charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

وقتی صحبت از محصولات چرم طبیعی به میان بیاید، ذهن ها بیشتر به سمت انواع کیف چرم، ازکیف اداری و کیف پول و مدارک، تا کیف دوشی و پوشیدنی های چرم و اکسسوری چرم منعطف می شود، که البته بی دلیل هم نیست.چرا که بیشتر تولیدات صنعت چرم طبیعی، برای دوخت انواع پوشیدنی و کیف استفاده می شود. اما استفاده از چرم طبیعی در تولید مبلمان چرم طبیعی نیز متداول است و این محصولاتِ بسیار نفیس و کلاسیک و البته گرانقیمت، طرفداران خاص خودش را دارد.

در پاراگراف های بعدی، به بررسی نکاتی در مورد روش نگه داری و مراقبت از مبلمان چرمی یا روکش چرمی اتومبیل شما خواهیم پرداخت. با مطالعه‎ی این مطلب خواهید توانست مبلمان ارزشمند و روکش گرانقیمت اتومبیل خود را زیباتر و سالم‎تر نگه داشته و برای مدت بیشتری از آنها لذت ببرید.

پیش از هر چیز در نظر داشته باشید که مراقبت از مبلمان چرمی باید به صورت مستمر و پیوسته مورد توجه قرار گیرد. مبلمان چرمی، هم به دلیل زیبایی و ماندگاری بالا، هم به خاطر این که در مقایسه با وسایل چوبی به سادگی تمیز می‎شوند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. یکی از مزایای استفاده از مبلمان چرمی این است که به ندرت نیاز پیدا می‎کنید آن‎ها را به صورت تخصصی تمیز نمائید. و این یعنی می‎توانید این کار را شخصاً، به سادگی و با سرعت هر چه تمام‎تر انجام دهید. اگر شما هم در منزل یا محل کار خود از مبلمان چرمی استفاده می‎کنید و یا اگر در نظر دارید که مبلمان زیبایی خریداری کنید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  1. از جارو برقی برای پاک کردن آلودگی های درشت تر استفاده کنید.

در این مرحله به یک دستگاه جارو برقی و یک ماده‎ی پاک کننده‎ی مخصوص چرم نیازمندید. ابتدا لازم است مبل چرمی را با جارو برقی یا به وسیله‎ی جاروی شارژی تمیز کنید. توصیه می‎کنیم ماهی یک بار این کار را انجام دهید. پس از آن می‎توانید از مواد پاک کننده‎ی مخصوص چرم استفاده نمائید. انواع گوناگونی از این مواد در بازار وجود دارند. لازم است کار تمیز کردن چرم با مواد پاک کننده را با ملایمت هر چه تمام‎تر و با استفاده از یک تکه پارچه نرم انجام دهید تا چرم صدمه نبیند.

  1. استفاده از واکس و روغن های مخصوص ضروری‌ست

واکس زدن و تمیز کردن مبلمان چرم، همانند مشابه کالاهای چرم طبیعی بسیار مهم است. درست همان طور که پوست بدن خود را به طور مستمر و مداوم تمیز کرده و به آن رسیدگی می‎کنید، لازم است با چرم هم همین رفتار را داشته باشید. هر چقدر بیش‎تر به یک کالای چرمی توجه کنید و آن را تمیز و براق نگه دارید، عمر مفید و زیبایی طولانی تری خواهد داشت. توصیه می کنیم حداقل هر ۶ ماه یکبار این کار را انجام دهید.

  1. استفاده از دستمال مرطوب ساده ترین روش تمیز کردن مبلمان چرم است

با توجه به بهای بالا و زیبایی و وقار خاصی که یک مبلمان چرمی دارد، تمیز کردن مداوم آن ضروری است. برای این کار به سادگی می‎توانید هر چند روز یک بار و با استفاده از یک دستمال مرطوب، گرد و غبار و آلودگی‎ها را از روی مبلمان پاک کنید تا ظاهر آلوده ای نداشته باشد. اما توجه داشته باشید که این کار به هیچ وجه انجام سایر روشهای مراقبت را نفی نمی کند.

 

  1. جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید:

نکته بسیار مهم در نگهداری این است که چرم در صورت قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید به سرعت خشک شده و به مرور زمان ترک می خورد و ترک‎ها به سادگی پاره می‎شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید آن را از تابش مستقیم نور خورشید در امان نگه دارید. لازم است بدانید هر نوع حرارت و دمای بالا و مستقیم نیز همین تاثیر را بر روی چرم دارد. به همین دلیل، لازم است دقت کنید که مبلمان چرمی خود را از مجاورت با شومینه و بخاری یا هر منبع گرمازای دیگری دور نگه دارید.

و چند نکته تکمیلی

همان طور که قبلاً هم ذکر شد، بهتر است هر چند روز یک بار، مبلمان چرمی خود را با کمک جارو برقی تمیز کنید تا باقی مانده‎ی مواد مختلف از سطح و داخل درزهای آن زدوده شوند. اگر مبل شما دارای کوسن باشد، بهتر است در هنگام استفاده از جارو برقی آن‎ها را از مبل خود جدا کرده و پس از اتمام کار، دوباره در جای نخست قرار دهید. اگر از حیوانات خانگی نگه داری می‎کنید، بهتر است جلوی بالا رفتن آن‎ها از مبل را بگیرید. زیرا حیوانات خانگی با ناخن یا دندان و یا با مالیدن خود به سطح مبل به آن صدمه می‎زنند.

توجه داشته باشید که رعایت تمام نکات ذکر شده ضروری است. واکس یا اسپری مخصوص چرم را می‎توانید از نزدیک‎ترین فروشگاه‎های لوازم چرمی خریداری نمائید. دقت کنید که عدم رسیدگی به محصولات چرمی موجب خشک شدن، ترک خوردن و پاره شدن آن می‎شود. بنابراین، بهتر است توصیه‎های ما را جدی بگیرید و مبلمان چرمی خود را پیوسته تمیز، براق و خوشبو نگه دارید.

  • ۹۷/۰۴/۱۹
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی