charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


پژوهشگران طراحی سایت در مشهد

اروپایی که روی پروژه MOBVIS فعالیت می‌کنند، سامانه جدیدی پدید آورده‌اند که به یوزرها تلفن‌های یاور اذن می‌دهد، به دنیای حقیقی و واقعی لینک و پیوند بدهند! 

کافی 

است، با گوشی تلفن همپا عکسی بگیرید و به سامانه MOBVIS تحویل دهید، این سامانه ساختمان‌ها و بناهای یابدبود و چه بسا اتوموبیل‌ها و لوگوها و بنرها را شناسایی می‌نماید و بعد اطلاعات دارای ارتباط را به صورت متنی روی تصاویر متناظر به سناریو می‌گذارد! 

پروژه MOBVIS چیزی فرای ابزارهایی مانند «گوگل استریت» هست . در گوگل استریت Google’s Street، نخست محل هر استفاده کننده به کمک GPS یا این که از رویه سیستم «مثلث‌بندی» معلوم می گردد و آنگاه عکس‌هایی که در خزانه اطلاعات سیستم قرار داده شده‌اند به شما نشان داده می گردد .


البته MOBVIS ، عملکردی متفاوت دارااست و از طرز آن شما حقیقتا می توانید جهان را از روزنه لنز دوربین موبایل‌تان مشاهده کنید . به این عمل می‌توان «دید کامپیوتری» یا «دید موبایلی» اعلام کرد . 


تفکر 

می‌کنید، چنین فناوری‌ای، چه کاربردهایی می‌تواند پیدا کند؟ 

تصور فرمائید که به تیتر یک جهانگرد در حالا هجرت باشید و کنجکاو باشید که اطلاعاتی در قضیه یک عمارت پیدا فرمایید . پیش از این بایستی به داده ها راهنماها -اگر ساختمان راهنما داشت- بسنده می‌کردید یا بایستی در گوگل دنبال اطلاعاتی می‌گشتید . اما این فناوری قادر است توریسم را متحول کند . کسی را در حیث بگیرید که از «تخت جمشید» عکس می گیرد و بعد از آن بلافاصله روی به عبارتی عکس، داده ها متنی در مسئله تاریخچه تخت جمشید بخواند، یا عکس‌های سایر اشخاص را در پیکاسا یا فیلکر ببیند .

راه و روش متفاوتی برای انتخاب محل: این فناوری می‌تواند به شیوه‌ای متعدد با GPS محل هر کاربر را معلوم کند . کافی می‌باشد این فناوری با فناوری مثلت‌سازی ادغام شود . به شیوه مشابهی می‌توان سرعت جنبش و جهت تکان کاربر را نیز معین کرد . 

این فناوری به به‌روزرسانی نقشه گوگل و خدمت گوگل استریت نیز امداد می کند . چرا که دیگر نیازی نیست که گوگل خودروهای اختصاصی تهیه و تنظیم عکس را به جاهای متفاوت بفرستد . یوزرها با این فناوری خواهند توانست، نقشه‌ها را برای گوگل به روز نمایند . 

در واقع MOBVIS ، یک موتور جستجوی چهره‌ای به حساب می‌آید و دورنمایی از وب آینده، بعنی وبی که کنیه معنایی با semantic را به آن می‌دهند، ارائه می دهد . با کمک MOBVIS تمامی ساختمان‌ها و اشیا، نظیر صفحه ها وب لینک‌شدنی می باشند . یوزرها دیگر مجبور نخواهند بود برای کسب داده ها در موضوع یک محل، اسم آن را را جستجو کنند، زمینه هنگامی قیمت بیشتری پیدا می‌نماید که این را هم در حیث بگیرید که یک شخص نا آشنا با یک محل ممکن است، اسم یک محل را نداند و اصلا نداند چه چیز را باید کاوش کند . 


ساختن سامانه MOBVIS ، به هیچ عنوان چیز ساده‌ای نیست، چرا که الگوریتم‌های این سامانه بایستی بتوانند عکس‌های جان دار در خزانه اطلاعاتی MOBVIS را با عکس‌های موبایلی که با کیفیت‌ها و از زوایا متفاوت و در حالت آب و هوایی متفاوت گرفته می‌شوند، تطبیق دهند . 


چنین فعالیت دشواری را محققان دانش گاه Ljubljana اسلوونی انجام داده‌اند و توانسته‌اند الگوریتم قدرتمندی بنویسند که در ۸۰ درصد موردها غالب به شناسایی محل می‌گردد . آن ها امیدوارند توجه الگوریتم خویش را افزایش دهند . 

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

چرم ماده‎ای است که دارای طیف وسیعی از بافت‎ها، رنگ‎ها، وزن‎ها و انواع گوناگون است. اگر تا کنون برای ساخت کاردستی های چرمی از این ماده‎ی بی نظیر استفاده نکرده‎اید، باید بگوئیم که کار کردن با آن، شما را شگفت زده خواهد کرد. با این که ایده‎های ذکر شده در این جا بسیار ساده هستند، اما نتیجه‎ی کار شما زیبا و کاربردی خواهد بود.

[caption id="attachment_3548" align="alignnone" width="800"]ایده‎های ساده و خلاقانه برای ساخت کاردستی‎های چرمی ایده‎های ساده و خلاقانه برای ساخت کاردستی‎های چرمی[/caption]

  1. کیف دوشی و کیف پول:

یکی از کاربردی‎ترین و ساده‎ترین کارها این است که با استفاده از قطعه‎ای چرم یک کیف دوشی یا کیف پول درست کنید. برای این کار، به یک چاقوی تیز نیاز دارید که بتواند چرم را به ابعاد دلخواه شما برش دهد و آن را پاره نکند. علاوه بر این، لازم است یک درفش یا یک دستگاه پانچ داشته باشید تا سوراخ‎های مورد نیاز و نوارهای چرمی لازم را به وجود آورید. برای آن که این کار را به شکل تمیزی انجام دهید، ممکن است لازم باشد که یکی از کیف پول های قدیمی و دوست داشتنی خود را پاره کنید تا بتوانید الگوی لازم را به دست آورید!

برخی از افراد همیشه از کیف‎های بزرگی استفاده می‎کنند تا بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را همواره به همراه داشته باشند. بنابراین ممکن است کیف دوشی لازم داشته باشید. برای این کار، کافی است یک چرم با وزن مناسب را به ابعاد دلخواه برش دهید. پس از این که قطعات چرمی را به یکدیگر دوختید، دقت کنید که محل مناسبی را برای قرار گرفتن بند کیف در نظر بگیرید. این محل، در واقع باید شکافی باشد که بند کیف شما بتواند از آن عبور نماید. برای درست کردن بند کیف، کافی است چندین نوار چرمی را به هم ببافید. دقت کنید که این نوارها دارای طول مناسبی باشند. حالا بند کیف خود را از شکاف ایجاد شده بر روی کیف عبور داده و دو بار این کار را تکرار کنید.

 

  1. ایجاد نقش و نگار بر روی چرم:

چرم ساده از زیبایی خاصی برخوردار است، اما اغلب افراد ترجیح می‎دهند، دست سازهای چرمی خود تزئین کنند. ایجاد نقش و نگار بر روی چرم اصلاً کار پیچیده‎ای نیست و تنها نیازمند کمی تمرین است. برای این کار، لازم است تعدادی ابزار حکاکی و مُهر زنی داشته باشید که به صورت اختصاصی برای همین کار درست شده‎اند. درضمن، بهتر است ابتدا و پیش از آغاز به کار به کتاب‎ها یا سایت‎های آموزش این هنر مراجعه کنید. برای انجام این کار بهتر است از چرم‎های ضخیم‎تر استفاده نمائید. چرا که چرم‎های ضخیم دارای عمق بیش‎تری بوده و برای ایجاد نقش و نگار و حکاکی مناسب‎تر هستند.

]عکس محتوا[

  1. نقاشی و رنگ آمیزی:

یکی دیگر از روش‎های تزئین محصولات چرمی، نقاشی کردن یا رنگ آمیزی کردن آن‎هاست. اگر بین رنگ کردن و نقاشی کردن بر روی چرم مردد هستید، لازم است بدانید، در صورتی که قرار باشد با آن چرم، لباس درست کنید، بهتر است رنگ آمیزی گردد. با این که نقاشی بر روی چرم بسیار زیباست، اما با گذر زمان و خم شدن چرم، نقش‎ها ترک خورده و آسیب می‎بینند. بهتر است روش نقاشی بر روی چرم را به قطعات چرم ضخیم‎تری که جنبه‎ی تزئینی داشته یا مصارفی از قبیل کمربند دارند، اختصاص دهید. فارغ از این که بخواهید چرم را نقاشی یا رنگ آمیزی نمائید، لازم است در نهایت، کار خود را با مواد روغنی جلا دهید تا رنگ، ثبات بیش‎تری داشته باشد.

 

  1. لوازم جانبی مخصوص حیوانات خانگی:

افرادی که از حیوانات خانگی نگه داری می‎کنند، نیاز دارند تا قلاده یا پوشش چرمی مخصوصی را برای حیوانات‎شان تهیه کنند. درست کردن یک قلاده یا یک روپوش چرمی زیبا برای یک سگ، اصلاً کار سختی نیست! می‎توانید ابعاد حیوان خانگی خود را به دقت اندازه گرفته و سپس یک قطعه چرم زمخت تاپ گرین انتخاب نمائید. پس از این، می‎توانید سگک و سوراخ‎های لازم را بر روی چرم ایجاد نموده و با استفاده از ابزار مناسب، چرم خود را حکاکی یا نقاشی کنید. لازم است حتماً یک حلقه‎ی فلزی هم به قلاده اضافه کنید تا بتوانید بند قلاده را به آن بیافزائید. مطمئن باشید که در هنگام استفاده از این قلاده‎ی زیبا، تعریف و تمجیدهای بسیار زیادی خواهید شنید!

 

  1. زیورآلات چرمی:

ساخت زیورآلات چرمی بسیار ساده و استفاده از آن‎ها لذت‎بخش است. شما می‎توانید برای ساخت این محصول، قطعه‎ای چرم را رنگ کرده، برش داده و آرایه‎های مختلفی هم به آن اضافه کنید. برای درست کردن زیورآلات چرمی، لازم است چرم را به گونه‎ای برش دهید که بیش از اندازه ضخیم و سفت نباشد. پس از آن، می‎توانید تعدادی از نوارهای چرمی برش داده شده را به یکدیگر ببافید و گردنبند، دستبند یا کمربند درست کنید. برای تزئین محصول خود می‎توانید پیش از بافتن، تعدادی مهره‎ی رنگی به آن اضافه کرده و گره بزنید. با این کار می‎توانید زیورآلات چرمی زیبا و منحصر به فردی داشته باشید.

 

  1. پوشاک:

برخی از ایده‎های مربوط به کار بر روی چرم کمی پیچیده‎تر از سایر ایده‎ها هستند. لباس‎هایی همچون دامن، شلوار و جلیقه می‎توانند از چرم ساخته شوند. البته درست کردن یک دامن یا جلیقه‎ی چرمی از درست کردن شلوار ساده‎تر است. بهتر است بدانید، الگوی لازم برای تهیه‎ی این لباس‎ها در تمام پارچه فروشی‎ها یا فروشگاه‎های کتاب موجود هستند. برای این که بتوانید یک لباس چرمی درست کنید، لازم است یک دستگاه چرخ خیاطی داشته باشید تا بتوانید لایه‎های چرمی را به یکدیگر بدوزید. بهتر است برای انجام این کار از چرم‎های سبک استفاده نمائید.

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

 این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با نکاتی ارزشمند در مورد نگه داری و مراقبت از زیورآلات نقره، از گوشواره نقره تا گردنبند نقره،دستبند نقره و ست و نیم ست نقره آشنا شوید.

زیورآلات نقره‎ دارای ظاهری درخشان و با شکوه هستند و نظر هر بیننده‎ای را به خود جلب می‎کنند. این موضوع سبب می‌شود طرفداران این نوع زیور هر روز بیشتر شده و تمایل به خرید بیشتری پیدا کنند . اما، متاسفانه این فلز درخشان و زیبا در صورت عدم مراقب درست با گذر زمان کدر می‎گردد. اغلب علاقمندان به زیورآلات نقره از این موضوع دل خوشی ندارند. چرا که نگران آن هستند که روند پاکسازی و تمیز کردن نقره باعث شود که زیورآلات مورد علاقه‎ی آن‎ها دچار آسیبی دائمی گردند.

نگران نباشید!. برای رسیدگی سریع و آسان، تنها لازم است با چند نکته و راهکار مناسب آشنا شوید.


خرید جدیدترین زیورآلات نقره


عیار زیور نقره خود را بشناسید

زیورآلاتی که از نقره‎ای با عیار S950 ساخته شده باشند، نیازمند رسیدگی مداوم هستند و لازم است به طور منظم تمیز شده و برق انداخته شوند. اما، زیورهای ساخته شده از نقره‎ی S925  مستحکم‎تر بوده و نیازی نیست که آن‎ها را مرتباً پاکسازی نمائید. به خصوص اگر با رو کشی از رودیوم آبکاری شده باشد، به صورت کاملا محسوسی از آن مراقبت خواهد کرد.

عدم وجود برچسب، نداشتن تگ و عدم حک شدن عیار بر روی برخی زیورآلات موجب می‎گردد که درباره‎ی درصد خلوص نقره‎ی آن کالا اطمینان نداشته باشید. به همین علت، لازم است با فروشنده‎ی مربوطه یا فرد متخصصی مشورت کنید. اطمینان از عیار نقره، ضامن اعتبار و اصالت کالا است.

به خاطر داشته باشید که مراقبت صحیح از زیورآلات و کالاهای نقره این امکان را فراهم می‎کند تا سالیان سال از زیبایی آن‎ها لذت ببرید. لازم است توجه داشته باشید که خرید از مراکز معتبر می‎تواند متضمن اصالت کالا باشد.

نگه داری از زیورآلات نقره

زیورآلاتی که در فروشگاه اینترنتی نوزده عرضه می شوند، همگی دارای عیار S925 هستند و با رودیوم آبکاری شده اند و علاوه بر داشتن قیمتی مناسب،  اصالت، عیار و سلامت فیزیکی این محصولات تضمین شده است.

  1. زیوآلات نقره را از رطوبت دور کنید.

نقره‎ در مجاورت با آب مقطر و خالص صدمه نمی‎بیند. نکته این جا است که اغلب رطوبت و آبی که در زندگی روزمره با آن رو به رو هستیم، خالص نیست. مواد شیمیایی و آلاینده‎های موجود در آب می‎توانند نقره را کدر و تیره کنند. بنابراین، بهتر است مراقب مرطوب شدن نقره باشید. به چند نکته زیر توجه کنید.

  • دوش گرفتن: بهتر است در هنگام استحمام، زیورآلات نقره را به همراه نداشته باشید. اما اگر بر حسب تصادف، فراموش کردید و زیور نقره‎ی خود را زیر دوش بردید، نگران نباشید. چرا که این موضوع، موجب آسیب جدی نخواهد شد. کافی است آن را به خوبی خشک کنید.
  • شنا: در هنگام شنا زیورآلات نقره را خارج کنید. کلر یک ماده‎ی شیمیایی بسیار قوی است. بنابراین، اگر تصادفاً این موضوع را فراموش کردید و همراه با زیورآلات نقره داخل استخر شدید، لازم است آن را به خوبی شسته و تمیز کنید.
  • وان آب گرم: قرار گرفتن نقره‎جات در وان آب گرم هم درست مثل استخر شنا آسیب زننده است. آب جمع شده در وان دارای کلر و مواد شیمیایی است. اما نکته‎ی مهم‎تر این است که حرارت موجود در وان آب گرم می‎تواند به فعل و انفعالات شیمیایی سرعت بیش‎تری ببخشد.
  • چشمه‎ی آب گرم: سولفور یا گوگرد موجود در چشمه‎های آب گرم، نقره را تخریب خواهد کرد. اگر علاقه‎ای به سیاه شدن نقره‎جات خود ندارید از انجام این کار خودداری کنید.
  • مواد آرایشی و بهداشتی: مواد شیمیایی موجود در لوسیون‎ها و عطریات هم نقره را کدر می‎کنند. پس، بهتر است ابتدا از این مواد استفاده نموده و اندکی صبر کنید تا خشک شوند. سپس می‎توانید از زیورآلات خود استفاده نمائید. رعایت همین نکته می‎تواند طول عمر نقره را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد.

  1. نقره‎جات را در مکان مناسبی نگه داری کنید:

اگر اتومیبل لوکس خود را در فضای باز و زیر بارش مداوم باران و برف قرار دهید، چه اتفاقی می‎افتد؟ واضح است که کثیف خواهد شد! این موضوع در مورد نگه داری از نقره‎جات نیز صدق می‎کند. لازم است که اقلام نقره را در مکانی مناسب نگه داشته و به آن‎ها با دقت رسیدگی نمائید.

قرار دادن نقره در معرض هوا موجب می‎شود که سیاه و کدر شود. بهتر است زیورآلات نقره را بدون هیچ پوششی، بر روی میز یا کشوی آرایشی خود قرار ندهیدو در بسته بندی‎های مخصوصی که برای همین کار در نظر گرفته شده‎اند، نگه داری کنید. این نوع بسته بندی‎ها از قرار گرفتن نقره در معرض هوا جلوگیری کرده و ظاهر درخشان و منحصر به فرد آن را حفظ می‎کنند.

لازم است زیورآلات خود را به گونه‎ای نگه داری کنید که در هم تنیده نباشند و گره نخورند. زیرا این موضوع باعث ایجاد خراشیدگی در سطح نقره می‎گرددو زیورآلات شما کدر خواهند شد.

از طرف دیگر، بهتر است برای پیشگیری از کدر شدن نقره از بسته‎های ژل سیلیکا استفاده نمائید. ژل سیلیکا خاصیت رطوبت گیری داشته و قرار دادن یک یا چند بسته از آن در محل نگه داری نقره موجب می‎شود که نقره‎ی شما در معرض رطوبت هوا قرار نگیرد و درخشندگی خود را حفظ کند.

نهایتاً بهتر است توجه داشته باشید که در هنگام سفر، زیورآلات خود را در جعبه یا کیف مجزا و مخصوصی قرار داده و حمل نمائید. انجام این کار موجب می‎شود که زیورآلات شما در هم تنیده نشوند و آسیب نبینند.

  1. هنگام استفاده از زیورآلات نقره دقت کنید:

همه‎ی ما می‎دانیم که چقدر دوست دارید زیبا و خاص به نظر برسید. همین موضوع هم موجب می‎شود که زیورآلات ارزشمند و باشکوه خود را به کار ببرید. اما در شرایطی، استفاده از آن‎ها سخت و مشکل آفرین خواهد بود.

مواد شیمیایی قوی، گوگرد، تعریق، کلر و تابش مستقیم نور خورشید از جلوه و درخشندگی نقره‎جات شما کاسته و آن‎ها را کدر می‎کنند.

بهتر است همواره در نظر داشته باشید که «پیشگیری بهتر از درمان است!» بنابراین، هنگام استفاده از زیورآلات خود دقت نموده و در شرایط خاص از آن‎ها استفاده نکنید!

این شرایط خاص عبارتند از:

  • انجام فعالیت‎های روزمره از قبیل شستن ظروف و لباس‎ها و استفاده از مواد پاک کننده.
  • ورزش و تمرینات بدنی.
  • استحمام.
  • قرار گرفتن در مکان‎های بسیار گرمی همچون، ساحل دریا یا کنار استخر.
  • هنگام آماده شدن و لباس پوشیدن (فرض بر این است که در این مواقع از لوسیون بدن، عطریات، لوازم آرایشی و اسپری مخصوص مو استفاده می‎کنید!)
  • هنگام آماده سازی یا خوردن غذاهای حاوی سولفور (مانند تخم مرغ و مایونز)!
  • هنگام فعالیت‎هایی از قبیل باغبانی و…که در فضای باز انجام می‎گیرند.

رعایت این نکات موجب می‎شود که زیورآلات نقره‎ی شما دوام بیش‎تری داشته باشند و تیره و کدر نشوند. به این ترتیب، حجم رسیدگی‎های بعدی نیز کاهش خواهد یافت.

  1. برق انداختن نقره‎جات:

نقره، فلزی ظریف است که علیرغم تمام تلاش‎ها و مراقبت‎ها با گذر زمان کثیف و کدر می‎شود. خوشبختانه تمیز کردن نقره‎ کاری ساده است.

برای تمیز کردن این فلز درخشان، بهتر است از دستمال‎های نرم میکروفیبر استفاده نمائید. دقت کنید که به هیچ عنوان از دستمال کاغذی، حوله‎ی کاغذی یا دستمال توالت استفاده نکنید!

توجه داشته باشید که دستمال شما کاملاً تمیز باشد و برای تمیز کردن نقاظ مختلف نقره از بخش‎های گوناگون دستمال استفاده کنید. به این ترتیب، آلودگی‎ها از نقطه‎ای به نقطه‎ی دیگر منتقل نخواهند شد. هنگام تمیز کردن نقره، دقت کنید که جهت حرکت دست شما از بالا به پائین بوده و دورانی نباشد. حرکات دورانی تاثیر نامطلوبی ایجاد کرده و تیرگی نقره را دو چندان خواهند کرد.


مشاهده انواع زیورآلات نقره


استفاده از محلول جوش شیرین و آب:

برای انجام این کار، لازم است محلول آب و جوش شیرین را به نسبت دو به یک فراهم  نمائید. برای تمیز کردن نقره‎جات ظریف از محلول رقیق‎تری استفاده کنید. نهایتاً ماده‎ای خمیری شکل حاصل می‎شود که می‎توانید به کمک آن سطح نقره‎ی خود را تمیز کنید. حال، با استفاده از یک مسواک یا برس نرم، خمیر حاصله را بر روی نقره بمالید و به آرامی و ملایمت آن را پاکیزه کنید.

استفاده از مایع ظرفشویی و آب:

کافی است زیورآلات نقره‎ی خود را در دست گرفته و درست به همان ترتیبی که دست خود را شستشو می‎دهید، آن را نیز بشوئید.

استفاده از محلول آب و نمک:

در این روش، ابتدا ظرف مناسبی را انتخاب نموده و کف آن را با یک ورق فویل بپوشانید. سپس، زیورآلات خود را مستقیماً بر روی ورق فویل قرار دهید.

حالا، یک فنجان آب جوش، یک قاشق غذاخوری نمک، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف فنجان سرکه‎ی سفید را با هم مخلوط کرده و روی نقره بریزید.

خواهید دید که حباب‎هایی بر روی محلول ظاهر می‎شوند! ۱۰ دقیقه صبر کنید. در صورت نیاز می‎توانید با کمک یک قاشق مایع را هم بزنید. سپس، نقره را با آب سرد شستشو داده و با دستمال میکروفیبر خشک کنید.

توجه داشته باشید که هر کالای زیبا و ارزشمندی نیازمند مراقبت و رسیدگی مداوم است. در صورت به کار گیری روش‎ها و نکات فوق، زیورآلات نقره‎ی شما دوام و جلوه‎ی بیش‎تری خواهند داشت. به این ترتیب، می‎توانید اطمینان داشته باشید که گردنبند و انگشترهای زیبای خود را برای سالیانی طولانی به همراه دارید!

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

انگشتر فیروزه مردانه

فیروزه از اهمیت ویژه ای در فرهنگ بومیان آمریکایی دارا است، مخصوصا در میان مردم ناواجو. این سنگ یک سنگ جواهر نیمه قیمتی است که اغلب به دلیل محبوبیت جواهرات فیروزه ای ناواجو به عنوان "سنگ زندگی" شناخته می شود، این سنگ دارای تاریخ طولانی و بسیار جذابی در طی قرن ها و تمدن های باستانی گوناگون در سراسر جنوب غربی است. امروزه فیروزه  اصل به دلیل نادر بودن و زیبایی خاص آن، و در برخی موارد نیز اهمیت تاریخی آن، بسیار ارزشمند است.

1.       مقدمه ای بر فیروزه

قبل از اینکه ما در مورد تاریخ جواهرات فیروزه ناواجو به طور خاص صحبت کنیم، باید برخی از حقایق اولیه را درباره خود این سنگ بدانید. آشنایی با صفات که فیروزه ای را تعریف می کنند، به ناچار به شما کمک می کند تا تصور و درک خود را از اینکه چرا مردم ناواجو زمان زیادی را برای پیدا کردن آن صرف کرده اند و چه چیز به جذاب تر شدن این سنگ کمک کرده است و اینکه چرا فیروزه تا کنون تقریبا همه فرهنگ ها مورد احترام قرار گرفته است.

فیروزه تنها ماده معدنی جاندار است

شاید یکی از دلایل اصلی اینکه فرهنگ های باستانی به مدت طولانی جذب فیروزه شده اند، قابلیت تغییر رنگ این سنگ است. در حالی که فیروزه واقعا زنده نیست، اما رنگ آن بسته به محیط زیست، نور، گرد و غبار و اسیدیته پوسته آن تغییر می کند. این عوامل مختلف باعث عرفانی کردن این سنگ شده است و باعث ایجاد حس و درک خوبی در انسان می شود. در کنار جذابیت موجود در بین مردم ناواجو، این توانایی تغییر رنگ، فیروزه را برای استفاده در الهیات، نبوت و پیش بینی آینده بسیار مناسب ساخته است. تغییرات رنگ جواهرات فیروزه ای ناواجو نیز برای سنجش سلامتی و رفاه مصرف کننده و همچنین برای بازگرداندن انرژی حیاتی در صورت نیاز مورد استفاده قرار گرفت.

زیبایی طبیعی فیروزه

در حالی که رنگ شناخته شده ترین فیروزه رنگ سنتی سبز آبی تیره است، رنگ های مختلف دیگری از جمله سفید، آبی پودری، آبی آسمانی و سبز مایل به زرد نیز از این وجود دارد. این رنگ ها بخصوص برای بومیان آمریکایی بسیار جذاب بود زیرا این رنگ ها شامل آبی، سبز، سیاه و سفید، سفید و گاهی قهوه ای رنگ هایی است که رنگ طبیعی جهان را به نمایش می گذارند.

بافت و ظاهر فیروزه نیز می تواند بسته به رسوبات مس و آلومینیوم آن متفاوت باشد. این یکی از چیزهای عالی در مورد طلا و جواهر فیروزه ناواجو این موضوع است که هر قطعه کاملا منحصر به فرد است، دارای یک منشا تاریخی منحصر به فردی هستند. سنگ های بسیار کمی در دنیا وجود دارد که دارای چنین تصورات و عقاید عرفانی قوی باشند.

نماد شهرت و ثروت

طلسمی برای پادشاهان، محافظی برای جنگجویان، و ابزاری برای جادوگران، فیروزه را به عنوان ابزاری پر کاربرد برای استفاده در تالارهای سلطنتی و قبرها تبدیل کرد، مخصوصا در میان مردم مصر باستان. هنگامی که شیء بسیار خیره کننده است و یافتن آن نادر است - به عنوان مثال طلا و یا الماس - مردم به طور طبیعی به آن تمایل  پیدا می کنند. مردم ناواجو نیز به همین دلیل به فیروزه به عنوان ارز و وثیقه توجه می کردند.

فیروزه یک نماد پایدار برای نعمت، ثروت، قدرت و شان است و مردم نیز به طور طبیعی به استفاده از آن تمایل دارند. امروزه محبوبیت جواهرات فیروزه ای ناواجو در میان جواهرات و هوادارن دنیای مد، شهادت واضح و روشن از طول عمر آن در فرهنگ های مختلف در تمام دوران است. طرح های شیک و منحصر به فرد جواهرات Navajo هرگز از سبک خود را از دست نمی دهند، و تنها در حال تبدیل شدن به جواهرات مطلوب تر (بدون اشاره به ارزش ان)، و کمیاب در طول تاریخ هستند.

2.      فیروزه در فرهنگ ناواجو

اکنون که شما درک درستی از طبیعت فریبنده فیروزه در میان مردم در طول تاریخ پی بردید، زمان آن رسیده است که نگاهی به اهمیت آن برای مردمان ناواجو در جنوب غربی ایالات متحده بیاندازید. همانطور که در مورد ادغام این سنگ با مراسم، آیین ها و زندگی روزمره به طور کلی یاد می گیرید، بهتر خواهید فهمید که چرا استفاده از آن در جواهرات پیشرفت طبیعی و اجتناب ناپذیر داشته است.

استفاده از فیروزه ای برای سلامتی و سرزندگی

در ساده ترین حالت، فیروزه برای دارنده ان شانس خوبی را به همراه می آورد. فیروزه انرژی های بد و شیاطین را از آدم دور نگه می دارد به همین دلیل است که مردم ناواجو آویز هایی این سنگ را خانه ها و یا قبر های خود نگه داری می کنند. جنگجویان نیز از آن برای پیروزی در مبارزه و اطمینان از حفاظت این سنگ از جانشان در جنگ ها با خود حمل می کنند. شکارچیان نیز آن را در سفرهای خود را برای ترویج شانس و افزایش  ایمنی به همراه دارند. مردمان قبایل آن را به عنوان هدیه و یا نمادهای خویشاوندی به یکدیگر ارائه می دهند.

درک چگونگی تاثیر فیروزه در زندگی روزمره شما را به استفاده از جواهرات فیروزه ای ترغیب خواهد کرد، زینت دادن بدن با این سنگ مقدس یک راه راحت و جذاب برای استفاده از قدرت جادویی این سنگ است. به طور خلاصه، طلا و جواهر فیروزه ناواجو وسیله ای است برای برقراری ارتباط با ماورا سنگ، به جای استفاده از آن صرفا به عنوان وسیله ای برای مد است.

فیروزه ای در مراسم و جشن ها

بیشتر از یک جذابیت آن برای خوش شانسی، فیروزه ای واقعا در بین مردم ناواجو دارای تقدس بالایی است. در برخی از افسانه های بومی آمریکایی، گفته شده است که وقتی آسمان پس از خشکسالی طولانی باز شد و باران بارید، اشک مردم به زمین فرو ریخت و فیروزه ای شکل گرفت. این سنگ در بسیاری از مراسم های معنوی مورد توجه بوده است. به عنوان مثال، یک قطعه از فیروزه ای را به درون یک رودخانه می ریزند و برای خدای باران ها نماز می خوانند.

اتصالات افسانه های فیروزه و باران در اینجا متوقف نمی شود. مردم قبایا از چوبی که به آن فیروزه متصل شده است برای یافتن آب استفاده می کند، که این کار یک عمل بحرانی در آب و هوای کویری جنوب غربی است. هنگام دعا کردن برای ارواح باد، آنها می توانند از درون قطعه های از فیروزه ای به هوا برسند و فرض بر این است که ارواح باد به دنبال این سنگ هستند.

Estsanatlehi، الهه ناواجو است که به طور گسترده ای برای برجسته سازی خود از فیروزه استفاده می کند و در افسانه ها بسیار شناخته شده است. در ابتدا او خودش از فیروزه بود و لباسش بافته شده از فیروزه و جواهراتش از فیروزه، و در یک خانه فیروزه ای در افق غرب زندگی می کرد. امروزه زنان جوان ناواجو در مراسم عروسی به همان شکل لباس می پوشند و در قبیله آهنگ هایی را می خوانند که گفته می شود آوازی برای صدا زدن این الهه است تا او به سمت سپیده دم برود و آنها بتوانند او را مشاهده نمایند.

حفط ارزش ها با پوشیدن جواهرات معتبر ناواجو

نمونه های بی شماری دیگر از استفاده مردم ناواجو از فیروزه در مراسم مذهبی وجود دارد. بسیاری از مراسم که قرنها قبل انجام شده است امروزه به فرهنگ ناواجو مربوط می شوند. فهمیدن چگونگی تقدس فیروزه برای مردم ناواجو زمینه روشنتری را برای تشخیص جواهرات فیروزه ای ناواجو اصلی و جعلی از یکدیگر و سایر ابزارهای فرهنگی را فراهم می کند.

علاوه بر به حداقل رسیدن آداب و رسوم در نسلهای متوالی، تکنیک ها و تلاش های خستگی ناپذیر که منجر به ایجاد جواهرات مدرن ناواجو امروزی می شود، جواهرات جعلی و فیروزه ای نیز دارای اعتقادات مقدسی می شود و آن را اساسا به یک طرح سریع و غنی تبدیل می کند. هنگامی که شما از طلا و جواهر فیروزه ای ناواجو پشتیبانی می کنید، می توانید احساس خوشایندی را در خود داشته باشید زیرا شما برای حفظ ارزش ها و اعتقادات مذهبی و تاریخچه اصل و این صنعت مقدس کمک بسیاری را کرده اید.

ادامه دارد....

 


  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

اغلب مردم دوست دارند در هنگام خوردن غذا بر روی مبل نشسته و برنامه های تلوزیون را نیز تماشا نمایند . برخی هم دوست دارند که از لپ تاپ و یا تبلت خود بر روی مبل استفاده نمایند، و کارهای خود را در خانه و از طریق سایت ها بدون نشستن در یک دفتر کار خسته کننده انجام دهند. هر دوی این فعالیت ها به علت نبود میز مناسبی و یا سطح جامد که بتوان به راحتی اجسام را بر روی آن قرار داد، غالبا ناخوشایند هستند. این زمانی است که تیبل میت وارد کار می شود.

سازندگان این نوع از میزها قول می دهند که این میز بهروری از نیمکت ها و مبل ها را با استفاده از سطح قابل تنظیم خود ارتقاء می دهد و همچنین به دلیل وجود سطح کاملا صاف این میز ها می توان از تبلت ها و لپ تاپ ها بر روی آن به راحتی استفاده نمود. آنها بیشتر بر روی این ویژگی آن که می توان به راحتی وعده های غذایی را بر روی آن و در اتاق نشیمن میل کنید تاکید دارند.

تیبل میت در واقع می تواند استفاده از یک لپ تاپ، حرکت بر روی صفحه نمایش تبلت و یا خوردن شام را آسانتر کند، بدون آنکه به چیزی آسیب برساند و یا شما را در وضعیت نا مناسبی قرار دهد.

تیبل میت II  در برابر نسخه  Original

شرکت سازنده این نوع از میزهای جدید تاشو دو نسخه از آن را تولید کرده است که هر دو دارای ویژگی های مشابهی هستند اما ظاهری متفاوت دارند. آخرین نسخه آن Table-Mate II به این میز زاویه داده است و یک تکه چوب مصنوعی را در انتهای آن ارائه می دهد که به راحتی می تواند با مبلمان و لوازم جانبی اتاق نشیمن ترکیب شود و در عین حال کمی جذاب تر به نظر برسد. سر هم کردن آن بسیار آسان است و کارایی همانند مدل قبلی خود دارد.

نسخه اورجینال آن، دارای یک ظاهر براق، سفید، سه زاویه برای تبلت و یک پایه متحرک است که می توانید ارتفاع آن را تا 6 حالت تنظیم نمایید.

با استفاده از تیبل میت کارایی مبل خود را افزایش دهید

وعده تطبیق پذیری این محصول شامل طیف گسترده ای از موقعیت ها و زوایای قابل تنظیم است. بر خلاف میز های معمولی که دارای ارتفاع استاندارد هستند و تنها برای یک موقعیت مناسب هستند، پایه این میزها را می توانید در بین سه تا شش ارتفاع متفاوت تنظیم کنید و میز آن می تواند در سه یا چهار جهت مختلف زاویه داشته باشد تا بهترین موقعیت را برای هر کاربردی به خود بگیرد.

آخرین نسخه این میز ها دارای شش ارتفاع و چهار زاویه برای میز کار است. این دستگاه دارای یک زاویه افقی، یک زاویه عمودی و دو زاویه رو به پایین است که برای استفاده یک لپ تاپ و یا رایانه لوحی مناسب است. سطح میز 20*15 اینچ است و فضای کافی برای قرار گیری یک بشقاب و یا لیوان و یا یک لپ تاپ معمولی 15 اینچ را در اختیار شما قرار می دهد.

در مقایسه، مدل اورجینال دارای شش ارتفاع قابل تنظیم و سه زاویه می باشد، که کمی بیشتر از Table-Mate II شما را محدود می کند، این محدودیت نیز باعث شده که خریداران در انتخاب خود اندکی تامل نمایند. با این حال، به دلیل ظاهر کاملاً سفید آن زیبایی بیشتری دارد و برای خریداران جوان و دانشجویان گزینه جالب تری است. این نسخه از این میز دارای یک زاویه افقی و همچنین یک زاویه عمودی و یک زاویه رو به پایین می باشد، که استفاده از آن را برای لپ تاپ، صرف غذا در مقابل تلویزیون و یا حتی انجام امور کاری و دیگر فعالیت های روزانه مناسب می سازد.

هر دوی این میز ها می توانند حداکثر 50 پوند را نگه دارند، که به اندازه کافی برای نگه داری دستگاه های نسبتا سبک فناوری امروز مناسب است. پنجاه پوند نیز به اندازه کافی برای صرف غذا مناسب است زیرا بزرگترین غذایی که شما به آن فکر می کنید دارای وزنی بسیار کمتر از این مقدار است.

نیاز به فضای بسیار کم برای استفاده و نگه داری

تیبل میت برای کسانی که نیاز به یک سطح جامد در مقابل تلویزیون دارند مناسب است، اما این میزها یک گزینه واقعا عالی برای دانش آموزان و کسانی است که در آپارتمان های بسیار کوچک زندگی می کنند. گاهی اوقات، نیمکت و یا مبل تنها گزینه ای است که شما در یک آپارتمان کوچک برای نشستن در اختیار دارید. به دلیل قابلیت جمع شدن این میز پس از استفاده، به دلیل سادگی در طراحی این محصول، نگه داری آن در پشت مبل و یا در یک جایی کوچک در یک آپارتمان تنگ بسیار آسان است.

توانایی تیبل میت برای نگه داری تبلت در یک زاویه رو به پایین نیز باعث آسان شدن حمل و نقل این میز می شود حتی برای کسانی که دارای معلولیت هستند. به این ترتیب، به دلیل ساخت و ساز سبک وزن و نازکی این میزها، گزینه ای مناسب برای دانش آموزان و همچنین برای سالمندان و افراد معلول است.

وزن سبک، قابلیت حمل، چند منظوره: یک خرید عالی

تعداد کمی از محصولات دارای چندین کاربرد و قابلیت حمل همانند این محصول هستند. این دستگاه شش ارتفاع قابل تنظیم برای هر نوع کاری را به خریدار ارائه می دهد و دارای سه یا چهار زاویه قابل استفاده است که آن را برای استفاده در هنگام صرف غذا، استفاده از لپ تاپ، بازی ها وانجام کارها مناسب می سازد. همراه با یک قیمت مقرون به صرفه و دو نسخه عالی برای ایجاد تنوع در انتخاب است.


  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

ویبروشیپ  یک دستگاه کاهش دهنده چربی است که درست مانند کمربند طراحی شده است. برای آب کردن  عضلات شکمی از ارتعاش استفاده می شود. همچنین می توان این دستگاه را برای قسمت های دیگر بدن مانند بازوها، باسن ها و ران ها استفاده کرد.

 این محصول ادعا می کند که عضلات را تحریک میکند و به کاهش چربی و تقویت عضلات کمک میکند. انواع مختلفی از شکل ارتعاش وجود دارد اما برای این مقاله ما به بررسی نوع اساسی ویبروشیپ که در فروشگاه اینترنتی مشهد عمده وجود دارد مورد بررسی قرار می گیرد.

 

چه کسی تولید کننده ویبروشیپ است؟

این محصول از شرکت VIbro Shape Belt Co. است که در چینگدائو، شاندونگ در چین مستقر است. آنها همچنین مجموعه ای از دستگاه های ماساژ، ماشین های ورزش و مکمل ها را ارائه می دهند. این شرکت همچنان در صنعت تناسب اندام و کاهش وزن شهرت پیدا نکرده است.

 

دستگاه ویبروشیپ چه ادعایی دارد؟

ویبروشیپ به گونه ای طراحی شده است که راه حلی برای افرادی است که زمان برای ورزش ندارند. گفته شده است که فقط با استفاده روزانه 10 تا 15 دقیقه به نتیجه دلخواه میرسیدو ادعا می کند که مزایایی استفاده از این دستگاه لاغری برابر با زمانی است که فرد از 30 دقیقه یا بیشتر تمرین سخت ورزشی می گیرد.همچنین این دستگاه ادعا می کند که عضلات مورد هدف را تا حداکثر 50 بار در ثانیه تقویت می کند که باعث سوختن کالری، قوی شدن عضلات و از بین بردن سلولیت های زیر پوست شما می شود. تنظیمات مختلف ارتعاش برای اهداف مختلف بسته به اهداف کاربر و منطقه مورد نظر وجود دارد. این محصول برای منطقه شکم بسیار محبوب است که یکی از مسائل مهم در هر دو مردان و زنان است.

 

چگونه ویبرو شیپ برای از دست دادن وزن فعالیت میکند؟

اساسا با هدف قراردادن عضلات ناحیه مورد نظر به سوختن کالری کمک می کند. همچنین این محصول برای تحریک عضلات است که ممکن است توده عضلانی را کاهش دهد. هر چقدر بافت ماهیچه ای بیشتر باشد، کالری بیشتری خواهد بود بنابراین، ویبروشیپ به کاربران در از دست دادن وزن بسیار کمک میکند البته، هنوز هم بسیار مهم است که مصرف کالری را در نظر بگیریم. در غیر این صورت، حتی ساعت های تمرین یا سوختن صدها کالری، از لحاظ کاهش وزن، تفاوت زیادی نخواهند داشت.

 

نحوه استفاده از ویبروشیپ

فقط ویبروشیپ را در منطقه مورد نظر خود را بپوشانید. برای منطقه شکمی، آن را به اندازه کمربند در محدوده متوسطی بپوشانید. همچنین می تواند بر روی ران ها، بازوها، باسن ها و تقریبا هر قسمت از بدن پوشیده شود. فقط مطمئن شوید که ارتعاشات بر روی عضلات که می خواهید کار کنید، هدف قرار می گیرند.

این محصول به راحتی می تواند به صورت آنلاین با بهترین قیمت و کیفیت تضمینی سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

شما میتوانید برای خرید این محصول از فروشگاه اینترنتی مشهد عمده اینجا کلیک نمایید.


  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

هنگام انجام جستجو در Google (یا هر موتور جستجوی دیگر) ترتیبی که نتایج آن بازبینی شده نمایش داده می شود، بر اساس الگوریتم های پیچیده ای است.

سئو در مشهد

این الگوریتم ها با استفاده از فاکتورهای تصمیم میگیرند که کدام صفحه وب باید در مکان اول، مکان دوم و غیره نمایش داده شود.

توجه داشته باشید که بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو، به شما مزیتی نسبت به سایت های غیر بهینه سازی می دهد و آن این است که شانس خود را برای رتبه بندی بالاتر افزایش می دهد.

مراحل اصلی روند بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

SEO یک فرایند استاتیک نیست بلکه یک چارچوب با قوانین و فرآیندهای خاص است. برای سادگی بیشتر SEO می تواند به 2 مرحله اصلی شکسته شود:

SEO درون سایتی: قوانینی که در سایت شما اعمال می شود تا موتور جستجوگر آنها را بهتر شناسایی کند.

سئو در مشهد

SEO برون سایت: چگونه از وب سایت یا وبلاگ خود تبلیغ کنید تا بتوانید در نتایج جستجو بهتر رتبه بندی شوید.

SEO درون سایتی

در اینجا  چند قانون مهم برای SEO درون سایتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • عنوان صفحه و یا توضیحات درون آن

عناوین صفحه یکی از مهم ترین نکات درSEO است و به همین دلیل اولین مورد در فهرست قرار گرفته است.

مهمترین ویژگی های عنوان صفحات عبارتند از:

  1. عنوان یک صفحه باید ممنحصر به فرد باشد.
  2. عنوان بایستی محتوی را به خوبی توصیف کند.
  3. خلاصه و کاملا توصیفی باشد.

عنوان صفحات دیگر نیز باید مرتبط با همان چیزی باشد که در صفحه وجود دارد.

محتوی صفحه نیز بسیار مهم است. گوگل ممکن است آنچه را که شما در توصیف به عنوان یک قطعه برای صفحه خود تایپ می کنید را انتخاب کند و از آن استفاده نماید. پس توصیفا شما از صفحه باید:

  1. همیشه توصیف منحصر به فرد برای همه صفحات، پست ها، محصولات وب سایت خود را ارائه دهید.
  2. اندازه آن را بین 140 تا 150 کلمه نگه دارید.
  3. از تکرار عنوان در شرح اجتناب کنید.
  4. کلمات کلیدی زیادی اضافه نکنید.
  5. سعی کنید از توضیحات به عنوان راهی برای تبلیغ صفحه خود به خواننده استفاده کنید تا بر روی عنوان خود کلیک کنید و از صفحه بازدید کنید.
  • ساختار لینک دائمی داشته باشید

ساختار لینک یک اصطلاح است که برای توصیف قالب URLS ها برای صفحات (دسته ها / برچسب ها) و یا پست های خاص یک وب سایت استفاده می شود. به عنوان نشانی آن برایتان نمایش داده میشود. دستورالعمل های SEO برای انتخاب :URLS

  1. ایجاد Url ساده و آسان برای درک موتورهای جستجو و کاربران
  2. از  "-" برای جدا کردن کلماتی که یک URL را تشکیل می دهند استفاده کنید.
  3. از آدرس های طولانی با اطلاعات غیر ضروری اجتناب کنید.
  4. از کلمات کلیدی در آن استفاده نکنید.

یک مثال از Url بد : http://www.example.com/UK/123213/5005.html

و اما یک Url خوب: http://www.example.com/social-media-news

  • پیوندهای داخلی

هنگامی که ما در مورد لینک های داخلی صحبت می کنیم، به معنای پیوندهای در یک صفحه است که به صفحات دیگر درون وبسایت اشاره می کند. قوانین پیگیری برای لینک های داخلی ساده هستند:

  1. لینک هایی را به هم ارتباط دیهد که با یکدیگر و یا کل مطلب مرتبط هستند.
  2. اطمینان از مفید بودن لینک ها برای کاربر و اینکه توسط موتورهای جستجو قابل درک باشند.
  3. لینک دهی را فقط برای موتورها استفاده نکنید. یک لینک داخلی باید به کاربر کمک کند که به سایت بهتر حرکت کند.
  4. از تعداد زیادی لینک ستفاده نکنید. استفاده از چند لینک داخلی در هر صفحه کافی است.
  • قالب بندی متن با استفاده از H1، H2 و H3

قبل از انتشار متن در سایت آن را قالب بندی کنید. دستورالعمل های عمومی برای قالب بندی پست یا صفحه در وب سایت شما:

  1. از برچسب H1 برای عنوان پست خود استفاده کنید.
  2. از برچسب H2 برای سر فصل اصلی پست خود استفاده کنید.
  3. برای جلب توجه کاربران، از BOLD و Italics استفاده کنید.
  4. از برچسبهای H2 برای همه سرفصلهای خود استفاده نکنید.
  5. پاراگرافهای کوچکی بنوسید.
  6. اندازه فونت خوبی را انتخاب کنید که برای خواندن آسان باشد.

با توجه به انچه که گفته شد ساختار یک وب سایت نیز برای اهداف SEO اهمیت دارد. اگر به طور جدی این عوامل را رعایت کنید ، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا به وب سایت شما اعتماد کنند.

SEO برون سایتی

علاوه بر تغییراتی که می توانید بر روی وب سایت خود (SEO) انجام دهید به طوری که در SERPs بالاترین رتبه را داشته باشد، راه دیگری برای بهبود موقعیت رتبه بندی وب سایت شما وجود دارد آن هم استفاده از تکنیک های جستجوگر خارج از سایت است.

به طور کلی، موتورهای جستجو در حال تلاش برای پیدا کردن مهم ترین صفحات وب هستند و آن ها را برای اولین بار زمانی نشان می دهد که کاربر عبارتی را جستجو می کند. یکی از عوامل تعیین کننده موقعیت یک صفحه را در نتایج، تعداد پیوندهای ورودی به آن صفحه است.

 

پیوندهای ورودی یک موجی از اعتماد هستند و بسته به اینکه این پیوندها از کجا آمده اند ، می توانند تا حد زیادی موقعیت رتبه بندی شما را تحت تاثیر قرار دهند (مثلا اگر لینک ها از سایت های شناخته شده و قابل اطمینان بیایند پیج شما معتبر و در غیر این صورت ممکن است رتبه پایینی به خود اختصاص دهد).

حا امید داریم توانسته باشیم ذهن شما را با SEO و نحوه انجام آن تا حدی آشنا کرده باشیم.


  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سنگ عقیق آتشین و ویژگی های مهم آن و مراقب از این این سنگ با ارزش در قالب زیورآلات عقیق مانند انگشتر عقیق مردانه یا سایر زیورالات نقره عقیق بپردازیم پس در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بتوانید این سنگ با ارزش را به خوبی بشناسید.

تعریف سنگ عقیق آتشین

مکزیک منبع اصلی سنگ عقیق آتشین است،عقیق های بسیار پر ارزش در معادن مکزیک استخراج می شود.این سنگ های  با ارزش در گواتمالا،هند،ایالت متحده و استرالیا نیز یافت می شود.کشور آلمان بیشترین میزان از بهترین سنگ عقیق آتشین در بسیاری از دهه ها وارد  کشور کرده است.

بسیاری از مردم به اشتباه فکر میکنند که یک سنگ عقیق آتشین همانند یک عقیق قرمز رنگ می باشد که رویانگشتر عقیق مردانه به کار میرود، اما این اشتباه قابل فهم است زیرا کلمه "آتش"به این رنگ اشاره دارد اما نه رنگ قرمز واقعی باشد.سنگ عقیق آتشین مکزیکی با سنگ های عقیقی که ما می بینیم بسیار متفاوت است .سنگ عقیق مات و سفید است که رنگین کمان را به خوبی نشان می دهد ولی سنگ عقیق آتش مکزیکی که بهترین نوع سنگ است  شفاف وبا رنگ های یکنواخت قرمز،نارنجی،زرد و قهوه ای می باشد.این سنگ های عقیق بسیار گران بها هستند و لازم است استفاده کننده از شکنندگی سنگ آگاه باشد.این نمونه سنگ های پر قرمزرنگ یا نارنجی رنگ هستندو همچنین در هر قاره قیمتی تا 300 دلار دارند و سنگ هایی که به رنگ زرد یا قهوه ای هستند تا 25 دلار می باشد.

سنگ عقیق آتشیین یک اصطلاحی است که  برای عینک های رنگارنگ و شفاف استفاده می شود و دارای رنگ پس زمینه ی زرد،نارنجی یا قرمز است. بسیاری از سنگ های عقیق در سنگ های آتشفشانی و یا گدازه های باستانی یافت می شوند.در حقیقت پیدا کردن این سنگ قیمتی در حال حاضر بسیار سخت تر از سال های پیش است،بسیاری از معدنچیان به آسانی آن را با حفاری  در گذشته بدست می آوردند اما حال سیاست های دولتی بیشتر شده و کمتر به حفاری در معدن عقیق می پردازند.تولید عقیق قرمز در سال های اخیر کاهش یافته و برای همین تقاضا برای سنگ عقیق افزایش یافته است و این باعث شده است این سنگ ها با قیمت بالایی به فروش برسند.

 انواع ویژگی های مهم و باور نکردنی  سنگ عقیق

 سنگ های عقیق دررا میتوان در انواع مختلف سلیمانی،یمنی،شرف الشمس،چشمی،شجری،خزه ای و ..تقسیم بندی کرد.سنگ عقیق آتشین مکزیکی دارای ویژگی های مثبت بسیاری برای مصرف کننده  میباشد،این سنگ به طور فیزیکی می تواند ارگان های جنسی را تحریک کرده و همچنین این سنگ فوق العاده آتشیین برای کسانی که خجالتی هستند و اعتماد به نفس کافی ندارند می تواند باعث تقویت اعتماد به نفس آن ها شود. گفته می شود این سنگ عقیق به کسانی که از روابط خشونت آمیز رنج می برند کمک شایانی می کند و همچنین به درمان سوء استفاده جنسی کمک می کند و فرد را به رابطه جنسی سالم تشویق می کند، عقیق قرمز رنگ برای درمان کمر درد،پا درد،دردهای استخوانی و ماهیچه ای ،استرس و اضطراب مناسب است  ویژگی دیگر این سنگ عقیق به گفته بسیاری  برای جذب پول عالی است یعنی قرار دادن یک سنگ عقیق آتشین در محل کسب و کار راه خوبی برای جذب مشتریان است ، سنگ عقیق آتشین نماد شادی قلب است.

خواص علمی سنگ عقیق

سنگ عقیق مکزیکی به رنگ نارنجی درخشان و یا رنگ قرمز گیلاسی است این سنگ ها  بسیار روشن وتقریبا شفاف هستند نمونه های شفاف آن ظرافت بالا  و چگالی بسیار کمی حتی کمتر از شیشه دارند.

جنس سنگ عقیق آتشین مانند دیگر سنگ ها نسبتا سخت است و دارای امتیازر5/5 تا 6/6 در مقیاس سختی می باشد،زمین شناس آلمانی به نام فریدریش محسن مقیاس سختی را در سال 1812 ایجاد کرد و مقیاس سختی را عددی بین 1 تا 10 نام گذاری کرد  در این مقیاس 1 یعنی نرم ترین و 10 سخت ترین مقیاس است.این اعداد نشان دهنده مقاومت در برابر خراش مواد معدنی است.

 

مراقبت از سنگ عقیق آتشین

سنگ های قرمز بسیار شکننده هستند و از تغییرات رطوبت،دما و حتی نور دچار آسیب میشوند.این سنگ های عقیق حاوی 20 درصد آب هستند به این معنی که آنها می توانند خشکی و خرد شدن را از خود دور کنند.این پدیده "crazing"   نامیده می شود،مهم است که این نوع سنگ عقیق با هیچ روغن یا مواد شیمیایی لمس نشود و همچنین توجه داشته باشید که سنگ خود را از هر ضربه یا خراش محافظت کنید اگر به خوبی از این سنگ محافظت کنید مطمئن باشید به هنگام فروش از ارزش آن کم نمیشود.


  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

در این مقاله سعی بز این داریم بعضی از خواص سنگ فیروزه را برای شما بیان نماییم و راهنمایی در زمینه خریدانگشتر فیروزه مردانه داشته باشیم. 

خواص سنگ فیروزه 

چشم زخم.محافظت در برابرحوادث و بلایا.از بین برنده ترس
.استرس.وافسردگی.ایجاد شادی و خوش شانسی.
رونق کسب و کار 
یکی از خواص سنگ فیروزه تقویت قلب.دستگاه تنفسی چشم ها گردش خون .گلو.معده.وکبد.می باشد 
در صورتی که فرد بیمار باشد و یا اتفاق ناخوشایندی برایش در شرف وقوع باشد رنگ فیروزه عوض میشود 
گاه در راه مراقبت از فرد و به خاطر مراقبت از وی ترک برمی دارد 

خواص سنگ فیروزه برای بدن

خاصیت سنگ فیروزه این است که مفرح معده میباشد برای سر دردبسیار مفید است .استفاده از سرمه آن برای چشمها مفید بوده و آن را تقویت می نماید .کسانی که در شب دید خود را درمان می کند .اگر مردمک سفید شده
و یا هر مورد دیگری در چشم باشد آ را درمان میکند .
درمان بادفتق.درد ریج.جنون .درد اعضاو بسیاری از بیماریهای داخلی از جمله خواص سنگ فیروزه است.
اگر کشته آن با شهد استفاده گردد سنگ فیروزه صرح را درمان .سنگ کلیه را خارج و بیماریهای طحال را درمان مینماید.
یک گرم کشته آن را به همراه با شراب برای نیش مار و هر گونه مسمومیت پاد زهر می باشد 
حضرت امام صادق (علیه السلام)در مورد خواص سنگ فیروزه میفرماید فقیر نمیشود دستی که انگشتر فیروزه در آن نباشد و نیز رسول خدا می فرماید خداوند دستی که در آن انگشتر فیروزه باشد را محرم بر نمیگرداند 
مشاهده کلکسیون انگشتر فیروزه مردانه در فروشگاه اینترنتی جواهری خاص

  • charmsara charmsara