charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

چرم گیاهی چیست؟

چرم 

گیاهی چیست؟ مارال 

چرم استفاده از چرم و محصولات چرمی در دنیا قدمتی دیرینه دارااست . میگویند برای پیش‌داوری در رابطه هر شخص کافی است به کفش، کیف و کمربندش نگاهی بیندازیم . همین فرمان نشان‌دهنده جایگاه والای مصنوعات چرمی به‌عنوان محصولاتی لاکچری در فرهنگ و اجتماع بشر میباشد . 

کیف پول

به گزارش خدمت بازار خبرگزاری دانشجویان جمهوری اسلامی ایران (ایسنا)، برندها و شرکت‌های تولیدکننده محصول ها چرمی با درایت از این مقام والا سال‌هاست به تولید محصول ها مختلف و تبلیغ آن در جامعه می پردازند . ولی از سوی دیگر هرازچندگاه، مطلبی در رسانه‌ها منتشر می‌گردد که تذکر می کند در پروسه ساخت چرم، چه‌ صدمه‌های بی‌بازگشتی به محیط زیست وارد می‌گردد . جذاب میباشد بدانیم کشور ایران، از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوست ناپخته و چرم جهان هست . اینجاست که این سوال با اهمیت در ذهن آدم نقش می‌بندد که چه استانداردهایی در رابطه با ساخت چرم و محصولات چرمی در کشور‌ایران و دنیا وجود دارد . 


چرم در عالم به دو شیوه کلی ایجاد می‌شود؛ یا این که با استعمال از مواد کرومی، یا با به کارگیری از مواد گیاهی (وجیتال) . 


در روش در آغاز (کرومی)، فضاهای بین‌سلولی مرحله پوست ناپخته با استعمال از مواد شیمیایی کرومی رنگ‌دهی می گردد . شیوه به کار گیری از مواد کرومی از شیوه‌های سنتی ساخت چرم می‌باشد و تا سال‌های اخیر، اکثر چرم تولیدی عالم با همین شیوه ساخت می شد . اما امروزه در اروپا و آمریکا نه صرفا به کار گیری از این راه و روش ممنوع شده است، بلکه تولیدها چرمی‌ای که با چرم‌های کرومی تولیدشده‌اند، اذن حضور در بازار این کشورها را پیدا نمی کنند و عمدتا برای مصرف در کشورهای دنیا سوم ساخت می شوند . 


کروم یک فلز سنگین وزن می باشد که نیز به محیط‌زیست و نیز به سلامت آدم زخم می‌رساند؛ این آسیب‌رسانی باعث گردیده می باشد طی سال‌های اخیر، دولت‌های کشورهای توسعه یافته تولیدکنندگان چرم و محصول ها چرمی را به به کار گیری از مواد گیاهی برای ایجاد چرم و تولید ها چرمی تشویق نمایند . این در حالی میباشد که در ایران، در خصوص آسیب‌رسانی و مضرات چرم‌های کرومی اطلاع‌رسانی صحیحی انجام نشده و رسمی هم برای محدود کردن استفاده از این جور چرم وجود ندارد . 


چرم‌هایی 

که به رویه گیاهی تولید میگردند در مقایسه با چرم‌های کرومی مزیت‌هایی دارا هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود: 

زیبایی 

بیشتر 

سطح چرم‌هایی که به راه و روش گیاهی ساخت و رنگ می‌شوند، موقعیت ارگانیک خویش را حفظ میکند . رگه‌ها، خطوط و بافت پوست در چرم‌های گیاهی، شکل مهم خود را از دست نمی‌دهد؛ در حالی که در خط مش کرومی، مرحله منافذ چرم حالت ارگانیک خود را از دست داده و با لایه‌ای از رنگ پوشیده می‌شود . 


همچنین در چرم‌های گیاهی، دورنگی بودن ارگانیک است، اما چرم‌های کرومی دورنگ، با به کارگیری از پیگمنت رنگ می گردند و حالتی تصنعی و مصنوعی و کارخانه‌ای به خود میگیرند . 

  • ۹۷/۱۱/۲۸
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی