charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰


نوع جدیدی از چرم در صحنه مد ظاهر می شود و از پنهان کردن حیوانات تولید نمی شود. بر خلاف دیگر انواع چرم مصنوعی، این مواد جدید ثابت کرده اند که خواص قابل مقایسه با چرم واقعی مانند مواد تنفس، انعطاف پذیر و بسیار بادوام است.


چرم آنابولیک، همچنین به نام Piñatex شناخته می شود، یک ماده نوآورانه و پایدار از برگ های آناناس است که جایگزین طبیعی و سازگار با محیط زیست چرم واقعی می شود. در این مقاله ما در مورد داستان الهام بخش در کشف این مواد جدید صحبت خواهیم کرد، توضیح خواهیم داد که چگونه Piñatex ساخته شده است و برخی از مزایای این مواد جدید را مورد بحث قرار می دهد.


کشف چرم آناناس

طراح اسپانیایی Carmen Hijosa در دهه 1990 به عنوان مشاور در صنعت کالاهای چرم فیلیپین مشغول به کار بود. در حالی که در آنجا، او با استانداردهای کیفیت محصولاتی که تولید می کردند خشنود نبود، بنابراین جستجو برای مواد جایگزین آغاز شد.


چرم آناسه


یک آیتم مد که توجه او را به خود جلب کرد، یک لباس سنتی است که توسط مردان فیلیپینی شناخته شده به نام Barong Tagalog شناخته شده است، که به عنوان لباس ملی فیلیپین شناخته می شود. یکی از مواد مورد استفاده در تولید Barong، فیبر از برگ های آناناس است که Hijosaa به سرعت متوجه شد، مواد قوی با ظرافت عالی بود.


همانطور که وی با الیاف برگ های آناناس آزمایش کرد، Hijosaا به زودی متوجه شد که یک مش بافته شده از الیاف ساخته شده است. این به این معنی است که یک ماده شبیه به احساس می تواند بوسیله پیوند الیاف به جای بافتن یا بافتن آنها ایجاد شود.


پس از چند سال تحقیق در زمینه مواد، Piyatex متولد شد و کارمن Hijosaا شرکت Ananas Anam را تاسیس کرد که ماموریت آن ساخت منسوجات و مواد سازگار با محیط زیست است.


چگونه چرم آناسه ساخته شده است؟

کشاورزان آناناس در فیلیپین، و به زودی به اندازه کافی در سایر کشورهای تولید کننده آناناس نیز، برگ هایی را که یک آناناس را احاطه کرده و الیاف را از برگ جدا می کنند، برداشت می کنند. سپس این فیبرها به یک مش ساخته می شود که به کارخانه های نساجی نزدیک می رسد، جایی که آنها به صورت مکانیکی و شیمیایی با هم ترکیب می شوند تا محصول نهایی، پارچه های با دوام و انعطاف پذیر بدون پارچه ای انعطاف پذیر تولید کنند.


تاثیر اجتماعی چرم آناناس

چرم آنابولیک نه تنها به نظر می رسد و احساس خوبی دارد، بلکه همچنین مزایای زیادی را برای جوامع کشاورزی در فیلیپین ارائه می دهد و منسوجات سازگار با محیط زیست است. در واقع، Piñatex اولین پارچه ای است که تاکنون لوگوی Vegan تایید PETA داده شده است.


کمک به کشاورزان محلی

کشاورزان آنابولیس در فیلیپین، که در اغلب کشورها تمایل دارند در طبقه پایین درآمد باشند، اکنون دارای منبع درآمد جدید هستند. بهترین بخش این است که آنها حتی مجبور نیستند کارهای بیشتری انجام دهند. از آنجایی که آنها قبلا در حال رشد آناناس هستند، برگ هایی که مورد نیاز برای ساخت Piñatex هستند در حال حاضر در اختیار دارند. همه آنها باید کاری انجام دهند برگ برداشتن است که پس از برداشتن آناناس به طور معمول پس از پوسیدگی برگزار می شود.


مزرعه آناسه با برگ


پوست آناسه سازگار با محیط زیست است

بزرگترین مزیت این مواد جدید شگفت انگیز تاثیر مثبت آن در محیط زیست است. از آنجایی که از برگهای آناناس استفاده می شود، در زمینۀ تولید آن هیچ زمین اضافی، آب، کود و یا آفت کش ها نباید مورد استفاده قرار گیرد. در حال مصرف آنچه که معمولا به عنوان یک محصول پسماند محسوب می شود و تبدیل آن به یک ماده با ارزش است.


علاوه بر این، محصول جانبی تولید شده از استخراج الیاف از برگ های آناناس یک کود طبیعی است که کشاورزان می توانند برای رشد بیشتر آناناس استفاده کنند.

  • ۹۷/۰۴/۰۴
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی