charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

در قبل ۶ راهکار ساده برای تشخیص چرم طبیعی را ابلاغ کردیم .در 

این مطلب تلاش داریم به معرفی گونه های چرم طبیعی و چرم تصنعی و راههای شناخت آن ها از یکدیگر بپردازیم 

چرم در اصل همان پوست حیوان‌ها مرده هست که تحت فرآیندهای گوناگونی قرار می گیرد تا به شکلی که میشناسیم تبدیل گردد و در ساخت پوشش مبلمان، کیف چرم و کفش و پوشاک و اکثری اقلام دیگر زمینه به کارگیری قرار گیرد . این ماده دوچندان مقاوم و بادوام بوده و علاوه بر این‌ها دقیق و شیک نیز است . چرم انواع گوناگونی دارااست که هر یک از آن‌ها برای کاربرد خاصی مطلوب می‌باشد . همچنین به صورت تصنعی هم تولید می شود که در اصطلاح به اسم چرم تصنعی و مصنوعی شناخته می شود . این گونه چرم ارزان‌تر بوده و دوام کم‌تری داراست . 

کیف دوشی

انواع 

چرم‌هایی که در ایجاد تولیدها متفاوت قضیه استعمال قرار می‌گیرند به قرار ذیل هستند: 

چرم 

فول گرین چرم 

اشبالت (لایه لایه) چرم 

نبوک چرم 

مرمت شده چرم 

مصنوعی چرم‌های مختلف کاربردهای مختلفی داشته و به فراخور ویژگی‌های خاص‌شان در موردها متعدد مورد به کارگیری قرار می‌گیرند . 


چرم 

فول گرین: در تولید این دسته چرم، نقائص ظاهری پوست از دربین نمی‌رود . این مال به رغم داشتن بوی یگانه چرم و تمام ویژگی‌های طبیعی دوستداشتنی آن، میتواند رنگ شود و به تیتر بخشی از اسباب و اثاث یا پوشش مبلمان به مصرف برسد . این چرم دارنده بافتی مستحکم و مضاعف بادوام است . درواقع، قدمت و استفاده‌ی طولانی دوران از آن موجب می شود که ظواهر زیباتری پیدا کند . با اعتنا به جور پردازشی که بر روی این محصول انجام می گیرد به آسانی لکه‌ها را به خود جذب نکرده و به مراتب گرانقیمت‌تر از انواع دیگر چرم است . 


گهگاه زمان ها ممکن هست سطح فرنگی چرم فول گرین شن پاشی شده و اصطلاحاً سنگ شویی شود . با انجام این کار، لکه‌های جانور در سطح آن از در بین میرود و دسته دیگری از این جنس به وجود میاید که آن را تاپ گرین می‌نامند . مراحل شن پاشی موجب میشود که چرم حاصل، ظاهری پرداخت شده داشته باشد . پوست حیوان‌ها در بخش اعظمی از مواقع و به چهره ارگانیک دارای خراشیدگی‌ها و نقائصی میباشد که ضروری میباشد تصحیح گردند . پس از انجام این عملیات، چرم به دست آمده، فول گرین تصحیح شده نامیده می‌گردد . 


پوستی که از تن جانور مرده قطع می‌شود، کلفت بوده و به سادگی قابل استفاده نمی‌باشد . پیشرفت فناوری موجب شده تا بتوانیم این پوست را به ترتیبی لایه برداری کنیم که چرم بیش‌تر و بهتری به دست آید . روند لایه لایه کردن پوست منجر میشود که شکننده شده و متحمل فشار شود . گهگاه تایم ها در طول این فرایند لکه‌هایی نیز بر روی پوست ایجاد میشوند . با این کلیه می‌توان با اعمال بعضی روش‌ها اقتدار و استحکام مهم پوست را به آن بازگرداند . 


جدا کردن لایه‌های زیرین پوست موجب می شود که بافت به جا ما‌نده از آن درخشان و برجسته باشد . لایه برداری غیر مناسب باعث میگردد که جنس به دست آمده نازک‌تر و شکننده‌تر از چرم فول گرین بوده و در سود دوچندان ارزان‌تر از آن باشد . 


  • ۹۷/۱۱/۱۶
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی