charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

چرم اشبالت

چرم اشبالت، دسته گاوی چرم جیر می باشد . برای به دست آوردن این چرم شبیه جیر، چرم‌های ضخیم گاوی را ورقه‌ برگه می نمایند و آن گاه جیرسازی را انجام می دهند و نسبت به جیر سطح ذیل تر محسوب و طبقه بندی می گردد . 

کمربند

چرم 

نبوک 

کفش 

چرم چرمی است که مثل جیر و اشبالت دارای صورت مخملی می باشد البته با ظرافت زیاد پرداخت شده و دارای سطحی لطیف است . 


چرم 

ورنی (لاکی) 

کیف 

چرم ورنی کفش‌های ورنی را که میشناسید . این جور چرم را با پوست گاو و گوساله درست می نمایند و راه آن را با لعاب لاکی پوشش میدهند . 


چرم 

گیاهی 

چرم 

کیف چرم 

در دبّاغی این جور چرم از مواد و رنگهای شیمیایی به کارگیری نمی شود و به جای آن از رنگهای گیاهی و مواد و روغنهای حیوانی استفاده می گردد . این نوع به علت دارا بودن بیشترین سازگاری با محیط زیست و عدم تولید عارضه ها در اثر تماس با پوست انسان، از بهترین گونه های دبّاغی به شمار می رود . این دسته چرم، انعطاف‌پذیر بوده و رنگ آن قهوه‌ای‌ست که میزان رنگش به ترکیب شیمیایی و رنگ پوست بازمی‌گردد . چرم گیاهی در آب پایدار نیست؛ بی‌رنگ می شود و در صورتیکه پس از تر شدن، خشکش کنید، چروک گشته و از انعطاف‌پذیری و نرمی‌اش کاسته خواهد شد . در آب گرم، شدت چروک شدنش بیش‌تر است و تقریباً مشابه ژلاتین میگردد . علاوه بر این‌که سفت گردیده و احتمالاً آسیب پذیر هم می شود . چرم جوشانده نمونه‌ای می باشد از چرمی که با قرار تصاحب کردن در آب داغ، شناور گردیده و سفت می شود . این واقعه در موم جوشانده و مواد مشابه نیز چهره می‌دهد . در تاریخ گهگاه پس از فعالیت محکم کردنش، از آن در زره ها و هم‌چنین در اتصال کتاب‌ها هم به کارگیری می‌شده میباشد . این دسته چرم، تنها جور چرم میباشد که در حکاکی و وقالب‌گیری چرم می تواند مطلوب باشد . 


چرم 

مراکشی 

کیف 

چرم 

این دسته چرم با محکم‌ترین انواع چرم‌ها برابری می‌نماید . در عین هم اکنون ، مضاعف نرم و قابل انعطاف میباشد . در زمانهای قبلی چرم مراکشی را با دوختن پوست‌ها ، دباغی می‌کردند در آن روش ، پوست را به شکل مشک ، کشکول یا این که در میاورند . سیس آن را با یه خرده سماق مالامال می‌کردند و در ظرف‌های پرشده از به عبارتی محلول شناور می‌ساختند . بعد توسط تیغه‌های چوبی در حال چرخیدن ، به روی پوست ضربه‌هایی وارد می شد و به ساخت چرم امداد می‌کرد .از این دسته چرم عمده برای صحافی کتابها استعمال می‌شد . امروزه این چرم‌ها برای تنظیم کالاهای چرمی دقیق مانند کیف‌های زنانه ، کیف‌های دستی و جیبی مردانه به کار گیری می‌شود . 


چرم 

اسپانیایی 

کفش 

چرم 

این مدل چرم ، در واقع نوعی چرم مراکشی است . امروزه این جور چرمها را از پوست اسب با کیفیت مرغوب به رویه پوست پیرایی گیاهی ایجاد می نمایند . این جور چرم‌ها را از روی داخلی پرداخت می‌کنند . چرم تولید گردیده دوچندان سفت و همچنین ضد آب می‌باشد . از این چرم ، در ساخت کفش‌های مردانه مرغوب به کار گیری میگردد . 


چرم 

روسی 

کیف 

چرم 

همان گونه که از نام این مدل چرم بر می‌آید، نخستین توشه در روسیه تهیه و تنظیم گردیده هست . فعالیت پوست پیرایی با استعمال از پوست درختهای بید و غان انجام میشد . این دسته چرم با بوی خوشایندی که داشت، شناخته می‌شد که به بوی خوش روغن درخت غان مربوط است . امروزه ایجاد اینگونه چرم ، دیگر اختصاصی کشور روسیه نیست و در بسیاری از کشورها با به کار گیری از مواد پوست پیرایی گیاهی ، ایجاد میگردد . از این گونه چرم برای صحافی کتاب ، ایجاد کیف بغلی ، چمدان و لباس استعمال می شود . 


چرم 

دانه دار یک رویه 

کیف 

چرم طبیعی 

ر این نوع از چرم‌ها از لایه خارجی پوست استعمال می‌شود، که پوست سمباده خورده و پردازش می گردد تا علایم و نشانه‌های طبیعی پوست از آن حذف شود، و همین دستور سبب ایجاد بافت صاف و تداوم بالای کیف می‌شود، هر یک سری پردازش و کاری که روی این دسته چرم انجام می‌شود، از قدمت حقیقی آن می‌کاهد . 


چرم 

دانه دار کامل 

کیف 

چرم مردانه 

از لایه خارجی پوست استفاده می‌گردد اما پردازش نمی‌گردد، نشانه‌های طبیعی در این چرم مشهود است، محکم‌ترین و بادوام ترین گونه چرم می باشند . 


چرم 

هورس 

چرم 

هورس 

از انواع چرم های طبیعی بزی، گاوی و شتری می توان هورس ایجاد نمود . چرم بزی هورس یکی از اشکال دوست داستنی بوده که به یاد مدل فینیش اش برخوردار از رخی زیاد زیبا و جذاب می باشد . 


پوست 

مار و مارمولک 

چرم 

طبیعی مار 

این نوع پوست ، مضاعف نازک و در عین درحال حاضر سفت میباشد . زمانی که پوست پیرایی می‌شود، کنار گذاشتن نمی‌خورد و آبرفتگی و کشیدگی پیدا نمی‌کند و دوام و استحکام متعددی دارااست . پوست مارمولکها ، گرانتر از پوست مارها میباشد . از یک مارمولک می‌‌توان حدود ۳۰ سانتیمتر مربع پوست بدست آورد . 


پوست 

کروکودیل ها و سوسمارها 

کیف 

چرم طبیعی 

این حیوانات ،‌ پوست زیبایی دارا‌هستند و از روی نقش‌های تبارک به راحتی می‌توانند تشخیص داده شوند . این پوست ها ، به اندازه‌ای آوازه دارند که برای تولید تقلبی آن ها با پرس‌های فولادی ، نقش‌های سوسمار را بر روی پوست گاو ، نقش و اثبات می‌کنند . پوست سوسمار ، بخش اعظم از پوست کروکودیل موضوع استفاده قرار می گیرد و برای ساخت چمدانهای سکو یک ، کیفهای زنانه و کفشهای مرغوب رتبه یک استعمال می‌شود . 


پوست 

پرندگان 

کیف 

چرم شتر مرغ 

پوست پرندگانی که برای به کارگیری از مالامال و بالشان پرورش می‌یابند، صرفا در صورتی به چرم تبدیل می شوند که پرنده ، مرده یا کشته شود . 


پوست 

ماهی

  • ۹۷/۱۱/۲۹
  • charmsara charmsara

نظرات (۱)

  • لوستر سقفی کریستالی
  • عالی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی