charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

صنعت کیف و کفش به عامل این‌که مشتریان متعددی داراست و خرید آن برای تمام اقشار مردم لازم است، به صنعتی درآمدزا تبدیل شده میباشد . 


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و عمل ، در تمام کشورها تلاش گردیده تا با طراحی‌های متنوع و ارائه مال کیفیت بالا به مردمان و همینطور صادرات این کالاها به کشورهای دیگر درآمد ارزی را ارتقاء دهند . در حالا حاضر در کشور‌ایران نیز تولید کیف و کفش در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به واسطه دقت به ایجاد درون کار تولیدی‌ها یه خرده رونق داشته است، اما متاسفانه مشکلاتی در این بازار وجود دارد که خرید و فروش را از رونق انداخته و سکون سایه‌ای سنگین بر واحدهای صنفی انداخته می‌باشد . 


بی‌برنامگی برای سوق‌دهی سرمایه‌های مردم به حوزه بازارهای مولد و همچنین حمایت کم سازمان‌های مربوطه از این بخش موجب گردیده تا بخش متعددی از تولیدکنندگان فعال که تولیداتی با کیفیت در بازار عرضه می‌کنند از گردونه ساخت بیرون شوند . تا چند سال پیش تولیدات کیف و کفش بعضا شهرهای مرزو بوم زبانزد عام و مختص بودند و کیفیت بالای دست‌دوز و چرمی بودن این کالاها مایه افتخار مصرف‌کنندگان ایرانی در مقایسه با تولید ها سایر کشورها بود . 


ولی معضلات فراوان تولید‌کنندگان و نبود حمایت‌های ضروری موجب شده هست تا با ارتقاء ارزش ‌تمام‌شده کیف و کفش و سایر مصنوعات چرمی ساخت داخل، کالاهای بی‌کیفیت، اما ارزان‌قیمت وارد شده جایگزین تولید ها ایجاد داخل شوند . همینطور در سال‌های اخیر حضور برجسته کیف و کفش چینی و تایلندی در بازارهای کشور و عرضه این تولیدها با کیفیت و قیمتی به‌مراتب پایین‌تر از تولیدات داخلی موجب گردیده تا مصرف‌کنندگان گرایش بیشتری به استفاده از این تولیدات نشان دهند . 

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

به گزارش خبرنگار صنعت کفش نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی پوست، چرم، کیف و کفش تبریز که از تاریخ چهارم تا هفتم مرداد ماه روان در این شهر برگزار شد، روز شنبه نقطه پایان یافت . 

در این نمایشگاه که در سالن امیرکبیر و با شرکت حدود ۹۵ شرکت کننده برگزار شد، عدم حضور برندهای مطرح از سایر شهرهای مرزو بوم بجز تبریز و همینطور عدم حضور شرکت کنندگان خارجی به وضوح به چشم می‌خورد و همین فرمان این رویداد را به نمایشگاهی محلی تبدیل کرد . 

همچنبن به گفته برخی شرکت کنندگان، مقدار بازدید از نمایشگاه نیز در مقایسه با ادوار قبل کاهش داشت که شاید بتوان دلیل عمده آنرا بیحرکتی قاضی بر بازار دانست . 

امید است تا با سیاست گذاری مطلوب و برنامن ریزی در زمینه‌ی تمرکز و تقسیم نمایشگاهها فی مابین شهرهای قطب چرم و کفش کشور، شاهد برگزاری چیره رویدادهای ملی در زنجیره بها چرم و کفش کشور باشیم . 

علاوه بر این، از سال ١٣٩٠ تا ١٣٩۵، همایش ملی صنعت کفش کشور‌ایران در تبریز نیزهم برهه زمانی با برکزاری نمایشگاه با حضور تشکل های صنعتی و اتحادیه های صنفی کفش و چرم به میزبانی تبزیز برکزار می شد که همین سال نیز این همایش ملی برگزار نشد . 

خاطر نشان مینماید گزارش تحلیلی و مفصل این نمایشگاه در شماره آینده نشریه صنعت کفش منتشر خواهد شد . 

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

سعید حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار تیم اقتصادی خبرگزاری عجم استان تهران در شهرری، درباره وضع و اوضاع بازار چرم اظهار کرد: دغدغه ما در بحث ایجاد ملی در شاخه کفش بالاتر از مخالفت با قاچاق است؛ زیرا به طور بی نقص با واردات کفش چه به‌صورت قانونی و چه غیر رسمی مخالفیم . 


وی با تأکید بر این‌که در حوزه طبی با دقت به پیشرفت‌های ارزشمند نیاز به واردات برخی اثاثیه طبی وجود دارد؛ ولی در صنعت چرم و کفش بعد از ۳۰ سال به تکنولوژی برتر دست پیدا کرده‌ایم، ادامه داد: تولیدها داخل به‌مراتب خوب تر از مشابه وارد شده از چین و ترکیه هست . 


وی با بیان اینکه بهترین کفش در باطن مملکت ایجاد می‌شود، طولانی تر کرد: نیاز به واردات کفش نداریم، بایستی در راستای حمایت از ساخت ملی جلوی واردات کفش گرفته شود . 


رئیس اتحادیه چرم ارگانیک و تصنعی و اسباب کفش با تأکید بر این‌که اداره جنگ با قاچاق مال تلاش متعددی در بحث بازخورد با قاچاق متاع انجام داده، افزود: متأسفانه به دور زدن قانون و ساخت ملی را روز جاری شاهد هستیم و قاچاق کفش در شکل واردات قانونی اجزای آن ظواهر شده می‌باشد . 


دارای اهمیت با اشاره به اینکه واردات کفش تعدادی کارخانه را تعطیل کرده و باعث بیکاری کارگران می‌شود، بیشتر کرد: می بایست جلوی واردات کفش را بگیریم . 


وی با بیان این‌که صنعت های وابسته کفش بایستی در تعامل و در کنار صنعت چرم و اسباب و اثاث کفش باشند، تصریح کرد: هنگامی که شایسته ترین چرم را در اختیار داریم، می‌توانیم شایسته ترین کفش را هم ساخت کنیم و معضل بیکاری با رونق اشتغال حل می‌شود . 


مدیر 

اتحادیه چرم طبیعی و تصنعی و مصنوعی و اثاثیه کفش با تأکید بر این که هم‌اکنون صنعت کفش مملکت به استانداردهای جهانی نزدیک شده است، اظهار کرد: روز جاری کفش ایرانی می‌تواند در سطح بین‌المللی از حیث کیفیت و قیمت رقیب رقبای فرنگی باشد

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

حسین سلاح ورزی به تیتر قائم رده دبیرخانه این شورا فعالیت می کند . وی در نشست با اشاره به یکسری مسئله از پاراگراف قانون بهبود مستمر محیط کسب و فعالیت (که همین جا به همگی دوستان عزیز خوبم در انجمن ملی توصیه می کنم که مثل کتاب محافظ همیشه روی میز کارشان باشد و دائما به ان مراجعه کنند و مطالعه کنند) اشاره کرد اگر مواد ٢و ٣ و ١٢ و ٢٣ این قانون را بتوانیم استفاده کنیم، اذن ندارند ارگانهای دولتی، مثل بورس، منش ها را عوض کند . زیرا می بایست حیث تشکل های اقتصادی را هنگام تغییر در روش ها بگیرد . 


ماده ١٢ اشاره می نماید تشکل های اقتصادی سراسری می توانند درخواست های خویش را برای خط مش ها و بخشنامه های مخل کسب و فعالیت به دبیرخانه شورای گفتگو بدهند . ماده ٢٣ هم همه دستگاه های اجرایی و دولتی را مکلف می کند به خواسته ایجاد رویه ها و بخش نامه ها با بخش خصوصی وارد گفتگو شود . طبق این ضابطه دیگر آنطور نمی‌باشد که دولت بخواهد هر لحظه هر کاری را که خواست انجام دهد . 


سلاح ورزى باور داشت با دقت به توان های شورای رای زنی و انجمن ما، انجمن ملی می تواند در چهارچوب مقررات موضوعه از پاراگراف قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، از ظرفیت های شورای مذاکره استعمال کند . او همینطور اعلام کرد این شورا ظرفیت دارااست از پیشنهادهای انجمن در زمینه های کاری ذی‌ربط به کار گیری کرده و قرار بر این شد ما نیز از روش انجمن ملی پلاستیک موردها را دنبال کنیم . 


وی در ادامه در مسئله اخذ مجوز نمایشگاه ها با دقت به پیگیری های اتاق جهت صدور جواز ها به وسیله اتاق، درخواست داشت انجمن ملی طی نامه ای برای شورای مذاکره این مورد را به جریان بیندازد . وی در مسئله مقرردات زدایی گفت: اقدامات خیر توسط اتاق انجام شده و اتاق طبق ماده ۵٧ ضابطه رفع مانع ها تولید عضو هیات عالى قانون ها زدایی و تسهیل صدور جواز هاى کسب و کار می باشد و در سعی می باشند صادر شدن جواز ها باحداقل هزینه و در کمترین بازه زمانی انجام شود و جلوی تفسیر ذوق وسلیقه ای در بدنه اداره ها از گزاره اداره مالیاتی قلیل شود . 


سلاح ورزی در مسئله تامین اجتماعی گفت: حسابرسی های قریه ساله با سعی های خوب اتاق و تشکل ها توانستند مسیر حسابرسی دهساله را به یک ساله تغییر تحول دهند . 


وی در ادامه به تشکیل کارکروه بهبود فضای کسب و فعالیت در اتاق اشاره داشت که از مجلس و راءس پژوهش ها، نماینده دادستان و وزارت اقتصاد و اتاق کمپانی دارا هستند و به دنبال این هستند که ضوابط مزاحم و راه و روش های کهنه راشناسایی و بعد از آن رفع سختی ها نمایند . 

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

حسینی خواه گفت: تولیدکنندگان بخش چرم در ترکیه از حمایت‌های دولت‌شان بهره مند می شوند که این راهکار دولت ترکیه سبب ساز رونق بخش چرم این میهن شده می‌باشد ولی ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد هیچ‌گونه حمایتی نیستیم . 


سیدجواد حسینی‌خواه قائم مقام مدیرعامل شرکت مارال چرم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: شروع عمل ما از سال ۱۳۷۴ البته به چهره قانونی از سال ۱۳۷۵ کار خود را با ساخت پوشاک چرمی را آغاز کردیم . آنگاه اشکال کیف و کفش‌های چرمی و کمربند را به سب کالای خود اضافه کردیم که هم حال بیش از ۱۵۰۰ نفر به صورت بدون واسطه و غیر بدون واسطه فریم پرسنلی داریم . 


وی ادامه داد: امروزه در‌صورتی‌که بخواهیم شغل های شیک ساخت کنیم باید از ماشین‌آلات به روز و امروزی استفاده بگیریم . ما نیز جهت بسط دامنه جذب مشتری از این روش در کم مواردی به کار گیری میکنیم . در دوخت کیف و کفش فعالیت اصلی، دست دوز است ولی این بدان معنی نمی باشد که به هیچ عنوان از ابزار استفاده نمی شود . حدود ۹۰ درصد شغل های ما دست‌دوز و فقط در ۱۰ درصد از مرحله ایجاد از ماشین‌آلات به کار گیری می‌گردد . 


ایشان افزود: چرم‌هایی که استفاده می کنیم چرم گوسفندی برای پوشاک و چرم‌های بز و گاو برای تولیدات کیف و کفش به کارگیری می شود که عمده این چرم‌ها داخلی می‌باشند البته برای کامل شدن عمل در مواقعی که اندک نیاز داریم که از مواد وارد شده استفاده کنیم که اکثر زمان ها از ترکیه و ایتالیا وارد میشود . 


وی یاد نشان کرد: تولیدکنندگان بخش چرم در ترکیه از حمایت‌های دولت‌شان بهره مند میگردند که این استراتژی دولت ترکیه سبب ساز رونق بخش چرم این مرزو بوم گردیده است ولی ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد هیچ‌گونه حمایتی نیستیم . در ترکیه تولیدات از دستکم ارزش با حداکثر کیفیت تولید و توزیع می‌گردد ولی در کشور ایران اقتدار خرید برای قیمت تمام گردیده مال وجود ندارد . وقتی کالایی ارزش بالایی دارد به این معناست که هزینه بالایی برای تولید آن شده هست . کالاهای ما در مقایسه با کالاهای کنار گذاشتن کیفیت بالاتری دارد البته در کشور ایران هم هزینه‌های ساخت و نیز هزینه‌های عرضه بالا هست و این یکی از مشکل‌ها صنفی ما گردیده است . 

  • charmsara charmsara
  • ۰
  • ۰

او با عنوان این‌که شیوه خرید مردم نسبت به قبل تفاوت پیدا کرده است، اظهار کرد: مردمان دیگر آن انسان‌های سنتی گذشته نیستند و گرایش به تنوع‌طلبی از عواملی هست که افراد را از مرکزها خرید سنتی به دور کرده می باشد . 


این کاسب ها دیرین با بیان اینکه امروزه اشخاص به خرید به تیتر تفریح نگاه می‌کنند، ادامه داد: بازار سنتی شم تفریح یا این که گردش را به اشخاص نمی‌دهد و ترجیح می دهند با گشت و گذار در مراکز خرید روحیه خویش را تقویت کنند . 


او محیط بازار کفشدوزخانه را محیطی سنتی و کهن معرفی کرد که متاسفانه زمینه پسند نسل جدید نمیباشد و افزود: عدم وجود پارکینگ هم از کارداران اصلی بی رونقی بازار سنتی هست . 


تمدن 

بازار همانند قدیمی نیست 

اسکاف با اظهار تاسف از این‌که تعصبات در بازار به دست فراموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: در گذشته مراقبت حرمت از اولویت خاصی برخوردار بود اما امروزه این فرهنگ و تمدن نیکو به دست بیماری آلزایمر سپرده گردیده می باشد . 


او با اعلام اینکه صفا و صمیمیت قبلی در بازار به دیده نمی‌خورد، ادامه داد: متاسفانه عدم مشتری‌مداری و تعصبات بیجا مانع گران قدر در بازار سنتی کفشدوزخانه به شمار می‌آید . 


ورود 

اجناس چینی به اقتصاد بازار ضربه وارد کرد 

این کاسب ها سابق با اظهار این‌که ورود اجناس چینی به اقتصاد بازار کفش ضربه وارد کرد، ادامه داد: کاسبان سابق به عمل خویش تعصب داشته و نهایت امانتداری را در ساخت جنس با کیفیت نشان می‌دادند البته امروزه این اصل نادیده گرفته شد و ورود اجناس خارجی نیز ضرروزیان متعددی را وارد کرد . 


او ادامه داد: متاسفانه امروزه بعضا افراد سود بیشتر را فدای کیفیت کرده و عملا از کم توجهی مردمان سوء به کارگیری می کنند و در برخی مواقع اجناس بی‌کیفیت را به اسم چرم به خریدار زور می نمایند . 


آقای اسکاف افزود: همه این کارداران منجر شد تا اعتماد مردمان به بازار کمرنگ شده و از شور و حال، جنب و جوش قدیم در بازار سنتی همدان مخصوصا کفشدوزخانه خبری نباشد . 


همدان 

راءس کفش چرم در کشور‌ایران بود 

وی با اعلام اینکه همدان یکی از مرکزها حیاتی کفش چرم در کشور‌ایران بود، افزود: بهترین تولیدات چرم در این استان بود که متاسفانه روز جاری این مدل نمی باشد . 


این کاسب سابق با بیان اینکه بازار کفش مستضعف سرمایه‌گذاری اکثر می باشد اظهار کرد: دستگاه پرس و تزریق در استان وجود ندارد و همین فرمان کاهش ساخت کفش را موجب شده است، از طرف دیگر کفش تهران و تبریز هم بازار و مراکز خرید را اشباع کرده است . 


وی ادامه داد: کارگاه‌های ساخت کفش در استان وجود داراست اما متاسفانه به برهان کمبود بعضا صنعت های نمی‌توانند با کفش تبریز و . . رقابت نمایند . 

  • charmsara charmsara