است که کیف اداری شما باید با نحوه‌ی لباس پوشیدن شما هم هماهنگی کافی داشته باشد. در نتیجه، توصیه می‌شود که حداقل دو کیف مختلف تهیه کنید تا یکی را همراه با شلوار جین و لباس‌های اسپرت و در روزهای عادی به کار برید و دیگری را در جلسات و دیدارهای رسمی و با پوشش رسمی‌تر همراه کنید.

فراموش نکنید که نوع لباس پوشیدن شما بازتابی از خلق و خو و نگرش شما به زندگی است. بنابراین، توجه به نوع پوشش و لوازم جانبی شخصی از اهمیت زیادی برخوردار است.

بسیاری از افرادی که برای نخستین بار با ما ملاقات می‌کنند، ما را با توجه به ظاهرمان قضاوت کرده و نهایتاً در مورد برقراری ارتباط حسی و کاری با ما تصمیم گیری می کنند.

در پایان اگر فکر می کنید این نوشتار برای شما کارساز بوده است، می توانید مقالات زیر را نیز بخوانید:

« کیف‌ چرم طبیعی، بخشی از استایل یک مدیر موفق

« مدل‌های کیف‌های مردانه، متناسب با استایل و موقیعت»

« استایلی در خور یک قرار کاری – این قسمت: کیف اداری »

 

  • charmsara charmsara