charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

charmsara

  • ۰
  • ۰

سهم 0 .05 

درصدی کشور ایران از بازار 21 میلیارد دلاری چرم سنگین وزن در جهان کشور ایران با صادرات مجموعا 11 .5 میلیون دلار چرم سنگین سهمی معادل 0 .05 درصد از این بازار بزرگر جهان دارد؛ بازاری که 5 .5 میلیارد دلار آن را صادرات وت بلو، 2 .5 میلیارد دلار را کراست سنگین وزن و 13 .7 میلیارد دلار را کراست رنگی تشکیل میدهد . 

کیف زنانه

صادرکنندگان برتر تولیدات چرم سنگین وزن در عالم را در در وت بلو برزیل و آمریکا، در کراست آرژانتین و چین تایپه و در کراست رنگی ایتالیا و هنگ کنگ تشکیل می دهند . از طرفی دیگر بازارهای والا صادراتی همین محصولات به ترتیب به ایتالیا و چین در وت بلو و چین و هنگ کنگ در کراست و کراست سنگین وزن وابستگی دارااست . 



112 .5 

میلیون دلار کفش چرم اهل ایران صادر می‌شود در کشور ایران 526 صادر کننده و 24 واحد ایجاد - صادراتی گروه 112 .5 میلیون دلار کفش چرم ساخت کشور‌ایران را به 25 بازار انگیزه جهانی صادر می کنند اما با این حال سهم ایران در بازار 124 .5 میلیارد دلاری کفش چرم جهان کمتر از یک درصد است . گرچه صنعت کفش در کشور‌ایران از آفت واردات مشقت می‌برد، اما سابقه این صنعت نشان میدهد که گنجایش ساخت و صادرات می بضاعت و توان بسیار گسترده خیس از آنچه امروز روی نمودار ها نقش می‌بندد، باشد . 


آمار ها نشان می‌دهند که سه صادرکننده برتر کفش چرم در جهان به ترتیب کشورهای چین با 53 .8 میلیارد دلار، ویتنام با 13 .4 میلیارد دلار و ایتالیا با 11 .1 میلیارد دلار میباشند و همینطور ایالات متحده با 29 .6میلیارد دلار، آلمان با 10 میلیارد دلار و فرانسه با 7 .4 میلیارد دلار واردات، سه مرز و بوم نخستین در واردات این متاع میباشند . 



مجموعا 0 .85 

میلیون دار صادرات اجزای کفش و مصنوعات از چرم بازار 8 .5 میلیارد دلاری صادرات اجزای کفش و 34 میلیارد دلاری مصنوعات چرمی هم اثر چندانی از تولید ها اهل ایران در خود نمی‌بیند . مجموع صادرات ایران در این دو مجموعه کالا 0 .85 میلیون دلار معادل 0 .002 درصد بوده می‌باشد . 


در میان واردکنندگان اجزای کفش ، ایتالیا و ویتنام با 981 و 674 .5 میلیون دلار واردات دو مرزوبوم اول وارد کننده و چین و ایتالیا با 2 .5 و 1 .06 میلیارد دلار صادرات دو مملکت نخستین صادرکننده این جنس نیز محسوب می شوند . 


همینطور وارد کنندگان برتر دنیا مصنوعات چرمی درسال 2014 نیز آمریکا با 5 .5 میلیارد دلار و هنگ کنگ با چهار میلیارد دلار هستند، در حالی که ایتالیا با 7 .3 میلیارد دلار و چین با 6 .6 میلیارد دلار از صاردکنندگان برتر مصنوعات چرم جهان به شمار می‌روند . 



خلل ها 

و راهکارهای پیشنهادی صنعت چرم در گزارش چک کالایی اداره توسعه تجارت آن گاه از ارائه آمار زمینه لحاظ صادرات و واردات چرم و مصنوعات چرمی به بیان هفت ایراد پیش رو این صنعت شامل زیر بودن کیفیت پوست و به تبع آن کاهش کیفیت چرم و مواد میانی منتج از آن، کمبود پوست سنگین در درون مرز و بوم و زمان‌بر بودن مراحل واردات، فرسودگی و به روز نبودن تکنولوژی قضیه استفاده، صنفی بودن واحدهای ساخت کفش در مملکت و محدودیت در بضاعت و توان ساخت صادراتی، کاهش صادرات کفش به بازار عراق که وسیع ترین سهم صادرات را به خویش اختصاص می دهد، کمبود طراحی مناسب در کفش و مصنوعات چرمی مطابق سلایق جهانی و همچنین ظرفیت خالی جان دار در ساخت کارخانه های چرم سنگین به علت نبود مواد اولیه پرداخت . 


در ادامه نیز راه کارهایی نظیر نظارت بیشتر وزارت مجاهدت کشاورزی در رویش دام‌ و سوق دهی دامپروری های مدرن، پرداخت تسهیلات یارانه دار به وسیله شبکه بانکی با بررسی دولت، اختصاص درآمدهای ناشی از اوضاع عارضه ها صادراتی پوست، سالامبور و وت بلو به مراد پرداخت مشوق های صادراتی، تقویت صنفها تولیدی به خواسته حضور جدی در زنجیره تأمین کالاهای صادراتی، امداد دولت به خواسته بازارسازی در کشورهای هدف نو و احیای کارگروه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا، بسترسازی در جهت سرمایه‌گذاری مشترک در ایجاد و صادرات برای دستیابی به طراحی‎‌های نوین، حمایت دولت از حضور برندهای اهل ایران در روند تبلیغات جهانی، تسهیل واردات پوست سنگین از مبادی اساسی و رفع خلل ها بوسیله وزارت مجاهدت کشاورزی و حذف موانع و بروکراسی اداری از رمز خط مش واردات وت بلوی سنگین را مطرح کرد که بتوان از آن ها برای بسط صادرات و تولید چرم و مصنوعات چرمی برد . 

  • ۹۷/۱۲/۰۱
  • charmsara charmsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی