charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

واژه نامه چرمی


Crocking: از بین بردن کیک یا رنگ بیش از حد، که پاک کردن یک پنهان تازه رنگ شده است.

کمربند چرم

درام مرگ: فرایند رنگ آمیزی چرم با کشیدن آن به یک درام چرخشی غوطه ور در رنگ. یک روش بسیار موثر اجازه می دهد تا حداکثر نفوذ رنگ.

کیف زنانه چرم

چرم برجسته: چرمی که با یک طراحی بافت یا بافت مصنوعی تحت فشار بسیار بالا طراحی شده است. برای مثال، برای ایجاد پنهان کردن الگوت تقلبی استفاده می شود.


پایان: هر اثر تقویتی برای چرم پس از اصلاح صورت می گیرد. نمونه هایی از رنگرزی، منبت کاری، بافندگی، ضد باد کردن، اپیلاسیون، ضد آب کردن و غیره هستند.


چرم کامل چرم: چرمی که از فر مو حذف شده است تغییر نکرده است. چرم کامل دانه ای واقعی ترین نوع چرم است، زیرا تمام بافت اصلی و نشانه های پنهان اصلی را حفظ می کند.


دستکش چرم: لمینت پوست یا چرم بسیار نرم، معمولا برای دستکش استفاده می شود.


دانه: یک کلمه برای توصیف ویژگی های طبیعی یک پنهان بدون پردازش، مانند منافذ، چروک ها، نشانه ها و بافت استفاده می شود.


دست: یک کلمه برای توصیف احساس (به عنوان مثال نرمی یا کامل بودن) چرم، معمولا چرم و اثاثه یا لوازم جانبی.


Nubuc: چرمی که سطح آن بافتیده شده است و به منظور ایجاد یک اثر نرم و سفت و محکم به کار رفته است. از ججس متفاوت است در حالی که جامه از طرف گوشت (درون) پنهان ایجاد می شود، نابوک با استفاده از دانه (بیرونی) ایجاد می شود، به آن قدرت و دوام اضافه می شود.


روغن ترنج: چرمی که با استفاده از روغن به کار می رود برای ایجاد بسیار نرم و قابل انعطاف.


پاتینا: آرواره یا بلندی که در یک قطعه با کیفیت از چرم با سن ایجاد می شود.


سوراخ سوراخ: چرم که در آن یک الگوی سوراخ های کوچک با استفاده از یک قالب مهر می شود.


چرم رنگدانه: چرم که با رنگ سطح مسطح در بالای یا به جای رنگ معمولی پوشش داده شده است. چرم معمولا رنگدانه به اضافه کردن دوام و پنهان کردن پریدهای طبیعی است.


پوشش: روند چسباندن چرم تحت یک صفحه گرم. اغلب در چرم اثاثه یا لوازم داخلی مورد استفاده قرار می گیرد تا نقایص را از بین ببرد.


کشیدن: رفتار چرمی که با روغن ها، واکس ها و رنگ ها درمان شده است را شرح می دهد به گونه ای که وقتی که چرم کشیده یا کشش شده (به عنوان مثال در اثاثه یا لوازم داخلی)، پایان در فضاهای کشش سبک تر می شود. به عنوان یک علامت با کیفیت بالا محسوب می شود.


نیمه آنیلین: چرم آنیلین که یک لایه رنگدانه تطبیق داده شده است تا حتی رنگ را اضافه کند و محافظت را اضافه کند.


چرم تقسیم شده: چرم ساخته شده از پایین (داخلی یا گوشت سمت) لایه های پنهانی است که از لایه های بالایی و یا دانه جدا شده است. چرم تقسیم شده شکننده تر از چرم جانبی یا چرم کامل است و به طور معمول در قالب جیر استفاده می شود.


جوراب: چرم تقسیم شده است که بوسیله شامپو ساخته شده است و احساس ایجاد سطح فازی را ایجاد می کند.


اثاثه یا لوازم داخلی چرم: چرم ساخته شده از کل پنهان و در نظر گرفته شده برای استفاده در مبلمان، اتومبیل، هواپیما، و دیگر برنامه های اثاثه یا لوازم داخلی.


دباغی سبزی: یک روش پختن دباغی که از مواد آلی مانند پوست به جای مواد شیمیایی سنتی استفاده می شود. چرم دباغی با سبزیجات دارای بدن و سفتی بیشتری نسبت به چرم معمولی تهیه شده است.


وزن: یک اصطلاح که ضخامت یا ضخامت چرم را توصیف می کند. به طور معمول در اونس در هر فوت مربع یا میلی متر (ضخامت) داده می شود.

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰


چرم مواد معروف مورد استفاده در ساخت انواع اقلام است. این فوق العاده با دوام است و می تواند سال ها برای صاحب پوشیدن و لذت بردن باشد، در صورتی که به درستی تحت درمان قرار گیرد. دانستن چگونگی تمیز کردن چرم چیزی است که هر کسی که کالاهای چرمی دارد، باید بداند. این مقاله دارای اطلاعات ارزشمندی در مورد چرم و نحوه نگهداری مناسب و طول عمر آن است.

کیف پول

مراقبت از محصولات چرمی

با توجه به قیمت بالا در ارتباط با محصولات چرمی با کیفیت، بسیاری از مردم آن را حساسیت نشان می دهند که در معرض سایش و اشک هستند. اما این یک ماده بسیار بادوام است که می تواند به مقدار زیادی از دست زدن به مقاومت در برابر. با این حال، سطوح چرمی که نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند، زیرا همه پوسته ها به طور مساوی ایجاد یا پردازش نمی شوند اما هر محصول ساخته شده از چرم باید به طور مرتب تمیز شود تا آن را زیبا و با بهترین شرایط نگه دارد. روش های توصیه شده برای تمیز کردن در زیر احتمالا مناسب ترین کالاهای لوکس چرم ساخته شده از پوست های ظریف یا عجیب و غریب مانند چرم شتر مرغ، دسرک و شترمرغ و غیره نیست. روش های تخصصی پخت که برای چرم های لخت ظریف استفاده می شود، .


چگونه چرم ساخته شده است

برنزه کردن چرم


دیگهای بخار برقی چرمی

چرم واقعی ساخته شده از پوست حیوانات است که با استفاده از مواد شیمیایی مختلف به منظور تبدیل آن به کیف های دستی، مبلمان، لباس و بیشتر ساخته شده است. در طول برنزه شدن و پایان پوست، اسیدها و سایر مواد شیمیایی برای پایان دادن به محصول استفاده می شود. برخی از این پوست ها از حیواناتی است که برای هدف خاص چرم ساخته شده اند. با این حال، تعداد بیشتری از شرکت هایی که از حیواناتی استفاده می کنند که برای تولید گوشت تولید می شوند، وجود دارد. این یک روش سازگار با محیط زیست برای به دست آوردن پوسته های لازم برای ساخت کالاهای چرمی با کیفیت بالا است.


آماده سازی قبل از تمیز کردن

قبل از شروع تمیز کردن هر محصول چرم برای اولین بار، مهم است که شما محصولات و روش های تمیز کردن خود را در یک قطعه غیر قابل توجه از چرم تست کنید. ممکن است واکنش های ناشی از چگونگی چگونگی چرم شما در طی فرایندهای برنزه سازی و اتمام درمان که می تواند ظاهر چرم در هنگام تمیز کردن را تغییر دهد. به طور کلی، این محصول محدود به محصول رنگ کمی متفاوت است در هنگام تمیز کردن. اغلب این نتایج ظاهری تیره تر را نشان می دهد.


برای انجام تست و تمیز کردن بعد از این مورد، شما باید قبل از همه منابع خود را جمع آوری کنید. اولین چیزی که شما نیاز دارید صابون دستی مایع دست دوم PH با کیفیت بالا است که ملایم بر روی پوست است، و ترجیحا یکی از آن هم مناسب سازگار با محیط زیست است. این محصولات اغلب ملایم تر از چرم هستند و همچنان نتایج عالی ارائه می دهند. شما همچنین باید یک روغن زیتون با کیفیت بالا در دسترس داشته باشید. مجموعه ای از پارچه های میکروفیبر که به طور خاص برای نیازهای تمیز کردن چرم شما اختصاص داده می شود باید در این نزدیکی باشد. هرچه پروژه بزرگتر باشد، پارچه های میکروفیوتری که شما نیاز دارید. برای تمیز کردن چرم خوب به مواد مورد استفاده بستگی دارد و پارچه های میکروفیبر برای این کار مناسب است.


فرآیند تمیزکاری

تمیز کردن یک صندلی ماشین چرمی یکی از پارچه های میکروفیبر مرطوب، مرطوب نیست. برای اطمینان از اینکه آب بیش از حد در آن وجود ندارد، آنرا به طور کامل برداشته و هرگونه اضافی را از بین ببرید. سپس یک کاسه کوچک صابون را روی منطقه مرطوب قرار دهید. به خاطر داشته باشید که بهتر است از صابون بیش از حد کم استفاده شود چون در صورت لزوم می توانید لمس بیشتری را اضافه کنید. صابون را به پارچه بمالید.


هنگامی که این کار را انجام می دهید، با پارچه های صابون، چرم را بشویید. از یک حرکت دایره ای استفاده کنید و در همان منطقه ادامه دهید تا تمیز شود. برای آن دسته از مناطقی که مقدار بیش از اندازه خاک را تشکیل می دهند، ممکن است لازم باشد این مرحله را با یک پارچه تمیز و صابون جدید تکرار کنید. تا زمانی که سطح چرمی از بقایای بیرونی و خاک جلوگیری شود، ادامه دهید.


تمیز کردن کیسه های چرم در یک منطقه در یک زمان. برای پاک کردن هر بشکه ی صابون هنوز بر روی مورد استفاده از یک پارچه مرطوب کننده تازه استفاده کنید. ممکن است لازم باشد که چندین بار آن را مطمئن شوید. آن را مستقیما زیر آب قرار ندهید. اجازه دهید تا حداقل 30 دقیقه قبل از تهویه هوا خشک شود.


تهویه مطبوع

در یک پارچه تمیز و خشک، یک مقدار کمی از روغن زیتون قرار دهید. آن را به صورت پارچه ای به آرامی بپوشانید و سپس به آرامی چرم را با آن بمالید. این چرم را مهر و موم می کند و پایان خوبی برای این مورد می دهد. این کار باید به خوبی انجام شود و اگر صحیح انجام شود، باید احساس نکنید و یا چرب نباشید زیرا عنصر اصلی این است که برای صرفه جویی در مصرف انرژی صرفا به مقدار کافی روغن مصرف کنید. اگر مبلمان چرم تمیز شود، چند ساعت قبل از استفاده از مبلمان به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر هر گونه مخلوط روغن زیتون روی لباس خود منتظر بمانید.


اگر چه این روغن ها به حفظ چرم قابل انعطاف و نرم است، من عملا دیگر از استفاده از روغن هر نوع بر روی محصولات چرمی حمایت نمی کنم، زیرا امروزه بسیاری از انواع محصولات چرمی وجود دارد که وجود دارد

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰


بدنه چرم در این نقطه، شما می توانید یک فروشگاه خرید تهویه چرم استفاده کنید. همچنین شما می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. به سادگی یک پارچه کوچک و نرم را به پارچه بمالید. از پارچه دوم برای چسباندن چرم به یک نرم و خوب استفاده کنید.

کیف پول

برای پوشش چاقو، شما نیاز به خلاء لاینر. اسپری با خوشبو کننده پارچه و اجازه می دهد تا خشک شود. مقدار کمی مواد شوینده را در آب گرم قرار دهید. اگر بوی بسیار سختی از دود یا عرق داشته باشید، کمی نوشابه یا سرکه را اضافه کنید. فقط از یکی از اینها استفاده کنید. در غیر این صورت، آنها اثربخشی را خنثی خواهند کرد.


یک اسفنج تمیز را در آب بریزید و خارج شوید. با استفاده از یک اسفنج مرطوب تمیز با آب پاک کنید. کار در بخش ها، خشک کردن هر گونه آب اضافی به عنوان همراه شما. قطع کن تا خشک شود اگر بویا همچنان به حالت تعلیق درآید، اسپری دوباره با یک محصول تازه کردن پارچه انجام دهید.


افکار نهایی

مهم است زمانی که با چرم کار می کنید همه اسفنج ها و پارچه ها بسیار تمیز و نرم هستند. گاهی اوقات پارچه های بسیار نرم می توانند بیت کوچکی از مواد ریزشی را در شستشو مانند شاخه ها یا چمن خشک شده جذب کنند. این می تواند روی ژاکت شما خسارت ایجاد کند. بررسی آنها هر بار اطمینان حاصل خواهد کرد که شما به این مشکل نرسیده اید.


چطور ژاکت چرمی را تمیز میکنید؟ این ها مراحل اولیه ای هستند که باید هنگام تمیز کردن یک کت چرمی انجام دهید. به خاطر داشته باشید که در یک منطقه در یک زمان کار کنید و کامل باشید. اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای کنار آمدن دارید تا بتوانید کار را با یک شات انجام دهید. در حالت ایده آل، فقط باید این کار را یک یا دو بار در سال انجام دهید.

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

لذت خرید آسان، سریع و مطمئن در فروشگاه اینترنتی نوزده / ۱۹

فروشگاه اینترنتی نوزده یک وب‌سایت اینترنتی است که زیرساختی مناسب، کاربرپسند و مطمئن برای یک خرید آسان و لذت بخش را فراهم می‌کند. این فروشگاه، هم‌چون یک مرکز خرید معتبر و مطمئن، طیف وسیعی از کالاها و محصولات در سه دسته بندی چرم طبیعی، زیورآلات و محصولات بهداشتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم ابتدا به چند نکته در مورد صنعت چرم بپردازیم و در ادامه بیشتر در مورد انواع چرم حیوانی از جمله چرم شتر صحبت کنیم. چرم ، کالایی است که از دباغی کردن پوست حیوانات مختلف از جمله گاو، شتر و گوسفند به دست می‌آید. دباغی فرآیندی است که طی آن پوست از جنسی طبیعی با قابلیت فساد پذیری به جنسی مصنوعی با دوام و غیر قابل فساد برای استفاده در تولید انواع کیف چرم ، پوشاک، مبلمان، لوازم خودرو و سایر اقلام تبدیل می‌شود. این صنعت تاریخی از گذشته‌ی دور از ترکیب چوب و چرم وسایل و محصولاتی بدیع و فناورانه تولید می‌شده است. در عین حال نکته قابل توجه این‌جاست که بین صنعت چرم و صنعت خز تمایز مهمی وجود دارد. مواد خامی که در هر کدام از این صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، نشان دهنده این تمایز است. در تولید مرغوب ترین چرم مواد خامی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در واقع همان پوست است، از صنعت تولید گوشت به دست می‌آید و در واقع محصول فرعی فرآیند تولید گوشت است و به همین دلیل گوشت اینجا ارزش بیشتری نسبت به چرم پیدا می‌کند. اما در تولید خز در واقع این گوشت است که در رده‌ی دوم قرار می‌گیرد، این بدان معنا است که در تولید خز، حیوانات را به خاطر استفاده از پشم‌شان جهت تولید خز کشتار می‌کنند و در کنار آن از گوشت آن‌ها هم جهت تأمین نیازهای گوشتی بهره می‌برند، اما هدف اصلی در اینجا نه گوشت که خز است. زمانی که حیوانات تاکسیدرمی می‌شوند به راحتی می‌توان از پوست آن‌ها استفاده کرد هر چند که نباید این نکته را فراموش کرد که تاکسیدرمی بیشتر برای استفاده از سر و گردن و پشت حیوانات تاکسیدرمی شده صورت می‌گیرد. پوست حیوانات به دلیل چسبندگی‌شان در صنایع تولید چسب و هم چنین تولید ژلاتین مورد استفاده قرار می‌گیرند. تولید چرم صنعت پر سودی است و از طرق مختلف می‌توان آن را تهیه کرد.

[caption id="attachment_3305" align="alignnone" width="800"] آیا در صنعت چرم ، چرم شتر مرغوب ترین چرم هاست؟[/caption]

انواع چرم حیوانی

به چرمی که از پوست حیوانات نظیر گوسفند، بز، گاو، شتر به دست می‌آید، چرم حیوانی می‌گویند.

چرم گوسفند چرم زیبا، مقرون به صرفه و با کیفیت و دوامی است، بسیار پر سود است و به لحاظ ریالی ارزش فراوانی دارد.

چرم گاو بسیار مقاوم و محکم است. این چرم بسیار سنگین تر از چرم بزی‌ست و از سنگین‌ترین چرم‌هاست. سطح این چرم نرم، ظریف، درخشنده و انعطاف پذیر است و به خاطر فرم پذیری ذاتی‌اش برای پوشاک بسیار مناسب است. تولید چرم گاو از زمان‌های بسیار دور به روش‌های سنتی مرسوم بوده است، امروزه هم در کنار روش‌های مدرن، روش‌های سنتی همچنان وجود دارد.

چرم بز به دلیل داشتن لانولین، نرم‌تر، کشسان‌تر و در نتیجه با دوام‌تر ازچرم گاو است. این چرم حالت استریچ دارد و در برابر نفوذ آب مقاوم است، بسیار گرم است و قابلیت تنفس دارد و به همین علت برای تولید

پوشیدنی‌ها مناسب است.

[caption id="attachment_3306" align="alignnone" width="800"] آیا در صنعت چرم ، چرم شتر مرغوب ترین چرم هاست؟[/caption]

چرم شتر که مرغوب ترین چرم حیوانی به حساب می آید به داشتن خاصیت کشسانی بالا و استحکام شناخته می شود. این چرم بادوام و نرم است و استقبال جهانی از آن روز به روز در حال افزایش است. چرم شتر به طور طبیعی بسیار با دوام‌تر، انعطاف پذیرتر و مقاوم‌تر از چرم گاو است و الیافی تا ده برابر متراکم‌تر دارد. به طور کلی چرم شتر برای دوخت انواع کیف، کفش، جاکارتی، جاکلیدی و ... مناسب می‌باشند. همچنین به خاطر مقاومت توام با استحکام دارای کاربردهایی در برخی صنایع است. در ادامه به صورت مختصر درباره انواع چرم شتر می خوانید:

این نوع چرم از فرآیند دباغی بر روی پوست گردن شتر تولید می شود و راه تشخیص این چرم وجود خطوط موازی می باشد.

اشبالت از لایه های زیرین چرم های اصطلاحا سنگین تولید می شود که د ردو حالت ساده و یا دارای طرح جهت مصرف تولید می شود.

این چرم از پرداخت سطوح و ظاهر چرم در انتهای پروسه دباغی تولید می شود. چرم هورس ضد آب به دلیل کیفیت و کارایی، مرغوب ترین چرم شتری محسوب می شود به همین سبب صادرات بالایی در صنعت چرم را به خود اختصاص می دهد. نرمی و رخ زیبای این چرم علاقمندان و مشتریان بالقوه زیادی را به خود جلب کرده است.

سطح صاف و یکدست و براق از ویژگی های چرم شتر لاگوانا می باشد. راه تشخیص این چرم از نمونه چرم گاو وجود دانه های بسیار ریز در سطح چرم شتر است.

به سبب قابلیت های بی نظیر چرم شتر، این محصول برای تولید انواع کیف چرم و کفش و پوشاک مناسب است و ویژگی های متمایز این چرم موجب گسترش روزافزون تولیدات چرم شتر در تمامی زمینه ها است. اگر تمایل دارید با محصولات چرم طبیعی متفاوت و منحصر به فرد باشید، برای خرید محصولات تولیدی با چرم شتر درنگ نکنید.

 

  • charmsara charmsara