charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

واژه نامه چرمی


Crocking: از بین بردن کیک یا رنگ بیش از حد، که پاک کردن یک پنهان تازه رنگ شده است.

کمربند چرم

درام مرگ: فرایند رنگ آمیزی چرم با کشیدن آن به یک درام چرخشی غوطه ور در رنگ. یک روش بسیار موثر اجازه می دهد تا حداکثر نفوذ رنگ.

کیف زنانه چرم

چرم برجسته: چرمی که با یک طراحی بافت یا بافت مصنوعی تحت فشار بسیار بالا طراحی شده است. برای مثال، برای ایجاد پنهان کردن الگوت تقلبی استفاده می شود.


پایان: هر اثر تقویتی برای چرم پس از اصلاح صورت می گیرد. نمونه هایی از رنگرزی، منبت کاری، بافندگی، ضد باد کردن، اپیلاسیون، ضد آب کردن و غیره هستند.


چرم کامل چرم: چرمی که از فر مو حذف شده است تغییر نکرده است. چرم کامل دانه ای واقعی ترین نوع چرم است، زیرا تمام بافت اصلی و نشانه های پنهان اصلی را حفظ می کند.


دستکش چرم: لمینت پوست یا چرم بسیار نرم، معمولا برای دستکش استفاده می شود.


دانه: یک کلمه برای توصیف ویژگی های طبیعی یک پنهان بدون پردازش، مانند منافذ، چروک ها، نشانه ها و بافت استفاده می شود.


دست: یک کلمه برای توصیف احساس (به عنوان مثال نرمی یا کامل بودن) چرم، معمولا چرم و اثاثه یا لوازم جانبی.


Nubuc: چرمی که سطح آن بافتیده شده است و به منظور ایجاد یک اثر نرم و سفت و محکم به کار رفته است. از ججس متفاوت است در حالی که جامه از طرف گوشت (درون) پنهان ایجاد می شود، نابوک با استفاده از دانه (بیرونی) ایجاد می شود، به آن قدرت و دوام اضافه می شود.


روغن ترنج: چرمی که با استفاده از روغن به کار می رود برای ایجاد بسیار نرم و قابل انعطاف.


پاتینا: آرواره یا بلندی که در یک قطعه با کیفیت از چرم با سن ایجاد می شود.


سوراخ سوراخ: چرم که در آن یک الگوی سوراخ های کوچک با استفاده از یک قالب مهر می شود.


چرم رنگدانه: چرم که با رنگ سطح مسطح در بالای یا به جای رنگ معمولی پوشش داده شده است. چرم معمولا رنگدانه به اضافه کردن دوام و پنهان کردن پریدهای طبیعی است.


پوشش: روند چسباندن چرم تحت یک صفحه گرم. اغلب در چرم اثاثه یا لوازم داخلی مورد استفاده قرار می گیرد تا نقایص را از بین ببرد.


کشیدن: رفتار چرمی که با روغن ها، واکس ها و رنگ ها درمان شده است را شرح می دهد به گونه ای که وقتی که چرم کشیده یا کشش شده (به عنوان مثال در اثاثه یا لوازم داخلی)، پایان در فضاهای کشش سبک تر می شود. به عنوان یک علامت با کیفیت بالا محسوب می شود.


نیمه آنیلین: چرم آنیلین که یک لایه رنگدانه تطبیق داده شده است تا حتی رنگ را اضافه کند و محافظت را اضافه کند.


چرم تقسیم شده: چرم ساخته شده از پایین (داخلی یا گوشت سمت) لایه های پنهانی است که از لایه های بالایی و یا دانه جدا شده است. چرم تقسیم شده شکننده تر از چرم جانبی یا چرم کامل است و به طور معمول در قالب جیر استفاده می شود.


جوراب: چرم تقسیم شده است که بوسیله شامپو ساخته شده است و احساس ایجاد سطح فازی را ایجاد می کند.


اثاثه یا لوازم داخلی چرم: چرم ساخته شده از کل پنهان و در نظر گرفته شده برای استفاده در مبلمان، اتومبیل، هواپیما، و دیگر برنامه های اثاثه یا لوازم داخلی.


دباغی سبزی: یک روش پختن دباغی که از مواد آلی مانند پوست به جای مواد شیمیایی سنتی استفاده می شود. چرم دباغی با سبزیجات دارای بدن و سفتی بیشتری نسبت به چرم معمولی تهیه شده است.


وزن: یک اصطلاح که ضخامت یا ضخامت چرم را توصیف می کند. به طور معمول در اونس در هر فوت مربع یا میلی متر (ضخامت) داده می شود.

  • ۹۷/۰۳/۳۱
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی