charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

بوی چرم


1- 

بوی چرم 

به کارگیری از مواد مصنوعی خیر فقط برای افراد ساخت آلرژی های پوستی می کند بلکه با اعتنا به اینکه در مراحل تولید آن ها از مواد شیمیایی و نفتی به کار گیری می شود، دارای بوی نا مطلوب می باشند . لکن محصول ها چرمی به دلیل به کار گیری از پوست ارگانیک حیوان‌ها و رنگ های گیاهی استعمال شده در فرایند رنگرزی آن ها دارای عطر ویژه و منحصربه‌فرد بفردی هست که نظیر آن در طبیعت وجود ندارد . 


کیف پول


2- 

انعطاف پذیری چرم 

با دقت به این که مواد تصنعی و مصنوعی برای شبیه شدن به چرم مستمند ساخت در فرآیندهای زیادی می باشند و لایه های زیادی در ساخت آن وجود دارد، سازندگان آنان بدون چاره به استعمال از مواد ارزان قیمت و غیر مقاوم می باشند . از اینرو مواد مصنوعی در بازه زمان اندکی دچار شکنندگی، کنار گذاشتن و پوسیدگی شده و لایه های آن مشهود می گردد به طوری که دیگر استفاده از جنس قابلیت پذیر نمی باشد . اما چرم به استدلال نیاز طبیعی حیوان در درحال حاضر پرورش دارنده انعطاف بسیار زیادی می باشد و هرگز خاصیت انعطاف پذیری خود را با گذشت دوران از دست نمی دهد . 




3- 

خواص تنفس پذیری چرم 

یکی از خاصیت بی نظیر چرم خاصیت تنفس پذیری آن می‌باشد . به این معنا که چرم مثل یک جان دار زنده هوا را تنفس می نماید و رطوبت باطن را از طرز منافذ ریز خویش بازدم می دهد . این فرمان باعث خودداری از تعریق و در نهایت تجمع بوی بد در داخل محفظه های بسته مال ( مانند کیف، کت، دستکش و کفش چرم ) می گردد . اما مواد تصنعی که از لایه های بدون منفذ و فوم تزریق شده ساخته می شوند تماما فاقد این خواص شگفت انگیز بوده و همین سبب تجمع رطوبت در کالا و پوسیدگی، کپک و در غایت ایجاد بوی مایه ی تعفن ناشی از آن می گردد . 




4- 

فصلی نبودن محصولات چرمی 

همین خواص تنفس پذیری چرم سبب ساز شده است که استفاده از تولیدها چرمی همچون کیف و کفش مخصوص به فصل خاصی نباشد . به کار گیری از کیف های پلاستیکی در فصل گرما سبب ساز تولید تعریق در دست و تماس رطوبت پوست با مواد گردیده و آلرژی و اگزمای شدید پوستی تولید می کند . از اینرو هزینه های درمانی سنگینی را بر دوش بشر می گذارد . اما چرم ضمن جذب رطوبت بدن، آن را به سرعت از سایر منافذ خود بیرون می دهد و این سیرکولاسیون و گردش هوا در کلیه فصول، حس خوشایندی در بشر تولید نموده و به کار گیری از چرم را به فصل خاصی منحصر نمی کند . 




5- 

مقاومت چرم در برابر ضربه 

از دیرباز چرم به تیتر ماده اولیه برای ایجاد سپرها، غلاف شمشیرها، زره، کلاه خود سربازان و همینطور زین اسب و در زمان تازه در ساخت غلاف کلت کمری، خرقه های ویژه ورزشی همجون تیراندازی و . . . به کارگیری می شود . ادله آن وزن کمتر و خوشبختانه مقاومت بالای چرم در برابر ضربات، تنشها و فشارهای شدید می باشد . البته مواد تصنعی و مصنوعی برای داشتن چنین مقاومت بالایی وزن بیشتری را باید داشته باشند ضمن این که ارتفاع عمر آنان در برابر ضربه و فشار مضاعف کوتاهتر از چرم می باشد . 




6- 

مقاومت چرم در برابر حرارت 

مقاومت فوق العاده چرم در برابر حرارت آن را به یک ماده پرکاربرد در صنایع مختلف تبدیل نموده می‌باشد . لباس کار کارگران صنعت های آهنگری، ریختگری و ذوب فلزات و نیز ایجاد اکثری از اسباب و اثاث نسوز مثل غلاف سلاح ها سند بر این ادعاست . 

در صورتیکه اشیای ساخته شده از مواد تصنعی هیچ گاه در برابر حریق و حرارت مقاومت نداشته و فرم اول خویش را از دست می دهند و به در یک چشم به نیز زدن به توپک پلاستیکی تبدیل می شوند! 



7- 

مقاومت چرم در برابر سایش و کشش 

از دیگر خاصیت انکار ناپذیر و مثال زدنی چرم، خواص مقاوم بودن آن در برابر سایش و کشش می باشد . لباس رانندگان مسابقات خودرو و موتور سواری رالی و نیز سوارکاران از نمونه کاربردهای متداول آن برای این خاصیت میباشد . این خاصیت منجر می شود در فیس بروز تصادف راننده و یا پرت شدن راکب موتورسیکلت و کشیده شدن آن بر روی زمین، کمترین جراحت به پوست تن آنان رسیده و چرم می تواند تا حد قابلیت از اعمال تنش های های متعدد به بدن بشر خودداری کند . 




8- 

سازگار با محیط زیست 

علاوه بر این که چرم یک ماده ارگانیک به شمار می آید، در ساخت آن از مواد شیمیایی که مخرب محفظه زیست و کثیف کننده هوا و رودخانه ها باشد، به کارگیری نمی شود . چه بسا در صورتی‌که در فرآوری چرم از مواد شیمیایی به کار گیری گردد، سهم آن در مقایسه با میزان مواد شیمیایی استفاده گردیده در تولید سایر کالاهای مصنوعی فراوان کم هست . در دنیایی که مد و زیبایی مجرم به تخریب کننده محیط زیست گردیده است، داشتن تولیدات چرمی تنها راهی هست که انسان علاوه بر شیک بودن دوستدار محیط زیست خود هم باقی بماند . 




9- 

لطافت چرم 

با وجود این کلیه امکان ذکر شده، آنچه در غایت چرم را از بقیه مواد جانور در طبیعت متمایز می سازد، نرمی و لطافت ویژه ای است که در آن تجلی پیدا کرده می باشد . تولید کننده هستی در پوست بدن حیوان‌ها پرزهای ذره بینی تعبیه نموده می‌باشد که لطافت و زیبایی خارق العاده ای به آن ها می بخشد و نمونه آن را در هیچ ماده ای نمی بضاعت یافت . این کلیدی با لمس یک فرآورده چرمی، محسوس و تفاوت آن با محصول ها ساخته شده از مواد مصنوعی، کاملا قابل فهم و شعور می باشد .




10- 

همیشه در اوج 

چرم یک ماده ارگانیک زیباست . به همین برهان با گذر کرد بازه رخ منحصر به فرد خویش را از دست نمی دهد . از اینرو استفاده از آن در ایجاد محصولات، رتبه کیفی آن‌ها را بالا می برد . مدام یک کیف چرم ظاهر بهتری نسبت به یک کیف پلاستیکی دارااست و یک شلوار چرم زیباتر از یک شلوار نخی میباشد . اینها حقایقی انکار ناپذیرند . 


  • ۹۷/۱۱/۲۴
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی