charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰


چگونه چرم در 23 مرحله ساخته شده است

کیف چرم زنانه


چگونه چرم ساخته شده است در طول چندین هزار سال گذشته تغییر نکرده است.


گفته می شود که کل روند ساخت چرم برای تولید، قطعا ساده نیست. در حقیقت، به طور متوسط ​​10 روز کاری برای تغییر پوسته به چرم طول می کشد.


صنعتگران ماهر - شناخته شده به عنوان Tanners - بسیار آگاه هستند، و وظایف خود را با بیشترین توجه انجام می دهند. فرآیند تولید چرم طولانی و پیچیده است، که به توضیح قیمت بالای خرده فروشی مربوط به کالاهای چرمی کمک می کند.


از یک پنهان سالم تا قطعه چرمی با کیفیت بالا، ما به شما دقیقا چگونگی چرم در مجموع 23 مرحله را نشان می دهیم:


گاو شور


1. درمان

پنهان، اصطلاح برای پوسته های حیوانی که در تولید چرم استفاده می شود، باید برای جلوگیری از زوال حفظ شود. این روش های محافظت اغلب شامل خیساندن، انجماد، سرد شدن یا استفاده از مواد شیمیایی است.


2. خیساندن

هنگامی که پنهان درمان شده است، آن را به مدت چندین ساعت در خورشید در می آید - گاهی اوقات حتی روز. هدف این مرحله این است که پنهان را دوباره آب بندی کنید و همچنین هرگونه نمک یا خاکی بیش از حد را بردارید. به عنوان مثال، ذخایر ناخواسته خاک ممکن است در حین حمل و نقل رخ داده باشد.


3. نقاشی

این اصطلاح را اجازه ندهید. هنگام توصیف چگونگی ساخت چرم، نقاشی به حذف پشم از پوست گوسفند با استفاده از سولفید ها اشاره دارد.


4. لعاب

در حالی که آهک دارای چند هدف است، عملکرد اولیه این مرحله این است که موهای ناخواسته را از پنهان کردن از طریق معرفی قلیایی حذف کنید. هنگامی که مو از بین رفته است، ما پوست پوست خام را باقی می گذاریم. این بیشتر به عنوان یک پروانه شناخته می شود.


5. تیز کردن

همانطور که اصطلاح نشان می دهد، fleshing فرایند عبور از چرخش از طریق یک ماشین است که هر گونه بافت از طرف گوشت را از بین می برد. در بعضی موارد، در این مرحله یک قطعه نیز به لایه ها تقسیم می شود.


6. لایه برداری

این مرحله شامل خنثی کردن قلیایی در قطعه می شود. مهم این است که این کار به تدریج انجام می شود، زیرا تغییر سریع اسیدی می تواند منجر به تحریف بافت شود.


7. نوشیدن

آنزیم ها به پلتون اعمال می شود، باعث می شود آن را صاف و استراحت کند.


8. پختن

برنزه کردن نیاز به آرامی اسیدی دارد؛ بنابراین، ترشی شامل استفاده از اسیدهای ضعیف یا محلول نمک است. اگر یک ماه تا چند ماه تمیز نیست، ممکن است یک راه حل قوی برای نگهدارنده استفاده شود.


9. De-Greasing

درست قبل از دباغی، یک شیب باید هر گریس اضافی را با آب یا یک حلال ملایم برداشته باشد.


10. برنزه کردن

دباغی شیمیایی باعث تغییر ساختار کولاژن یک پله می شود، به طوری که از مواد شیمیایی، رطوبت و میکروارگانیسم ها محافظت می شود. به طور ساده، تبدیل پروتئین هایی که در یک مگس در یک ماده پایدار یافت می شود در این مرحله رخ می دهد. این عموما با استفاده از:


مواد معدنی: مواد معدنی مانند نمک های کروم، شایعترین مواد پوششی پوست است.

روغن: وقتی پوست با روغن زدگی می شود، نتیجه چرم بسیار نرم تر برای محصولات مد روز است.

سبزیجات: می توان عصاره های گیاهی برای تولید چرم ضخیم، قهوه ای و قهوه ای مناسب برای کمربندها، کفش، کیف و موارد مناسب استفاده کرد.

هنگامی که یک گلوله مشکد شده است، در حال حاضر به عنوان چرم در نظر گرفته شده است، اما هنوز هم چند مرحله برای رفتن به قبل از آماده شدن برای فروش به تولید کننده وجود دارد.


11. تقسیم

در این مرحله یک ماشین برای چاق کردن به دو لایه استفاده می شود. یکی از لایه های حاصل شده بدون سطح دانه خواهد بود. این قطعه را می توان برای تولید جیر یا سطح دانه مصنوعی مورد استفاده قرار داد.


12. تراشیدن

با قطعه ای که دارای سطح دانه است، ماشین دیگری برای اصلاح غلاف دانه استفاده می شود. این چگونگی ساخت یک چرم در سطح مطلوب ضخامت است.


13. خنثی سازی

این مرحله در چگونگی ساخت چرم انجام شده است تا حذف بقیه از هر یک از برنامه های شیمیایی قبلی انجام شود. مواد برنزه اضافی نیز ممکن است برای ایجاد یک سبک خاص یا بافت در محصول نهایی استفاده شود.


14. رنگرزی

بسته به استفاده مورد نظر برای چرم پایان یافته، هر رنگی ممکن است در این مرحله اعمال شود. این چگونگی ساخت چرم در انواع سیاه، قرمز، قهوه ای و حتی سفید است.


15. نوشیدنی

این فرآیند شامل چسباندن روغن با روغن است تا اطمینان حاصل شود که آن انعطاف پذیر و نرم است. این امر مخصوصا در هنگام تولید چرم برای مد بسیار مهم است، زیرا عدم وجود روغن سبب می شود که چرم سخت تر شود.


16. ساممینگ

قبل از آماده شدن برای تولید باید رطوبت از چرم خارج شود. تقریبا نیمی از آب از طریق تعدادی ماشین های مختلف برداشته می شود.


17. تنظیم کردن

چرم در حال حاضر کشیده شده و سطح دانه از بین می رود. در نتیجه، رطوبت باقی مانده در چرم بیشتر کاهش می یابد.


18. خنک کردن نهایی

چرم به طور کلی خشک می شود تا محتوای کمتر از 20٪ باقی بماند.


19. پله و خشک کردن درامینگ

برای اطمینان از اینکه چرم نرم و انعطاف پذیر است، بیشتر در یک ماشین استاتیک ماساژ داده می شود. این فرایند الیاف را جدا می کند. پس از تکمیل، چرم در داخل یک درام چرخشی قرار می گیرد تا برای توزیع گسترده

  • ۹۷/۰۴/۰۷
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی