حسینی خواه گفت: تولیدکنندگان بخش چرم در ترکیه از حمایتهای دولتشان بهره مند می شوند که این راهکار دولت ترکیه سبب ساز رونق بخش چرم این میهن شده میباشد ولی ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد هیچگونه حمایتی نیستیم .
سیدجواد حسینیخواه قائم مقام مدیرعامل شرکت مارال چرم در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: شروع عمل ما از سال ۱۳۷۴ البته به چهره قانونی از سال ۱۳۷۵ کار خود را با ساخت پوشاک چرمی را آغاز کردیم . آنگاه اشکال کیف و کفشهای چرمی و کمربند را به سب کالای خود اضافه کردیم که هم حال بیش از ۱۵۰۰ نفر به صورت بدون واسطه و غیر بدون واسطه فریم پرسنلی داریم .
وی ادامه داد: امروزه درصورتیکه بخواهیم شغل های شیک ساخت کنیم باید از ماشینآلات به روز و امروزی استفاده بگیریم . ما نیز جهت بسط دامنه جذب مشتری از این روش در کم مواردی به کار گیری میکنیم . در دوخت کیف و کفش فعالیت اصلی، دست دوز است ولی این بدان معنی نمی باشد که به هیچ عنوان از ابزار استفاده نمی شود . حدود ۹۰ درصد شغل های ما دستدوز و فقط در ۱۰ درصد از مرحله ایجاد از ماشینآلات به کار گیری میگردد .
ایشان افزود: چرمهایی که استفاده می کنیم چرم گوسفندی برای پوشاک و چرمهای بز و گاو برای تولیدات کیف و کفش به کارگیری می شود که عمده این چرمها داخلی میباشند البته برای کامل شدن عمل در مواقعی که اندک نیاز داریم که از مواد وارد شده استفاده کنیم که اکثر زمان ها از ترکیه و ایتالیا وارد میشود .
وی یاد نشان کرد: تولیدکنندگان بخش چرم در ترکیه از حمایتهای دولتشان بهره مند میگردند که این استراتژی دولت ترکیه سبب ساز رونق بخش چرم این مرزو بوم گردیده است ولی ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد هیچگونه حمایتی نیستیم . در ترکیه تولیدات از دستکم ارزش با حداکثر کیفیت تولید و توزیع میگردد ولی در کشور ایران اقتدار خرید برای قیمت تمام گردیده مال وجود ندارد . وقتی کالایی ارزش بالایی دارد به این معناست که هزینه بالایی برای تولید آن شده هست . کالاهای ما در مقایسه با کالاهای کنار گذاشتن کیفیت بالاتری دارد البته در کشور ایران هم هزینههای ساخت و نیز هزینههای عرضه بالا هست و این یکی از مشکلها صنفی ما گردیده است .
- ۹۷/۰۸/۱۲