charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰



5- 

مقاومت چرم در برابر ضربه 

از دیر باز چرم به عنوان ماده اول برای ساخت سپرها، غلاف شمشیرها، زره، کلاه خود سربازان و همینطور زین اسب و در زمان جدید در ساخت غلاف کلت کمری، خرقه های ویژه ورزشی همجون تیراندازی و . . . به کار گیری می شود . برهان آن وزن کمتر و خوشبختانه مقاومت بالای چرم در برابر ضربات، تنشها و فشارهای شدید می باشد . اما مواد مصنوعی برای داشتن چنین مقاومت بالایی وزن بیشتری را باید داشته باشند ضمن اینکه ارتفاع قدمت آن ها در برابر ضربه و فشار زیاد کوتاهتر از چرم می باشد . 


کیف دوشی


6- 

مقاومت چرم در برابر حرارت 

مقاومت فوق العاده چرم در برابر حرارت آن را به یک ماده پرکاربرد در صنایع متعدد تبدیل نموده می‌باشد . لباس فعالیت کارگران صنایع آهنگری، ریختگری و ذوب فلزات و هم ایجاد بسیاری از اسباب نسوز مانند غلاف سلاح ها گواهی بر این ادعاست . 

در صورتیکه اشیای ساخته شده از مواد تصنعی و مصنوعی هیچوقت در برابر حریق و حرارت مقاومت نداشته و فرم اول خویش را از دست می دهند و به در یک چشم به نیز زدن به توپک پلاستیکی تبدیل می شوند! 



7- 

مقاومت چرم در برابر سایش و کشش 

از دیگر خواص انکار ناپذیر و نمونه زدنی چرم، خاصیت مقاوم بودن آن در برابر سایش و کشش می باشد . جامه رانندگان مسابقات اتومبیل و موتور سواری رالی و نیز سوارکاران از مثال کاربردهای مرسوم آن برای این خاصیت می‌باشد . این خواص باعث می شود در فیس پیدایش تصادف راننده و یا پرت شدن راکب موتورسیکلت و کشیده شدن آن بر روی زمین، کمترین زخم به پوست بدن آنان رسیده و چرم می تواند تا حد امکان از اعمال تنش های های گوناگون به بدن بشر پرهیز نماید . 




8- 

سازگار با محفظه زیست 

علاوه بر این‌که چرم یک ماده ارگانیک به شمار می آید، در تولید آن از مواد شیمیایی که مخرب محفظه زیست و آلوده کننده هوا و رودخانه ها باشد، استفاده نمی شود . حتی درصورتی که در فرآوری چرم از مواد شیمیایی به کار گیری گردد، سهم آن در مقایسه با میزان مواد شیمیایی به کار گیری شده در ایجاد بقیه کالاهای مصنوعی مضاعف کم می‌باشد . در دنیایی که مد و زیبایی مجرم به تخریب کننده محفظه زیست شده است، داشتن تولید ها چرمی صرفا راهی می‌باشد که آدم علاوه بر شیک بودن دوستدار محیط زیست خویش نیز باقی بماند . 




9- 

لطافت چرم 

با وجود این تمامی امکان ذکر شده، آنچه در غایت چرم را از بقیه مواد موجود در طبیعت متمایز می سازد، نرمی و لطافت ویژه ای می باشد که در آن تجلی پیدا کرده است . خالق هستی در پوست بدن حیوانات پرزهای ذره بینی تعبیه نموده می‌باشد که لطافت و زیبایی خارق العاده ای به آن ها می بخشد و نمونه آن را در هیچ ماده ای نمی توانایی یافت . این حساس با لمس یک فرآورده چرمی، محسوس و تفاوت آن با محصولات ساخته شده از مواد مصنوعی، کاملا قابل درک می باشد . 




10- 

مدام در اوج 

چرم یک ماده طبیعی زیباست . به همین استدلال با گذشت بازه چهره اختصاصی به شخص خویش را از دست نمی دهد . از اینرو استفاده از آن در تولید محصولات، درجه کیفی آنها را بالا می پیروزی . همیشه یک کیف چرم ظواهر بهتری نسبت به یک کیف پلاستیکی داراست و یک شلوار چرم زیباتر از یک شلوار نخی هست . اینها حقایقی انکار ناپذیرند . 

  • ۹۷/۱۱/۱۰
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی