صنعت کیف و کفش به عامل اینکه مشتریان متعددی داراست و خرید آن برای تمام اقشار مردم لازم است، به صنعتی درآمدزا تبدیل شده میباشد .
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و عمل ، در تمام کشورها تلاش گردیده تا با طراحیهای متنوع و ارائه مال کیفیت بالا به مردمان و همینطور صادرات این کالاها به کشورهای دیگر درآمد ارزی را ارتقاء دهند . در حالا حاضر در کشورایران نیز تولید کیف و کفش در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به واسطه دقت به ایجاد درون کار تولیدیها یه خرده رونق داشته است، اما متاسفانه مشکلاتی در این بازار وجود دارد که خرید و فروش را از رونق انداخته و سکون سایهای سنگین بر واحدهای صنفی انداخته میباشد .
بیبرنامگی برای سوقدهی سرمایههای مردم به حوزه بازارهای مولد و همچنین حمایت کم سازمانهای مربوطه از این بخش موجب گردیده تا بخش متعددی از تولیدکنندگان فعال که تولیداتی با کیفیت در بازار عرضه میکنند از گردونه ساخت بیرون شوند . تا چند سال پیش تولیدات کیف و کفش بعضا شهرهای مرزو بوم زبانزد عام و مختص بودند و کیفیت بالای دستدوز و چرمی بودن این کالاها مایه افتخار مصرفکنندگان ایرانی در مقایسه با تولید ها سایر کشورها بود .
ولی معضلات فراوان تولیدکنندگان و نبود حمایتهای ضروری موجب شده هست تا با ارتقاء ارزش تمامشده کیف و کفش و سایر مصنوعات چرمی ساخت داخل، کالاهای بیکیفیت، اما ارزانقیمت وارد شده جایگزین تولید ها ایجاد داخل شوند . همینطور در سالهای اخیر حضور برجسته کیف و کفش چینی و تایلندی در بازارهای کشور و عرضه این تولیدها با کیفیت و قیمتی بهمراتب پایینتر از تولیدات داخلی موجب گردیده تا مصرفکنندگان گرایش بیشتری به استفاده از این تولیدات نشان دهند .